Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin vaimoni sanovan kaverilleen, että hän ei ikinä voisi olla naimisissa ateistin kanssa.

Vierailija
09.12.2021 |

Tämä hätkähdytti, koska olemme olleet naimisissa 16 vuotta, josta viimeiset 10 vuotta olen ollut ateisti.
Pitäisikö minun nyt kertoa vaimolleni, että en enää usko Jumalaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat erota niin kerro pois.

Vakavasti, jos ette ole puhuneet uskonasioista 10 vuoteen, asia tuskin on vaimollesikaan kovin tärkeä.

Vierailija
2/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskovat jumalaan.

Useimpien jumala on raha, ja hän asuu pankkitilillä, lompakossa ja sijoituksissa.

Jumala on se asia, johon ihminen pohjimmiltaan turvautuu ja luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Useimpien jumala on raha, ja hän asuu pankkitilillä, lompakossa ja sijoituksissa.

Voi Jeesus! Mulla on tossa pihassa vanha Volvon rötiskä, mutta se lähtee aina käyntiin ja siihen turvaan ja luotan. Onko se siis mun jumala? Saanko siitä enemmän, kun myyn ja vetoan sen jumalallisuuteen?

Vierailija
4/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Tämä on tyypillinen ylimielisen uskovaisen kommentti. Se, että sinulla on uskovaisen aivot (olet siis tutkimusten mukaan tyhmempi), ei tarkoita, etteivätkö toiset ihmiset voisi ajatella toisin. Sinä et vain kykene vajavaisuutesi takia asettumaan toisten asemaan.

Vierailija
5/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Jos luotan ja turvaudun siihen, että kyllä ne asiat aina lopulta järjestyvät, olenko siis minä itse se jumala vai Suomen sosiaaliturva?

Vierailija
6/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Voi Jeesus! Mulla on tossa pihassa vanha Volvon rötiskä, mutta se lähtee aina käyntiin ja siihen turvaan ja luotan. Onko se siis mun jumala? Saanko siitä enemmän, kun myyn ja vetoan sen jumalallisuuteen?

No, jos se on B19-koneella varustettu 240 kalsarinsinisillä penkeillä niin aletaan lähestyä jumalallisuutta!

Vierailija
7/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Se Volvo tuskin on suurimman luottamuksesi kohde, jonka varaan perustat tulevaisuutesi.

Vaikka luotatkin että auto käynnistyy, se ei täytä jumalolennon tunnusmerkkejä.

Vierailija
8/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan kuva olen, olenko samalla Jumala.

Vierailija
9/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Siis minä olen itse oma jumalani? Oletkohan nyt ihan loppuun asti miettinyt tuota ajatuskyhäelmääsi?

Vierailija
10/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Jos luotan ja turvaudun siihen, että kyllä ne asiat aina lopulta järjestyvät, olenko siis minä itse se jumala vai Suomen sosiaaliturva?

Hyvä kysymys. Mielestäni tuo on jonkinlaista hyvin yleisluontoista jumalauskoa.

Paitsi jos se kohdistuu Suomen sosiaaliturvaan.

Vierailija
11/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Siis minä olen itse oma jumalani? Oletkohan nyt ihan loppuun asti miettinyt tuota ajatuskyhäelmääsi?

Bingo! Sinä itse olet jumalasi.

Tuo ajatuskyhäelmä on aika paljon minua vanhempi; ainakin Luther on kirjoittanut tuosta aiheesta.

Vierailija
12/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Tämä on tyypillinen ylimielisen uskovaisen kommentti. Se, että sinulla on uskovaisen aivot (olet siis tutkimusten mukaan tyhmempi), ei tarkoita, etteivätkö toiset ihmiset voisi

ajatella toisin. Sinä et vain kykene vajavaisuutesi takia asettumaan toisten asemaan.

Et vaivautunut edes ajattelemaan asiaa, koska sana ”jumala” triggeröi sinut.

Yritä uudelleen ajatella mihin itse pohjimmiltaan luotat. Älä sekoita uskontoja asiaan ellei ole pakko.

Äläkä oleta minun uskonnollisia näkemyksiäni.

Vierailija
13/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viiskymppinen mies enkä voisi kuvitella eläväni yhdessä ateistinaisen kanssa.  Ystävä voisin toki olla mutta parisuhde näin ratkaisevan maailmankuvallisen eron kanssa ei toimi.  En suostuisi kuuntelemaan minkäänlaista uskonnonvastaista naljailua, mitä olisi tiedossa väistämättä.  Lisäksi mahdolliset lapset haluaisin ilman muuta kastettavaksi ja liitettäväksi kirkkoon.  Ateistille tämä tuskin sopisi.

Vierailija
14/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen viiskymppinen mies enkä voisi kuvitella eläväni yhdessä ateistinaisen kanssa.  Ystävä voisin toki olla mutta parisuhde näin ratkaisevan maailmankuvallisen eron kanssa ei toimi.  En suostuisi kuuntelemaan minkäänlaista uskonnonvastaista naljailua, mitä olisi tiedossa väistämättä.  Lisäksi mahdolliset lapset haluaisin ilman muuta kastettavaksi ja liitettäväksi kirkkoon.  Ateistille tämä tuskin sopisi.

En minä ainakaan naljaile uskonnonvastaisesti, vaikka olen ateisti. Eikä minua haittaisi ollenkaan, jos lapset kastettaisiin. Itse asiassa minusta olisi hyvä jos Jumala olisi olemassa, en vain pysty uskomaan että se on totta.

Vierailija
15/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimosi ei kysy, oletko ateisti, niin ei kai sitä tarvitse kertoa.

Vierailija
16/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voisi ikinä seurustella uskovaisen kanssa. Halusin vain ilmoittaa teille tän.

Vierailija
17/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Se Volvo tuskin on suurimman luottamuksesi kohde, jonka varaan perustat tulevaisuutesi.

Vaikka luotatkin että auto käynnistyy, se ei täytä jumalolennon tunnusmerkkejä.

No en nyt tiedä. Joskus pahassa paikassa, kun se on hyrähtänyt käyntiin, olen laittanut kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että jotain taikaa siinä on...

Vierailija
18/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voisi ikinä seurustella uskovaisen kanssa. Halusin vain ilmoittaa teille tän.

Amen.

Vierailija
19/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvisi juuri tällä viikolla, että mies ei usko Jumalaan. Kieltämättä aika hämmennyksen vallassa olen. Olin pitänyt itsestään selvänä, että uskoo Jumalaan, vaikka joidenkin uskovien touhuja kyseenalaistaa.

Vierailija
20/23 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat jumalaan.

Jumala kokee itse itseään ihmismuodossa, joten tavallaan olet oikeassa.

T.Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi