Työllistymisestä
Olen koulutukseltani YO-merkonomi (eli tutkinnostani on aikaa) ja olen myös suorittanut pari perustutkintoa. Työkokemusta on pätkissä yhteensä noin kuutisen vuotta. Olen käynyt työkkärin kursseja ja työkokeilujaksoja parin vuoden edestä. Töitä olen hakenut välillä aktiivisesti toisinaan taas vaan seuraillut mol:in sivuja., mutta en ole edes saanut kutsuja haastatteluihin.
Pitäisikö minun siis mennä tällä koulutuksella/kokemuksella mäkkäriin/heseen paistamaan ja myymään hampurilaisia? Muita (väh. 30 tuntia/viikko) paikkoja ei vaan kaupallisella/asiakaspalvelualalla alalla täällä ole. Etukäteen tuntuu jo turhauttavalta eikä tuo palkkakaan ole työttömyyskorvausta paljon parempi. Menisitkö itse tällä taustalla? Ja en ole pakon edessä, mietin vaan miten jotenkin edes työllistyisin työhön josta saa palkkaa ja eläkekertymää. Olen 37-vuotias.
Kommentit (22)
No miksi et perusta omaa yritystä?
Toimisto-, asiakaspalvelu-, kahvila- lounasravintola, marketti/erikoiskaupan töitä. Ruokapalvelu työntekijän töitä, avustavia hommia päivä-vanhainkodissa. Niin ja näissä kaikissa olem ollutkin, töissä/harjoittelussa.