Love Actually -elokuva ja kummallinen suhtautuminen painoon
Elokuva olisi muuten aivan ihana, mutta miksi siinä on niin ilkeä suhtautuminen ylipainoon?
Lihavaa manageria haukutaan rumin sanoin. Kauniin (laihan) naisen lihava sisko on vanhapiika ja tehdään selväksi, että on vastenmielinen. Normaalipainoista naista haukutaan lihavaksi aivan jatkuvasti monen toimesta. Normaalipainoinen nainen puhuu itsestään, että on niin lihava, että mahtuu enää Pavarottin vanhoihin vaatteisiin. Kirjailija syö croissantia ja tälle sanotaan, ettei pidä syödä enempää, koska lihoo, ja itse kertoo, ettei nopean ruoansulatuksensa takia liho. Onko vielä muitakin? Käytännössä ainoa piirre, joka tuodaan elokuvassa vastenmielisenä ilmi on ylipaino, vaikka siinä on mm. alkoholismia.
En voi olla ainoa, jota tuo häiritsee. MIKSI IHMEESSÄ se piti tehdä niin?
Laskee mun silmissä tuon elokuvan pisteitä todella paljon. Harmi, koska muuten on aivan ihana elokuva.
Ja palstan tuntien saan vastauksia "kannattaisko laihduttaa kun ottaa noin koville" niin sanon että ei kannata, olen normaalipainon alarajoilla. Tympii tollainen, että ylipainosta revitään huumoria tuolla tavalla. Lapsellista.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Eikös kaikki ysäriviihde ollut tuota? Esim. Bridget Jonesin päiväkirjat oli karmeita
Varmaan kaikki romanttiset brittikomediat ysärillä. Eikä ne komediasarjatkaan kovin kilttejä olleet, oli romanttisia tai ei.
Eikös kaikki ysäriviihde ollut tuota? Esim. Bridget Jonesin päiväkirjat oli karmeita