Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helv...tti tupakan savua kantautuu kotiimme

Vierailija
16.03.2015 |

Miten saisi tajuamaan kerrostalon tupakoiville naapureille, ettei kerrostalon alaoven viereen pihalle jäädä tussuttelemaan sitä tupakkia tai mennä tupakkaa kessuttelemaan talon seinustojen vierelle. Nimittäin on inhottavaa, kun se savu vaan nousee jopa kuudennen kerroksen makkarin tuuletusikkunasta ja ikkunoiden ilmaventtiilien kautta sisään puhumattakaan parvekkeen kautta (huolimatta parvekelaseista) avonaisesta parvekkeen ovesta sisään, kun tupakoiva torppaa ittensä pääoven viereen penkille savustamaan koko tienoon. On sitten niin mukavaa kulkea savupilven läpi heippoja tervehtien itseään saastuttavan tupakkinaapurin ohitse.   Ihmettelen vaan, että eikö ne jalat kanna etemmäksi pihalle polttelemaan, kun pihapiiriä on kuitenkin laajalti meidänkin talossamme, tai sitten vaikkapa roskakatoksen ulkoseinustalle, jos on pakko poltella seinän vieressä sitä savutustuttiaan.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:19"]

Miksi tässä jotkut jankkaa lämpötilasta??

[/quote]

Minä kerron nyt tämän.

Juttu alkaa siitä, että pitää tuulettaa, kun tuulettaa tulee savua. Joku sanoo, että helteellä ei kannata tuulettaa. Joku sanoo, että helteellä on auringossa +50. Toinen oikaisee, että suomessa ei ole koskaan +50. Yksi luulee, että auringossa voi olla +50. Yksi kertoo, että auringossa on yhtä lämmin kun varjossa...jne.

Eli kun yksi kertoo väärän tiedon, niin tottakai jotkut tulee oikaisemaan sen oikeaksi ja sitten ketju poikkeaa alkuperäisesta aiheesta.

Vierailija
42/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:07"]Mitä mieltä tupakoitsija olisi jos hänen asuntoon tulisi pöllähdys sianpaskan hajua muutaman kerran päivässä? Ihan rennosti vaan?
[/quote]

Naapuri pisti kukkapenkkeihin kanankakkaa aika paljon. Haiskahtikan tuo, kun yläpuolella asuin.
En kuollut kuitenkaan, itseasiassa kun haistoin paskan jatkoin vain normaalia elämää.

On toki eri asia jos asunnossa oikeasti haisee 24/7 joku haju. Silloin on isännöitsijän ongelma selvittää miksi ilmastointi ei toimi ja tehdä korjaukset.
Ainakaan itse en jaksa kuitenkaan yöuniani menettää joidenkin hajujen takua, jotka hetkellisesti voin jossakin haistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:20"]

Miten tupakoijat saisi ymmärtämään kohteliaisuuden päälle..

[/quote]

Tupakkaa polttava henkilö on tupakoitsija ei tupakoija.

Vierailija
44/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:24"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:07"]Mitä mieltä tupakoitsija olisi jos hänen asuntoon tulisi pöllähdys sianpaskan hajua muutaman kerran päivässä? Ihan rennosti vaan?
[/quote]

Naapuri pisti kukkapenkkeihin kanankakkaa aika paljon. Haiskahtikan tuo, kun yläpuolella asuin.
En kuollut kuitenkaan, itseasiassa kun haistoin paskan jatkoin vain normaalia elämää.

On toki eri asia jos asunnossa oikeasti haisee 24/7 joku haju. Silloin on isännöitsijän ongelma selvittää miksi ilmastointi ei toimi ja tehdä korjaukset.
Ainakaan itse en jaksa kuitenkaan yöuniani menettää joidenkin hajujen takua, jotka hetkellisesti voin jossakin haistaa.

[/quote]

Mutta jos tuo haju olisi jatkunut joka päivä vuosien ajan. Sellainen pistävä paskan haju. Oisko tosiaan ok tupakoitsijoille?

Aina yhtiöllä ei ole varaa ilmanvaihtojärjestelmän massiiviseen asentamiseen tai remppaan.

Vierailija
45/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:19"]

Miksi tässä jotkut jankkaa lämpötilasta??

[/quote]

Siksi että miksi maaliskuussa pidetään parvekkeen ovea auki? Ei pitäisi olla tarvetta, tulee kamala lämmönhukka ja se lämpö maksaa. Ilmeisesti se ovi pitää avata jotta haistaa milloin naapuri käy tupakalla, jotta osaa valittaa oikea-aikaisesti.

Ymmärrän jos tämä keskustelu käydän kesällä, kun asunnoista joutuu tuulettamaan lämpöä pois.

Vierailija
46/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:07"]Mitä mieltä tupakoitsija olisi jos hänen asuntoon tulisi pöllähdys sianpaskan hajua muutaman kerran päivässä? Ihan rennosti vaan? [/quote] Naapuri pisti kukkapenkkeihin kanankakkaa aika paljon. Haiskahtikan tuo, kun yläpuolella asuin. En kuollut kuitenkaan, itseasiassa kun haistoin paskan jatkoin vain normaalia elämää. On toki eri asia jos asunnossa oikeasti haisee 24/7 joku haju. Silloin on isännöitsijän ongelma selvittää miksi ilmastointi ei toimi ja tehdä korjaukset. Ainakaan itse en jaksa kuitenkaan yöuniani menettää joidenkin hajujen takua, jotka hetkellisesti voin jossakin haistaa.

[/quote]

Kyllä se tupakoimatonta vituttaa suuresti, jos monta kertaa päivässä asuntoon pöllähtää tupakan hajua. Mutta kuten ketjusta huomaataan niin yksi syy taitaa olla päin helvetti toimivat ilmanvaihdot ja enen kaikkea päin hevettiä käytettynä ja asukkaiden omasta toimesta päin helvettiä säädetyt venttiilit jne. Rakennusmääräysten mukaa asunnosta toiseen ei saa siirtyä ilmaa ja näin talo on alunperin myös rakennettu, mutta kun ihmiset ruuvailee itse niitä venttiilejä eri asentoihin ja pitää ikkunoita ja jopa parvekkeen ovia auki, niin ilmat liikkuu talossa mistä sattuu, niin hajut menee asunnoista toisiin.

Luojan kiitos olen päässyt omakotitaloon.

Vierailija
47/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:24"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:07"]Mitä mieltä tupakoitsija olisi jos hänen asuntoon tulisi pöllähdys sianpaskan hajua muutaman kerran päivässä? Ihan rennosti vaan?
[/quote]

[/quote]

Mutta jos tuo haju olisi jatkunut joka päivä vuosien ajan. Sellainen pistävä paskan haju. Oisko tosiaan ok tupakoitsijoille?

Aina yhtiöllä ei ole varaa ilmanvaihtojärjestelmän massiiviseen asentamiseen tai remppaan.
[/quote]

No silloinhan sitä pitäisi muuttaa pois, jos paska vuosia haisee..
Olen maalta kotoisin. Naapurin isäntä levitti kotitalomme viereiselle pellolle lietettä kesäisin. Aika karmiva paskalemuhan se oli, mutta hengissä siitäkin selvittiin.

Eli ei se padkanlemu minun elämääni hetkauttaisi, ja jos oikein pahalle tuntuisi, muuttaisin pois.
Yksinkertaista.

Vierailija
48/125 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:39"]

Minä poltan oman osakkeeni parvekkeella silloin kun huvittaa. Joudunhan kuuntelemaan lasten kiljumista, kovaäänistä puhelimeen huutamista parvekkeella, musiikin räimettä sekä juoppojen örinää. Sitten kun kaikki edellämainitut häiriöt kielletään, voin lopettaa tupakoinnin parvekkeellani.

[/quote]

Mitenkäs ne terveydelliset haitat siitä melusta? Tavallaan sen melun (jos se pysyy normaaleissa rajoissa) ymmärtää, kun muuttaa ihmisten ilmoille, mutta joka jannu ei todellakaan tupakoi, kun se nyt ei ole terveellistä tupakoijalle itselleen ja jotkut fiksut jopa tajuavat, että se ei ole terveellistä niillekään, jotka sitä savua puhaltelevat muiden haitaksi. Näin ollen ihminen, joka muuttaa kerrostaloon, saattaa uskoa, että hänen talossaan asuu joko niin fiksuja ihmisiä, että tajuavat kokonan olla tupakoimatta tai ainakin edes sen verran järkeviä, että ymmärtävät savuhaitat ja tupakoivat riittävän kaukana muista. Sen sijaan kukaan kerrostaloon muuttaja ei vo olettaa että muut hiipivät ja kuiskaavat koko ajan.

Minun astmaani ei muuten haittaa se melu mutta haittaa kyllä tupakointi. Ja hassua kyllä, saan tupakoinnista migreenin mutta en melusta, kun olen meluisassa työpaikassakin töissä.

Melua ei voi kaupungissa välttää mutta tupakointia pitäisi voida.

Vierailija
49/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä tupakointi kielletty-merkkiä? Ehdota taloyhtiölle että laittavat sellaisen.

Vierailija
50/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se elämä vaikeeta jollakin.

Vierailija
51/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:23"]

Onko siinä tupakointi kielletty-merkkiä? Ehdota taloyhtiölle että laittavat sellaisen.

[/quote] Ei ole, mut voiko sellaista laitattaa ilman taloyhtiön osakkeiden omistajien yhteistä kokouspäätöstä?

Riittäisikö siihen taloyhtiön hallituksen päätös tupakointikieltolapusta oven pielessä ja talon seinustoilla, jos sellaista ehdottaisin taloyhtiön osakelaisena hallituksen puheenjohtajalle?

Vierailija
52/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:25"]

on se elämä vaikeeta jollakin.

[/quote]

Niin kyllähän totuus on, että ajattelemattomat muista kanssaihmisistä piittaamattomat tupakoitsijat toiminnallaan ihan itse aiheuttavat vaikeutta muille tupakoimattomille ja esim. astmaatikoille ja keuhkosairaille ym:ille vaikeuksia savustuksillaan väärissä paikoissa tuprutellen kerrostalojen pihamaallakin:(

Vierailija
53/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrostaloissa pitää asua ap:n kaltaisia idiootteja? Pidä saatana ne ikkunasi ja parvekkeen ovesi kiinni, jos et hajuja siedä ja kun kuljet tupakoivan ohi, pidätä hengitystä. Jos se elämä siitä helpottuisi. Tai hommaa omakotitalo jostain perähikiältä. Sielläkin tosin löytyisi varmaan valittamisen aihetta.

Vierailija
54/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:58"]

Miksi kerrostaloissa pitää asua ap:n kaltaisia idiootteja? Pidä saatana ne ikkunasi ja parvekkeen ovesi kiinni, jos et hajuja siedä ja kun kuljet tupakoivan ohi, pidätä hengitystä. Jos se elämä siitä helpottuisi. Tai hommaa omakotitalo jostain perähikiältä. Sielläkin tosin löytyisi varmaan valittamisen aihetta.

[/quote

En kuules pidä ikkunaa ja parvekkeen ovea kesällä kiinni tuulettaakseni kotiani silloin tällöin, mutta sun kaltaiset idiootit voivat muuttaa itse sinne perähikiälle omakotitalonsa pihaan tupruttelemaan sitä syöpäkäärylettään ja täten olla häiritsemättä savustuksellaan kanssaihmisiään kerrostaloissa.

Vierailija
55/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Muuta itse mäntti. Jokaisella on oikeus savuttomaan asuntoon. 

Vierailija
56/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:55"]

Muuta itse mäntti. Jokaisella on oikeus savuttomaan asuntoon. 

[/quote]

No ei se naapuri siellä asunnossa polta. Jos haluaa täysin savuttoman asunnon niin pitäkööt ikkunat kiinni.

Vierailija
57/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä vielä mitään, mutta kun naapurissa pariskunta ketjupoltti ja kävivät tekemässä tätä vuorotellen. Ei siinä voinut kesähelteelläkään ovia tai ikkunaa pitää auki. Taloyhtiö ei "halunnut" rajoittaa tätä, koska ei muille ollut ongelma... kysymyksessä on ylin kerros ja avoparvekkeet. Onneksi ovat muuttaneet, huh. No niin vandaalit, käykää kimppuun , ei haittaa

Vierailija
58/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:47"]

[/quote

En kuules pidä ikkunaa ja parvekkeen ovea kesällä kiinni tuulettaakseni kotiani silloin tällöin, mutta sun kaltaiset idiootit voivat muuttaa itse sinne perähikiälle omakotitalonsa pihaan tupruttelemaan sitä syöpäkäärylettään ja täten olla häiritsemättä savustuksellaan kanssaihmisiään kerrostaloissa.

[/quote]

En minä viitsi muuttaa hyvältä paikalta minnekään. Sen sijaan menen nyt tupakille, omalle parvekkeelleni. Ja minulle on ihan paskan hailee, mitä sinä tai joku muu naapuri siitä ajattelee :)

Vierailija
59/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus oikeus polttaa missä haluun ä. Just siksi äännestän myös perus Suomalaisia

Vierailija
60/125 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Ilmanvaihtokanavasta tulee tupakanhaju ja leviää koko asuntoon. Ostin ilmanpuhdistimen. On hyvä, mutta kallis. Tekis mieli laittaa lasku tupakoivalle naapurille. Ei itse varmaan huomaa ongelmaa, kun on niin tottunut hajuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi