Mistä lukemista lasket sairaan lapsen kuumeen?
Särkylääkkeellä siis. Voisko joku selittää että miten se vaikuttaa paranemiseen? Olen luullut että kuume on se joka auttaa tappamaan pöpöt ja jos kuumeen laskee keinotekoisesti niin...?
Kommentit (6)
Minä annan kun 38 lähenee. Kroppa tappelee vaika kuumeen laskisikin lääkkeellä. Urbaanilegenda tuo etä pitäisi antaa kuumeen jyllätä.
Riippuu lapsesta ja kivuista. Jos on kivuton noin 38 niin en anna särkylääkettä jos saa levättyä. Astmalapselle annan helpommin vaikkei kipua olisikaan, koska kuume vaikuttaa hengitykseen. Kipuun annan aina, oli kuumetta tai ei.
Yli 38,5C on ihan aiheellista laskea kuumetta. Itse annan herkästi jo aikaisemmin, jos lapsi yhtään kipeän oloinen. Ja yöksi annan aina lääkettä, jotta nukkuisi mahdollisimman rauhallisesti. Hyvä lepo on paras lääke ja auttaa sitä paitsi vanhempiakin jaksamaan seuraavana päivänä pienen potilaan kanssa.
38,5 pelkkään kuumeeseen. Annan tietenkin pienemmällä kuumeella jos lapsi muuten kipeä, särkee paikkoja, kurkku kipeä tms. Minäkin uskon että kuumeella on tehtävänsä. Mutta annan heti kun tarvitsee..jos lapsi yhtään sen oloinen että hankala olo. Mutta jos on kuumetta mutta eikä kipuja, saa sitä olla. Ja käytän lääkärissä helposti jos korkeaa kuumetta, aina jos monta päivää.
Nykyään on ohjeistuksena että kuumetta aletaan lääkitsemään heti niin lapsilla kuin aikuisillakin.
Anna särkylääkkken aina jos nousee yli 37 asteen. Lapset 4v ja 7v., harvoi ovat olleet sairaina.
Samoin annan särkylääkettä heti jos sanovat kurkun tai pään olevan kipeä.