*~~* SYYSkeijujen torstaiturinat *~~*
Kommentit (31)
Viikkoja 40+3
Paino: +1400 g (viikossa) :oops:
RR: 120/82
Pissa: muten ok, leukkarit yhdellä plussalla (mitä ikinä sitten tarkoittaakin...)
Hb: noussut 110->112, vaikka viime päivinä rauta onkin unohtunut suhteellisen usein...
Sf: 32 cm
Lapsivettä normaalisti
Tarjonta: rt
Syke: + (120-150)
Liikkeet: ++
Supistuksia on (terkkarinkin mukaan just päällä, kun tutkittavana makoilin), mutta kun ne on pääsääntöisesti vaan noita kivuttomia... Pari napakampaa tänään bongattu levossa, mutta loppuivat heti, kun nousin ylös...
Seuraava neuvolakäynti ens tiistaina, jos en sitä ennen ole synnyttänyt (jaa mä vai?) ja sitten katsotaan tilannetta uudestaan, koska olis aika äippäpolille yliaikaistarkastukseen.
Mä ja sisko ollaan molemmat synnytty tiistaina, joten meiän äiti sitten eilen puhelimessa totes, että jospa mäkin saan kaks perjantain lasta. Kerroin tän neuvolan tädille ja hän totesi molempien omien lastensa syntyneen lauantaina. Joten jospa mäkin sitten huomenna... Tai ens perjantaina...
Mies on jo tälle lauantaille sopinut menevänsä Kerhon kotipeliin, mutta jos Jalmari päättää nyt syntyä, niin jättää pelin väliin. Mies kyllä jo totes, että koitas ajoittaa synnytys sillen, että hän peliin ehtii :D
Jaahas, täytyy kai sitä jotain tekemistä keksiä, että aika kuluis vähän nopeammin... Onneks kohta alkaa illan hömppäohjelmat, niin siinä samalla vois yrittää neuloa villapaitaa vähän valmiimmaksi... Ja kun se on valmis, olis varmaan aika lähteä synnyttämään, toivotaan ainakin niin :)
odotteluun kyllästynyt Jossu ja Jalmari 40+3, joka ei vaan tajua lähteä yksiöstään
Taas Keiju-Prinsessa meillä!
-piias
näköjään aikalailla näitä tyttökeijuja siis syntyypi! Onkohan meitin onni sittenkin tyttö?? :)
Tosiaan, kovin tuntuu olevan tyttövoittoisia vuoden 2006 Keijut. :) Itselläni on kyllä ihan poikamainen olo. :) Mutta saas nähdä kuin käy.
PIIAS: Poika syntyi rv 40+4. Toivotaan, että jos mulla menee tuonne asti ettet sinä enää ole laitoksella. :) Eli pidän peukkuja, että pääset mahd. pian hommiin. Kiva olisi kyllä olla samaan aikaan osastolla, olisi jo entuudestaan tuttua seuraa. Nostetaan siis peukut ja varpaat pystyyn, että kummallakin alkaisi pian tapahtua. :)
Nyt syömään, meillä tänään hieman myöhäinen päivällinen.. Auts, kun supistaa taas ihan napakasti..
T: Anmari rv 38+5
Meitin masukki on ollut ihan kamalan hiljainen koko päivän, aamulla tökin mahaa ihan urakalla ennen kuin sain sinne liikettä aikaiseksi. Jos ei tänään olisi ollut neuvolaa, niin olisin ihan hysteerinen. No, niinhän jotkut tietää kertoa, että vauveli viettää rauhallisen päivän/päiviä ennen syntymää. Jospa... Tuntuu muuten jotenkin hurjaa painetta tuolla alhaalla ja issiastyyppisiä kipuja oikeassa pakarassa. Eilen illalla nousin sohvalta kun esikko huuteli äitiä peittelemään, niin petti oikea jalka alta, kai tuolla alhaalla edelleen tapahtuu paikkojen löystymistä ja kypsymistä. Niin ja järkky väsymyskin vaivaa. Olin äsken nukahtanut sängylle ja heräsin siitä sitten ihan hiestä märkänä. Vali vali, mutta kun on kurja olo ja teille kun voi kertoo kaikesta ja saa varmasti ymmärrystä, ei kehtaa aina miehelle ruikuttaa.
Saisikohan tänään jotakin aikaiseksikin? Pitää kokeilla..
Niina ja pyöriäinen rv 39+6 ja sen ultran mukaan se 40!
Onnea vauvautuneille!
Jes!! Lääkärissä tänään kaikki hyvin. Viime viikosta oli jonkin verran kypsymistä tapahtunut. Sanoi että voi lähtä tuleen millon vaan.
Ens torstaina, eli laskettuna päivänä, seuraava käynti ja jos en aivan väärin ymmärtänyt niin voin jäähä samantien käynnistykseen. Jes, jes. Ens viikolla viimestään meillä on vauva :D
Sanoi kyllä että yleensä ennen 42 raskausviikkoa käynnistetään vain " hyvällä syyllä" , minun tapauksessani syy lähinnä psyykkinen (vaikka eihän se sen huonompi syy ole).
Mutta, jos siis haluan niin kyllä käynnistävät, mutta jos jaksan odotella niin sitten odotellaan.
Eli katotaan miten pääkoppa jaksaa ja kuinka uni tulee yöllä silmään.
Tietysti parempihan se ois jos tulis sitä ennen itsestään.
Mutta kylläpä helpotti oloa kun tietää että viikko vielä sitten se on ohi.
-kirsikka rv39-
saas nähdä tuleeko meille huomenna!huomenna nimittäin olis se 40vk vihdoin täynnä...
Onnitteluja kaikille nyytin jo saaneille!
Meillä kolme lapsista on ollut hyvin täsmällisiä ja syntyneet joko laskettuna päivänä tai seuraavana.Joten kovasti odottelen huomenna tai lauantaina jotain tapahtuvan!!Miehelläkin on sopivasti 4vrk vapaata,joten vauvalla olisi nyt huippuhyvä syntyä!
Viime yönä oli taas yksi iso supistus,joka helpotti kun kävin vessassa...jäin toiveikkaasti odottamaan supistusten sarjaa mutta nukahtanut olen ja aamulla ei taas yhtään mitään tuntemuksia...
Neuvolassa toki th sanoi tänään että en enää seuraavalle käynnille todennäköisesti mene ensi viikon torstaina ja itse olen samaa mieltä,mutta saa nähdä mitä tuo vauveli tuumailee...
Jännittää vaan tuo synnytys melkoisesti,ihan oikeastaan se että ehdinkö varmasti ajoissa sairaalaan...Täältä kun on melkein tunnin matka,ja jos ambulanssia tarvin eikä se heti löydä tänne meille...ollaan uusi tupa rakennettu pari vuotta sitten ja tämä ei ihan päätien varrella ole...No,toivon todella että lähtö tulee päivällä,kun nuo yöt on niin pimeitä.Näkee ampparikin paremmin tulla!!
Supistusrikasta huomista toivoen Unelias rv39+6
Ensinnä oikein hirmusti ONNEA kaikille Syyskeijuille, jotka ovat jo saaneet vauvansa! Päivittäin olen käynyt uutisia lukemassa, mutta kommentointi on jäänyt vähemmälle, kun tuntuu ettei itselle tapahdu mitään kummoista.
JOSSU78 kommentoi nimiasiaa. Meillä on miehen kanssa myös hieman eri mielipide masuasukin nimestä. Ei olla nyt keskusteltu asiasta kuukauteen, kun viimeksi meni ihan kinaamiseksi. Tiedetään siis vauvan sukupuoli, joten nimen miettiminen on sinänsä helppoa. Ja molemmilla on oma nimiehdotus valmiina. No, onhan tässä vielä aikaa miettiä asiaa.
( . ), omaa pullahtanutta napaa. Neuvolassa olin eilen, kaikki oli ok. Painoa ei ollut tullut yhtään, mitä ihmettelin. Olin edellisenä iltana syömässä ulkona muutaman tyttökaverin kanssa, ja olin varma, että mässäily näkyy heti painossa :). Verenpaine sen sijaan oli noussut, mistä olin tosi tyytyväinen (harvinaisempaa varmaan näin päin). Mulla on koko raskauden ajan paine ollut 90/60 luokkaa ja tämän takia huipannut aika tavalla. Vauva on tosi alhaalla, mutta neuvolatäti ei kommentoinut kiinnittymisestä mitään. Itsestä tuntuu, ettei masu voi enää tämän alemmaksi pudota :).
Täällä on tänään nautittu itsekseen olosta. Poitsu on ollut hoidossa mummolassa, joten olen viettänyt ns. omaa aikaa. Toki en malttanut olla puuhastelematta, eli tuli pestyä lattia, silitettyä ja leivottuakin suklaakakkua. Mutta ihanaa kuitenkin olla välillä kotona ihan rauhassa, tämä voikin olla viimoinen kerta pitkään aikaan.
Taitavat poika ja mies palata kohta mummolasta kotiin, eli täytyypä mennä vastaanottamaan reissulaisia. Hyvää loppuviikkoa keijuille!
-joannam (38+3)-
Täällä ollut aivan surkea päivä:(
Huomenna on taysissa kontrolli ja miehellä oli viime yönä viimeinen yövuoro ja nyt aloittaa sitten isyysloman. Ajattelin, että mennään porukalla saunaan ja oltaisiin tehty jotakin hyvää syömistä yhdessä, mutta miespä lähti soittoreeneihin vaikka pyysin jättämään väliin! No, eihän niitä tietenkään voi jättää hemmetti vieköön välistä. Harmittaa niin että oon pillittänyt vaan ja sanoin, että meen huomenna yksin sinne tampereelle, ei tarvi lähtee mukaan jos ei kiinnosta muutenkaan...
Koko päivän muutenkin harmittanut ja ollut itkuinen, kun mielessä on vaan se että jos huomenna käynnitävätkin synnytyksen, ja onko sitä enää huomenna hengissäkään (kauheeta mitä sitä voi mielessä pyöriä...)!!
Mutta tässä kanssa valivalia, ei oikein voi muuallekkaan tätä purkaa... pahaa oloa.
Onneta Tuisku tytöstä :)
Niin, tulen huomen illalla sitten kertomaan kuulumisia jos en jää sisälle!
t. Tuittu 39+5
Tyttöjä tosiaan tulla tupsahtelee. No, täällä on sitten ainakin yksi poitsu tulossa, kunhan se aika joskus koittaa.
12.9. klo 14.17 tunnin työn tuloksena.
Eli minulla alkoi raskausmyrkytys oireilemaan ja ma lääkäri päätti, että aloitellaan käynnistely pillerillä kohdunsuulle. Koko päivän supisteli 4 min välein tuntuvasti, mutta auennut ei kun eivät kestäneet kylliksi. Yötä vasten lopeteltiin ja tiistaina aamulla yritettiin uusiksi. Olin auennut silloin johonkin 2-3 senttiin. Ei tämäkään vielä käynnistänyt supistuksia, joten päätettiin puhkaista kalvot, kohdunsuulla reunoja vain nimeksi. Pyysin ensiksi kipulääkkeen, tiedän miten minulle käy kun vedet menee =) mutta lääkäri päätti että annetaan se herkästi sitten vasta kun supistukset alkavat. Kalvot puhki ja niinhän ne alkoi samantien ja 57 minuutin päästä pääsin ponnistamaan ja 5 minuuttia sitä ja tyttö oli sylissä. Spinaalin sain, vaan kun se alkoi vaikuttamaan kun tyttö oli jo sylissä, joten luomuna meni ja todella kipeetä teki kun alle tunnissa aukesi kohdunsuu ja vauva tuli alas.
Tänään tultiin kotiin, maito alkaa nousemaan ainoa kurja puoli on ihan hillitön päänsärky jota yritettii veripaikallakin hoitaa, mutta ei auttanut. Olen ihan varma että aiheuttaja on tuo spinaali ja se veripaikka (epiduraalitilaan viedään omaa verta) eli kyllä tämä varmaan tästä helpottaa.
Tyttö oli 2960g ja 47 cm. Nyt paino on siinä 2800g hujakoissa.
Kunhan särky päässä hellittää, luen pinot paremmin ja jos ja kun joku muukin on tässä nyyttinsä saanut niin hurrrrjasti onnea!!
T.Tuisku ja tirppa 2vrk (syntyi siis 38+2)