Jos tilaan USA:n Amazonista, maksetaan verot jo tilauksen yhteydessä
vai vasta Suomessa? Kukaan tilannut viime kuukausina?
Kommentit (8)
Jos sivulla/kuitissa lukee "VAT included" (arvonlisävero laskettu mukaan) tai jotain sinne päin, niin verot maksetaan ostovaiheessa. Muussa tapauksessa luultavasti ei, ja verot pitää maksaa itse tullille.
Aina on tullille päässyt maksamaan, joskus on kyllä tullut sukkanakin läpi.
Et tietaakseni joudu maksamaan USAaan veroja (alle 10%) mutta Suomen veron joudut maksamaan siella paassa.
Tämä riippuu myyjästä. Tilausvahvistuksessa pitää olla maininta verojen maksusta. Jos myyjä on maksanut veron, niin IOSS-tunnus pitää mainita, joudut kuitenkin tullauksen suorittamaan. Jos posti toimittaa lähetyksesi, niin sun ei tarvitse maksaa postin maksuja, tee tullaus itse Tullin sivuilla. Joudut kyllä tekemään postiin käsittelymaksuvapautushakemuksen (heh, byrokratia, ihan ku yliesierikoisvaravaurioraivausvuorovarausratkaisupäällikkö) tai maksat postin käsittelymaksun.
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu myyjästä. Tilausvahvistuksessa pitää olla maininta verojen maksusta. Jos myyjä on maksanut veron, niin IOSS-tunnus pitää mainita, joudut kuitenkin tullauksen suorittamaan. Jos posti toimittaa lähetyksesi, niin sun ei tarvitse maksaa postin maksuja, tee tullaus itse Tullin sivuilla. Joudut kyllä tekemään postiin käsittelymaksuvapautushakemuksen (heh, byrokratia, ihan ku yliesierikoisvaravaurioraivausvuorovarausratkaisupäällikkö) tai maksat postin käsittelymaksun.
Jep, Suomessa osataan. Jos ostaa Suomesta tavaraa ja vie EU:n ulkopuolelle niin teoriassa pitaisi saada maksetut ALVit takaisin lentokentalla. Mutta et saakaan jos olet aukaissut paketin nayttaaksesi aidille ostoksen tai jouduit avaamaan sen pakaamisen helpottamiseksi. Ei auta kuitit eika vieraan maan passi, se on vaan voi, voi ja vahan virnistelya paalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähetyksesi tulee läpi "sukkana" niin olet siitä vissisti hiljaa mikäli asian perään ei aleta kyselemään. Ja viranomaisilla on niin kiire asian kanssa että sitä amazonin 30e tekokukkatilausta ei varmasti ehditä noteeraamaan. Omapostiin jää toki lähetyksen tiedot myöhempää tutkintaa varten.
siis maksetaanko?
ap