Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistipuoliso+keinot

Vierailija
14.03.2015 |

Eli, millä keinoin ootte saaneet puolison tajuamaan sen, että hänellä on ongelma,johon tarvitsee ulkopuolista apua? Oon ihan rikki tuon ihmisen kanssa, omat voimat ei riitä enää ymmärtämiseen, eikä myöskään siihen, että jaksaisin enää ihan hirveän kauan odottaa sitä, että herää ongelmaansa. Oon viittä vailla, että lähden kävelemään tästä suhteesta lopullisesti. Rakastan mun puolisoa, mutta liikaa on liikaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinot on aika vähissä saada toista ihmistä tajuamaan ongelmaa, jollei tahto ymmärtää/myöntää ongelmaa tule tältä itseltään.

Vierailija
2/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan tässä maassa hankalaa löytää sellaista kumppania joka ei olisi viinaanmenevä. Aina pitäis tissutella. Ei mulla ole sulle neuvoja, itse jätin alkoholistimiehen ja valitsin miehen ulkomailta joka ei juo tippaakaan alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:28"]Eli, millä keinoin ootte saaneet puolison tajuamaan sen, että hänellä on ongelma,johon tarvitsee ulkopuolista apua? Oon ihan rikki tuon ihmisen kanssa, omat voimat ei riitä enää ymmärtämiseen, eikä myöskään siihen, että jaksaisin enää ihan hirveän kauan odottaa sitä, että herää ongelmaansa. Oon viittä vailla, että lähden kävelemään tästä suhteesta lopullisesti. Rakastan mun puolisoa, mutta liikaa on liikaa.
[/quote]

Voi kun osaisinkin neuvoa. Mulla ihan sama tilanne!

Vierailija
4/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei saa tajuamaan ja ensimmäinen ja paras keino on hakea apua ITSELLEEN. Ota selvää minkä verran olet valmis kestämään ja kulkemaan rinnalla. Its ekäännyin aikoinaan Al-Anonin puoleen. Se on AA:n sisrusryhmä alkoholistien omaisille ja siellä voi käydä anonyyminä pelkällä etunimellään tai vaikka keksityllä nimellä.

Tarvittiin vielä 4 vuotta, ennen kuin olin valmis ymmärtämään, ettei miehellä ole halua tai kykyä selättää juomishimoa. Ero oli järkyttävän vaikea, koska ihmisenä rakastin häntä niin paljon ja meillä oli ihan pienet lapsetkin. Ryhmän ja ystävien tuella pystyin eropäätöksen lopulta tekemään ja jäinkin sitten totaali-yh:ksi.

Nyt tuo lasten isä on kuollut. Viinaan.

Vierailija
5/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Ehkä se herättää miehesi tai sitten ei. Selkä seinää vasten, joko juominen tai sinä. Jos jäät odottelemaan pilaat oman elämäsi. Ei lupauksia vaan oikeita konkreettisia tekoja, vaadi näyttöä. Miehesi pitää haluta itse olla juomatta, muuten lopettaminen ei onnistu. Sen huomaa siitä kun kuivahumala poistuu.

Vierailija
6/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelin miehen kanssa, ei kuulemma tarvitse apua, eikä näe itsellään vakavaa ongelmaa. Huoh. Ei kai se auta kuin lähteä, ei tämmöistä jaksa. Kysyin, että minä ja lapset vai viina, niin vastaus oli: "sinä ja lapset, mutta en minä kyllä viinaakaan jätä".
Ja uskokaa pois, ihan tavallinen perhe ollaan. Akateemisesti koulutettu, työssäkäyviä molemmat, mutta mies nyt vaan on piilojuoppo. Ap

Vierailija
7/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. :D "miten saan tajuamaan..." tajuatko edes kuinka säälittävältä tuo kuulostaa? Älä edes yritä väittää, ettet tiennyt alkoholismista silloin kun menit yhteen tämän henkilön kanssa. Tämän takia YLEENSÄ valitaan ihminen, jolla ei ole vakavia ongelmia jo alussa. Ei tule ikäviä "yllätyksiä."

Vierailija
8/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme millään, etkä saa sinäkään. Useampi kuin yksi juoppo on jo mullakin jäänyt, mutta kumma kun eivät ole olleetkaan onnellisia saadessaan juoda mielin määrin, eikä kukaan ole 'nalkuttanut'.

Meillä ei-alkoholisteilla on vaikea tai peräti mahdoton tajuta sitä, että alkoholisteille elämä ei ole elämisen arvoista, jos ei saa juoda. He tekevät työtä 5 päivää viikossa selvin päin ainoana tavoitteena saada riittävästi rahaa ja aikaa juomiseen vapaa-aikana. Me emme ymmärrä sitä, että ei juominen ole ongelma alkoholistille itselleen vaan meille muille, joille siitä on enemmän haittaa.

Vierailija
9/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehenne juovat? Joka ilta tissutelevat vai viikonloppuisin sammuksiin asti?

Vierailija
10/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdelinkin Kotikanava-keskustelualueella on hyvää vartaistukea!

Vierailija
11/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa millään tajuamaan, surullinen fakta. Sen alkoholistin pitää itse tajuta se! Eli lähde kävelemään, jos ei muu auta, ts. jos voit huonosti eikä merkkejä halusta raitistua. Siinä menee oma elämä ihan sekaisin,eikä ole sen väärttiä, kohta huomaat ettet ajattele mitään muuta kuin miestä ja hänen ongelmiaan ja elämä muuttuu tosi kurjaksi.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
12/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinot? Ero ainut ratkaisu. Varo ettei ukko käytä väkivaltaa kun jätät sen. Se on aika tavallista.

Vierailija
13/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl puhutaa alkoholistista ja sä tuut kertoo jostain tissuttelusta! 

Vierailija
14/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:53"]

Tääl puhutaa alkoholistista ja sä tuut kertoo jostain tissuttelusta! 

[/quote]

Sama asia, vaikka et sitä tajuakaan.

Vierailija
15/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:46"]

Keinot? Ero ainut ratkaisu. Varo ettei ukko käytä väkivaltaa kun jätät sen. Se on aika tavallista.

[/quote]

väkivalta ei liity mitenkään alkoholismiin... huomaa et täällä ketjussa on ihmisiä kenellä ei ole mitää hajua asiasta...

Vierailija
16/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa tilastoja.....

Vierailija
17/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:56"]

Katsopa tilastoja.....

[/quote]

mitä tilastoja? Että alkoholisti on väkivaltanen?

Vierailija
18/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee valita juoppoja kumppaneita?

Tietenkin baareista niitä muita on turha etsiäkään.

Vierailija
19/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte niitä juoppoja miehiä? Olen itsekin juoppo ja olisi ihanaa, kun toinen ymmärtäisi elämäntapaa. Tympäsee olla juomisesta nalkuttavan äijän kanssa...

Vierailija
20/21 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka oli juoppo, tissuttelija. Kävi töissä ja ulkoisesti kaikki hyvin. Mitä ny mies aina maistissa....

Kävi hoidoissa ja yritti.... Mutta ei ne auttaneet, lähdin 2 pienen lapsen kanssa. Muutosta sanoin vasta kun olin allekirj. Uuden vuokrasopimuksen, etten vaan jänistä ja anna sen kääntää päätä. Nyt vuosi oltu erossa. Aika laila yksin olen lasten kanssa. Mies jatkaa vanhaa elämäänsä tissutellen. Kerran jäten muksut sille hoitoon mutta joi silloinkin, joten toiste ei tartte hoitaa jos ei siihen selvinpäin kykene.

Ihanaa olla yksin vaikka eksääni rakastin. Mutta nyt ei enää kukaan tissauttele tölkkejä jatkuvasti auki tai käy kaapista nappaamas hörppyjä tai hengaa ulkovarastossa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän