Jatkuva sairastelukierre päiväkodissa- Onko muilla samoja kokemuksia?
Taapero aloitti muutama kuukausi sitten päivähoidon. Tiedän, että aloittavat sairastelevat paljon, ennen kuin vastustuskyky kehittyy, mutta itseä ihmetyttää silti, miten taaperon päiväkotiryhmässä on joka toinen viikko yli puolet lapsista pois sairastelun vuoksi. Minusta sairastelua on paljon.
Pitäisikö huolestua?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse eri mieltä. Ymmärrän kyllä, että pienet lapset sairastavat, mutta kyllä tuo minunkin korvaan kuulostaa oudolta, että joka toinen viikko lapset ovat sairaana.
Nyt ei ole ollut normaali syksy. Yhteiskunta aukesi pitkän sulun jälkeen. Normaalisti nämä on jakautunut pitkin vuotta, mutta nyt ne on muhinut jossain siellä taustalla kun ihmiset on piiloutunut sinne sängyn alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse eri mieltä. Ymmärrän kyllä, että pienet lapset sairastavat, mutta kyllä tuo minunkin korvaan kuulostaa oudolta, että joka toinen viikko lapset ovat sairaana.
Nyt ei ole ollut normaali syksy. Yhteiskunta aukesi pitkän sulun jälkeen. Normaalisti nämä on jakautunut pitkin vuotta, mutta nyt ne on muhinut jossain siellä taustalla kun ihmiset on piiloutunut sinne sängyn alle.
No siitä huolimatta. Joka toinen viikko sairaana on todella todella paljon.
Onpas kyllä oudon kuuloista. Ei meidän lasten päiväkodissa ole ainakaan vastaavaa tilannetta vaikka ovat hiljattain hoidon aloittaneet. Itse kyllä huolestuisin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne välttämättä ole ne samat lapset kipeenä jokatoinen viikko vaan yleensä määrällisesti puolet. Osa voi olla pois myös jos sisarus tai huoltaja on kipeänä.
Meillä on sama tilanne kaikilla tutuilla,joilla on alle 5-vuotiaita lapsia, ihan joka puolella Suomea. Pitkä eristäytyminen kaataa kaikki taudit yhtä aikaa päälle. Kestääkö tämä vielä ensi kevään? Alkaa olla vähän vaikea järjestää töitä ja lastenhoitoa kun on kaksi flunssaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne välttämättä ole ne samat lapset kipeenä jokatoinen viikko vaan yleensä määrällisesti puolet. Osa voi olla pois myös jos sisarus tai huoltaja on kipeänä.
No jos ryhmässä on 2-4 lasta paikalla joka toinen viikko, niin kyllä ne suurin osa on samoja sairastelijoita. Sehän tämän aloituksen pointti juuri oli myös.