Onko kävelyvauhti 7.6 km/tunnissa mukamas kova?
Löysin tällaisen vanhan ketjun http://www.vauva.fi/keskustelu/1379677/ketju/kavelylenkkini_on_8_km_tunnissa_kaveri_kuulemma_ju/sivu/1 kun googlasin tulostani, Sports Trackerin mukaan menin siis tuon 7.6 km tunnissa, mutta tähän mahtuu myös yksi kiskakäynti ja pari pällistelytaukoa eli nopeus on vähän enemmän, en osaa sanoa paljonko. 10 km tuli kokonaismatkaksi ja -ajaksi 1 h 23 min. En ole mielestäni mikään nopea lenkkeilijä :) Ja tuossa keskustelussa väitetään, että 8 km/h -vauhtia jos menee, joutuu ottamaan juoksuaskeliakin? Ei nyt sentään.
Kommentit (30)
Jos laitan juoksumatolla 8km tunnissa vauhdiksi en pysty kävelemään vaan hölkkään. eli mulle olisi kova kävelyvauhti
Mietipä AP vaikka sitä, että tuon mukaan kävelisit puolimaratonin melkein kahteen tuntiin, mikä on taas yleisesti varsin mukava juoksutulos naiselle.
Olen pitkä ja pitkäjalkainen ja kyllä 8 km/h on mulle ihan hölkkävauhti. Juoksen myös ja silloin vauhtk on n. 10 kn/h. Aikamoista pikakävelyä saat kyllä vetää, jos kävelet 8 km/h.
Riippuu vähän siitä missä kävelet. Itse teen tuossa ihan normaali kävelyvauhdilla tuollaisen vajaan 7 km:n lenkin, mutta jos menen Pietariin, niin olen siellä toisten jaloissa, vanhat mummotkin menee ohi reippaasti.
Itse olen 59-vuotias nainen, kävelen 8 km viiden kilon painoliivillä, keskituntivauhti 6.7-6.8 km/h, en ole mikään pitkä koipi, mutta hengästyn toki tuolla vauhdilla.
En vielä elävässä elämässä todistanut moista. Normaali kevyt pk-lenkkini pyörii 7.3-7.5 km/h nurkilla, eikä ainutkaan ihminen ole kävellyt ohi. Valentin Kononen toki siihen pystyisi, mutta mehän tiedämme jo, että jos pistettäisiin kontaktianturit tossujen alle, kävelijät narahtaisivat kiinni siitä, että kontakti maahan uupuu.
Olen 157 cm ja en pystyisi tuollaiseen kävelyvauhtiin. 6,5 km/h on mulle ihan maksimi. Toki en ole mitään pikakävelytekniikkaa harjoitellut, mieluummin vaihdan hölkkään.
Äh, mitä tarkoitatte noilla miinustamisilla? Ei kerro mulle yhtään mitään mistä olette eri mieltä?! ap