Kevät on tullut, yläastetytöt mikroshortseissa kouluun
Mutta miksi, MIKSI pitää niiden mikroshortsien alle laittaa sukkikset, joiden vahvikkeet tulee selvästi shortsien lahkeita alemmas?! Vai onko se nyt jotenkin siisti juttu että mullapas on näin lyhyet housut että sukkahousuistakin näkyy reisivahvikkeet? (ja puolet pakarasta). Mikroshortsien lisäksi päällä oli tietysti vain ohut huppari, ei kai nyt enää takkia tarvi kun pakkastakin on vain pari astetta aamulla? Välillä kyllä ihmetyttää millaisissa vaatteissa vanhemmat lapsensa kouluun päästääkin, olkoonkin yläasteikäinen.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:03"]Missä sä oikein asut? Täällä ei ole näkynyt.
T. Helsinkiläinen
[/quote]
Just viimevuonna tms oli ketju, että nimenomaan hesassa näkyy näitä.
Minä näin jo helmikuun loppupuolella (Etelä-Suomessa sentään) teinitytön mikroshortseissa ilman sukkahousuja. Ilma ei ollut lämmin, viima oli kylmä vaikka aurinko paistoi. Kyllä oli tyttöparalla reidet ja sääret sinisenkirjavat kylmästä!
Näin tässä yksi päivä kun oli todella kylmä tuuli, tytön pelkissä farkuissa ja pitkähihaisessa paidassa. Ei ollut takkia, hanskoja tai kaulaliinaa. Värjötteli bussipysäkillä todella kärsivän näköisenä. Mietin että on varmaan viimeinen kerta kun ei pue kunnolla päälle.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:20"]Hävettää jo nyt...
t. 16v, jolla on sellainen itsetunto, ettei tarvii koittaa rakentaa sellaista pepun puoliks paljastavilla minishortseilla ("rakastakaa minua mun persoonallisuuden takia").
[/quote]Eli käytännössä perse niin läski ettei voi mikroshortseja pitää.
[/quote]
165/50 ja kuntoilua olen harrastanut kolmena päivänä viikossa viimeiset 2v ainuitakaan treenejä väliin jättämättä ja kiitos treenien peppukin on kivan kiinteä ja pyöreä, ei läski, että sori, mutta arvauksesi meni aika nätisti päin metsää :) En vain näe syytä sille, että miksi minun pitäisi olla julkisesti perse puoliksi paljaana ihmisten ilmoilla, vaikka kiva peppu minulla onkin. Mitä (teko)syytä sinä käytät?
t. 16v
[/quote]
Niin ja btw, minusta ei löydy ainuttakaan kuvaa salilta. Ei peppuheruja, ei heruja, ei mitään kuvia, koska treenaan itseäni varten, enkä sitä, että voisin uppaa kuvan instaan tms.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:03"]
Missä sä oikein asut? Täällä ei ole näkynyt. T. Helsinkiläinen
[/quote]
Turussa asun. Toinen jokavuotinen hämmästelyn aiheeni on tyttöjen kevätjuhlapukeutuminen, nimenomaan alakoulussa. Omia lapsia on nyt sekä ylä- että alakoulussa, joten olen aika monta vuotta käynyt alakoulun kevätjuhlassa. Joka vuosi siellä on sellainen muutaman tytön porukka, jotka pukeutuvat kuin olisivat jossain punaisten lyhtyjen torilla. Eräälläkin oli viime vuonna todella räikeä meikki, juuri ja juuri pepun peittävä täysin ihonmyötäinen ja avarakaula-aukkoinen pantterikuvioinen "mekko" naruolkaimilla ja tietysti vähintään 10cm piikkikorkkarit. Pakarat kyllä sitten vilkkuikin kun piti yleisön edessä kiivetä portaat näyttämölle todistus hakemaan. 12v varmaan oli ellei ollut joskus jäänyt luokalle, kuudennella joka tapauksessa. Kaverinsa oli suunnilleen samaan tyyliin puettuina. Ja 12v ei ole vielä niin iso etteikö vanhemmat (jotka oli siis mukana ko. tilaisuudessa!) olisi voineet sanoa että tuollaistahan et päälle laita. Ehkä sitten jotenkin sairaasti nauttivat huomiosta mitä tyttönsä isiltä ja pojilta sai... Kumpa isit ja äidit vähän opettaisi lapsiaan pienestä pitäen mikä on soveliasta pukeutumista ja mitä sillä tyylillään mahdollisesti viestittää. Ja pienten lasten ei tarvitse näyttää seksikkäiltä vaikka tyttö itse miten tuntisi olevansa kovinkin iso.
t. ap
Pitääkin lähteä huolestuneena kaupungille tarkastamaan että kuinka pienet vaatteet niillä oikeen on...
Täällä aikuiset leikkii teinejä ja naiset miesopettajia....
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:20"]Hävettää jo nyt...
t. 16v, jolla on sellainen itsetunto, ettei tarvii koittaa rakentaa sellaista pepun puoliks paljastavilla minishortseilla ("rakastakaa minua mun persoonallisuuden takia").
[/quote]
Ja tällaista mallia näytät 16 vuotiaalle? Aikuistu hyvä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:20"]Hävettää jo nyt...
[/quote]
Ja tällaista mallia näytät 16 vuotiaalle? Aikuistu hyvä ihminen.
[/quote]Po. 16-vuotiaalle, väliviivan kanssa.
Kyllä aikuisten miesten pitää hillitä himonsa ja pitää myös silmänsä kurissa kun on nuoria naisia esittelevissä vaatteissa näkyvissä. En sano että se on helppoa, mutta kyllä meidän pitäisi silti ajatella tilannetta näiden nuorten naisten näkökulmasta. Tänäänkin metrossa istuin jonkun kauniin nuoren neidin viereen (penkin toiseen päähän), enkä edes muista minkä näköinen tämä neiti oli kun vain vilkaisin ehkä kolme kertaa.
Kauempaa tulee joskus ihailtua tai kun kävelee perässä, niin silmät kyllä seikkailee tiukkojen housujen paljastamalla treenatulla pyllyllä... Lupaan silti jatkossakin pitää kohtuullista etäisyyttä ja sormeni irti.
41v m
En tajua mitä huomiota ne hakevat kun pukeutuvat kylmällä säällä niin vähiin vaatteisiin. Katsooko joku heitä muka jotenkin "ohoh onpa hienot vaatteet ja hyvä perse", eikä "hyi miten tuo tarkenee" :S minulle tulee kylmä kun vaan katsonkin tuollaisia..
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:26"]
En tajua mitä huomiota ne hakevat kun pukeutuvat kylmällä säällä niin vähiin vaatteisiin. Katsooko joku heitä muka jotenkin "ohoh onpa hienot vaatteet ja hyvä perse", eikä "hyi miten tuo tarkenee" :S minulle tulee kylmä kun vaan katsonkin tuollaisia..
[/quote]
Teinitytöt kuvittelee, että samanikäiset ja hieman vanhemmat pojat katselevat heitä kuolaten. Sehän se on pääasia. Aikuisten mielipiteillä ei ole väliä, ainakaan naisten.
Jaa no harva aikuinen nui tarkkaan kyttää et vahvikkeetki bongaa....
Heh, omista yläasteajoista ei sitten kai olekaan NIIN kauan.. Meidänkin koulussa näkyi aika paljon noita vahvikkeita. Jälkeenpäin naurattaa. :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:41"]
Jaa no harva aikuinen nui tarkkaan kyttää et vahvikkeetki bongaa....
[/quote]
No ei tarvinnyt kytätä kun ensimmäisellä vilkaisulla erottui ihan selvästi :D
t. ap
Mikseivät samantien vedä pelkkiä pikkareita siihen päälle. Tai housuja ollenkaan, pelkät sukkikset :D kun kerran pitää pakarat näkyä.
Täällähän oli joku aika sitten ketju siitä, että pikkuhousujen reunojen nimenomaan kuuluu näkyä verskojen alta läpi, samoin rintaliivien kuuluu näkyä paidan alta läpi. Sehän on ihan normaalia, että ihmisellä on alusvaatteet, joten niiden kuuluu näkyä. Miksei sitten sukkahousujen vahvikkeen?
Pojat ovat kulkeneet koko talven pelkässä t-paidassa ja college-housuissa ilman pitkiä kalsareita ja takkia. Ihmettelen, eivätkö poikien vanhemmat yhtään katso, missä vaatteissa lapsensa kouluun lähtevät. Tytöt ovat sentään pitäneet kylmemmällä ajalla takkia päällä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:12"]
Täällähän oli joku aika sitten ketju siitä, että pikkuhousujen reunojen nimenomaan kuuluu näkyä verskojen alta läpi, samoin rintaliivien kuuluu näkyä paidan alta läpi. Sehän on ihan normaalia, että ihmisellä on alusvaatteet, joten niiden kuuluu näkyä. Miksei sitten sukkahousujen vahvikkeen?
Pojat ovat kulkeneet koko talven pelkässä t-paidassa ja college-housuissa ilman pitkiä kalsareita ja takkia. Ihmettelen, eivätkö poikien vanhemmat yhtään katso, missä vaatteissa lapsensa kouluun lähtevät. Tytöt ovat sentään pitäneet kylmemmällä ajalla takkia päällä.
[/quote]
Jep, takkia joka hädin tuskin ylettyy napaan. Ja tietysti takki on auki.
Mutta veikkaan, että vanhemmat eivät kauheasti voi kytätä teinien pukeutumista jos lähtevät aikaisemmin töihin kuin teinit kouluun.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:20"]Hävettää jo nyt...
[/quote]
165/50 ja kuntoilua olen harrastanut kolmena päivänä viikossa viimeiset 2v ainuitakaan treenejä väliin jättämättä ja kiitos treenien peppukin on kivan kiinteä ja pyöreä, ei läski, että sori, mutta arvauksesi meni aika nätisti päin metsää :) En vain näe syytä sille, että miksi minun pitäisi olla julkisesti perse puoliksi paljaana ihmisten ilmoilla, vaikka kiva peppu minulla onkin. Mitä (teko)syytä sinä käytät?
t. 16v