Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukiketju vetkuttelijoiden äideille!

Vierailija
14.03.2015 |

Mulla on vauva ja vetkutteluikäinen lapsi. Oon miettinyt, olisiko paras ratkaisu se, että äiti lääkittäisiin niin zombiksi, että hän - minä - jaksaisi kestää sen jokaiseen asiaan (syöminen, vessaanmeno, pukeminen, riisuminen jne.) liittyvän vetkuttelun. Oon ihan liian lyhyellä pinnalla varustettu ihminen, ja kun toinen puoli musta yrittää vielä rauhassa jatkaa ohjaamista, toinen puoli räjähtä, pum.

Ihailen suunnattomasti kälyäni, maailman parasta lastenkasvattajaa (ihan oikeasti), joka pysyy tyynenä, vaikka lapsi tekisi mitä idioottimaista tahansa. Mulla ääni nousee pari oktaavia, volyymistä puhumattakaan, useita kertoja päivässä...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt ketään päivittäin vetkuttelun kanssa kamppailevaa paikalla?

ap

Vierailija
2/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, minä! Minkä ikäinen lapsesi on? Meillä 3 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:51"]

On, minä! Minkä ikäinen lapsesi on? Meillä 3 v.

[/quote]

Yllätys yllätys - saman ikäinen! Hänellä alkoi 3 vuotta täytettyään leikin maailma viedä niin totaalisesti, että kaikki keskeyttämiset siirtymän takia ovat aivan tuskaa. Tietenkin myös halu päättää itse tekee tätä. Oon ehkä maailman surkein äiti tässä asiassa :/

Ap

Vierailija
4/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v vetkuttelun mestari ja myös lyhyt pinna.

Vierailija
5/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Kohta 7 vuotta vetkuttelijan kanssa takana. Mulla kanssa pinna niiiiin kiristyy ja tulee huudettua kovastikin vaikka se vain pahentaa tilannetta...Vetkuttelu vain saa mut ihan raivon partaalle. Ja siis toki AINA sanotaan ensin kauniisti ja monta kertaa.

Vierailija
6/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:55"]

3,5v vetkuttelun mestari ja myös lyhyt pinna.

[/quote]

Ollaan siis ns. samassa veneessä! Pitäis varmaan yrittää tarjota enemmän vaihtoehtoja niissä tilanteissa, joissa semmoisia olisi antaa. Mutta kun jotenkin kaikki aika tuntuu menevän siihen, että pitää valmistautua siihen seuraavaan siirtymään, etten yksinkertaisesti keksi tarpeeksi niitä asioita. 

Ap

Vierailija
7/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:57"]

Täällä! Kohta 7 vuotta vetkuttelijan kanssa takana. Mulla kanssa pinna niiiiin kiristyy ja tulee huudettua kovastikin vaikka se vain pahentaa tilannetta...Vetkuttelu vain saa mut ihan raivon partaalle. Ja siis toki AINA sanotaan ensin kauniisti ja monta kertaa.

[/quote]

Auts... mä oon miettinyt, mahtaako tuo loppua vai jatkua ad infinitum. Lapsi on sellainen mielikuvitusmaailmassa viihtyjä, eli saattaa hyvinkin jatkua... Tuntuu usein, että lapsi oikein hyökkää tekemään jotain muuta, kun pyydän vaikka pukemaan. Ja sitten, kun se pinna kiristyy, en osaa oikein suhtautua huumorilla siihen, jos lapsi höpsöttelee pukiessaan.

Ap

Vierailija
8/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:57"]

[/quote]

Auts... mä oon miettinyt, mahtaako tuo loppua vai jatkua ad infinitum. Lapsi on sellainen mielikuvitusmaailmassa viihtyjä, eli saattaa hyvinkin jatkua... Tuntuu usein, että lapsi oikein hyökkää tekemään jotain muuta, kun pyydän vaikka pukemaan. Ja sitten, kun se pinna kiristyy, en osaa oikein suhtautua huumorilla siihen, jos lapsi höpsöttelee pukiessaan.

Ap
[/quote]

Mä valitettavasti luulen että jatkuu. Kuulostaa ihan samanlaiselta kuin meidän lapsi, joka on myös haaveilijaluonne ja ei joskus vain pysty lopettamaan leikkejään. Luulen siis että on ihan luonnekysymys ja tottakai pitäis kunnioittaa lasta sellasena kun on mutta en oikein tiedä miten lapsen sais vähän useammin tekemään asiat nopeammin. Toki reipastunutkin on kovasti iän myötä ettei tilanne nyt ihan toivoton ole!;)

Vierailija
9/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa vetkuttelija, mutta ikää on jo 14 v. " ihan kohta" " odota " on yleisimmät sanat pojan suusta...

Vierailija
10/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on 3 vetkuttelijaa :-/ Vanhin kohta 14 v. Se onkin kiva tilanne kun jonnekin pitäisi lähteä koko perhe.

Vierailija
11/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää lupaa mun kohdalla! Onko teillä mitään käytännön vinkkejä oman itsehillinnän parantamiseksi?

Ap

Vierailija
12/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut jotain leikkiä? (Jos siis itse jaksat, idiootiksihan siinä itsensä tuntee mutta olen antanut periksi ja niellyt ylpeyteni). Meidän 5 v tykkää esim tv-ohjelma Oktonauteista ja sen myötä kaikki vedenalainen on siistiä! Pukeminen menee yhdessä hujauksessa kun jutellaan tähän malliin "Oktonautit lähtöaltaalle! Akvahaalarit päälle, maitovalaat lymyävät meriheinän takana. Sulkekaa vedenalaiset vetoketjunne!". Johan syntyy töpinää. Vaikka olisihan se ihan hyvä oppia pukemaan ilman tota pelleilyä.

Vierailija
13/13 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:20"]

Ootko kokeillut jotain leikkiä? (Jos siis itse jaksat, idiootiksihan siinä itsensä tuntee mutta olen antanut periksi ja niellyt ylpeyteni). Meidän 5 v tykkää esim tv-ohjelma Oktonauteista ja sen myötä kaikki vedenalainen on siistiä! Pukeminen menee yhdessä hujauksessa kun jutellaan tähän malliin "Oktonautit lähtöaltaalle! Akvahaalarit päälle, maitovalaat lymyävät meriheinän takana. Sulkekaa vedenalaiset vetoketjunne!". Johan syntyy töpinää. Vaikka olisihan se ihan hyvä oppia pukemaan ilman tota pelleilyä.

[/quote]

Mun mies on parempi tuossa. Mulla alkaa usein olla mieli mustana, eikä se silloin taivu höpsöttelyyn. Mutta jos aloittais sillä höpsöttelyllä, niin menishän se paremmin, ehkä! En mä tiedä, onko sillä väliä miten saa lapsen pukemaan, kunhan ne vaatteet vain menisivät päälle. Meillä on muuten suosiossa myös vauvan esittäminen pukiessa, aargh!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi