Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua harmittaa EDELLEEN ihan sikana peruskoulun huono todistus :(

Vierailija
14.03.2015 |

Olen siis suorittanut jo yhden tutkinnon loistavilla arvosanoilla ja opiskelen tällä hetkellä korkeakoulussa. Häpeän kuitenkin edelleen peruskoulun päättötodistuksen keskiarvoa, joka on 6.9.

Minulla oli todella huonot kotiolot ihan pienestä saakka. Äiti oli masentunut ja käytti alkoholia. Jätti minut moneksi yöksi yksin ihan 5-vuotiaasta saakka. Minua raijattiin myös kaikissa lastensuojeluun liittyvissä jutuissa ja uhkailtiin huostaanotolla, mutta eivät koskaan kuitenkaan toteuttaneet tätä.

Isääni en ole koskaan nähnytkään. Lähetin hänelle joskus pienenä isänpäiväkortin, mutta hän lähetti sen avaamattomana takaisin. Äiti moitti minua typeräksi, että siinähän näin, hän arvasi että käy juuri noin.

Lisäksi minua kiusattiin ihan hirveästi koko yläasteen ajan. Naapurin mies koitti hyväksikäyttää minua (jäi jälkeenpäin kiinni jonkun minua nuoremman tytön hyväksikäytöstä, oksettaa itseni kun en kertonut ukosta kenellekään)

Yritin itsemurhaa 14-vuotiaana, 16-vuotiaaksi asti kuljin kuin jossain sumussa, enkä muista tuosta ajasta mitään. Siihen se yläaste sitten menikin, ja siitä jäljelle jäi surkea keskiarvo.

Tuo aiempi suorittamani tutkinto on liiketalouden puolelta, menin sinne kun en muuallekaan päässyt, vaikka vihaan työtehtäviä joita minun pitäisi tehdä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan hyvä keskiarvo, tilanteen huomioonottaen. Melkein keskitasoa.

Vierailija
2/5 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, menneet on menneitä, niitä on turha surra ja märehtiä. Varaa aika vaik diakonille, käyt juttelees noi pois ja jatkat elämääsi. Nuo ei enää palaa ja hyvä niin. Nauti elämön lahjasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että asia harmittaa. Mutta siinä vaiheessa, kun saat korkeakoulututkinnon valmiiksi, ei ketään enää kiinnosta peruskoulutodistuksesi. Käytännössä sillä ei siis ole enää vaikutusta elämääsi tästä eteenpäin.

Vierailija
4/5 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä suotta moisia mieti! Minulla ei ole koko lappusta enää tallessakaan, jos ei nyt satu jossain lapsuudenkodin vintillä lojua. Peruskoulun jälkeen on kuitenkin käyty lukio jonka arvosanoilla on sentään jotain merkitystä. Mulla oli sekin todistus aika huono joten yliopistoon pääsin pänttäämällä pääsykokeisiin. Maisterinpaperit kuitenkin sain ja tällä kertaa hyvin arvosanoin. Koskaan ei ole myöhäistä tsempata :)

Vierailija
5/5 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei sillä ole mitään merkitystä :) Oma keskiarvoni oli 9.3 peruskoulusta lähtiessä, lukiosta 8,5. Kirjoitin kolme eximiaa ja kaksi magnaa. Valmistuin maisteriksi hyvin arvosanoin, enkä siltikään saa töitä. En oikeasti usko, että arvosanat merkkaa mitään.