Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistymisestä

Vierailija
13.03.2015 |

Olen koulutukseltani YO-merkonomi (eli tutkinnostani on aikaa) ja olen myös suorittanut pari perustutkintoa. Työkokemusta on pätkissä yhteensä noin kuutisen vuotta. Olen käynyt työkkärin kursseja ja työkokeilujaksoja parin vuoden edestä. Töitä olen hakenut välillä aktiivisesti toisinaan taas vaan seuraillut mol:in sivuja., mutta en ole edes saanut kutsuja haastatteluihin.

Pitäisikö minun siis mennä tällä koulutuksella/kokemuksella mäkkäriin/heseen paistamaan ja myymään hampurilaisia? Muita (väh. 30 tuntia/viikko) paikkoja ei vaan kaupallisella/asiakaspalvelualalla alalla täällä ole. Etukäteen tuntuu jo turhauttavalta eikä tuo palkkakaan ole työttömyyskorvausta paljon parempi. Menisitkö itse tällä taustalla? Ja en ole pakon edessä, mietin vaan miten jotenkin edes työllistyisin työhön josta saa palkkaa ja eläkekertymää. Olen 37-vuotias.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä tietenkin tässä vaiheessa, mutta miksi lähdit opiskelemaan moista?

Jos ei muuta ole tarjolla kuin hampurilaisen paistoa, niin sinne sitten, tai opiskele/opettele ala jolla työllistyy parempiin hommiin, ja tällä kertaa valitse se työ ensin ja sitten vasta koulutus jota siihen työhön tarvitaan.

Vierailija
2/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi tai saatikka sitten sairaanhoitajaksi minusta ei ole, sillä alalla kyllä töitä riittäisi. En omaa myöskään matemaattista yms. lahjakkuutta, jotta voisin opiskella vaikka inssiksi.

Miten opetellaan joku ala? Kaikkialle vaaditaan koulutus eikä niihinkään noin vain marssita. Opiskelemaan lähden tässä iässä ja taloustilaanteessa vain, jos on mahdollisuus opiskella Kelan päivärahalla (olen jo kaksi opintolainaa maksanut). Siihen piiriin eivät nykyään kuulu monetkaan tutkinnot esimerkiksi kokin tai kosmetologin opinnot, mitkä voisivat itselleni soveltua.

Satavarmaa työllistymistä kun ei voi kukaan millään alalla taata, paitsi jos olet joku erityislahjakkuus tai kirurgi yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perhettä tms joka estää muuttamasta töiden perässä?

Vierailija
4/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomies, joka on töissä.

Vierailija
5/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointtini oli lähinnä kysyä, lähtisitkö Mäkkäriin itse töihin, jos olisit työtön (ja on koulutus/työkokemusta)?

Vierailija
6/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli olet nainen.

Kurssikeskukseen opettelemaan hitsausta, niin pääset töihin.

Yhtään työtöntä naishitsaria en tunne, vaikka töissä olevia useitakin.

Itsekin palkannut noin nelikymppisiä naisia suoraan kurssikeskuksesta hitsaushommiin.

Vierailija
7/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä ap:n taustalla mäkkäriin töihin. Jos olisin työtön, voisin mennä omallakin taustalla. Paitsi ettei minua kukaan sinne ottaisi. KTM tutkinnolla ja parin vuoden työkokemuksella _ei pääse_ ns. paskaduuneihin tai perus toimistohommiin. "Lähisit kuitenkin parempiin töihin heti, kun niitä saisit". No niin lähtisinkin, mutta haluaisin työttömänä edes jotain töitä. Ei tarvitsisi olla oman alan, ei koulutusta vastaavaa, kunhan edes jotain. Mutta ei.

Vierailija
8/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:25"]Ja pointtini oli lähinnä kysyä, lähtisitkö Mäkkäriin itse töihin, jos olisit työtön (ja on koulutus/työkokemusta)?
[/quote]
Lähtisin.

Vierailija
9/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijaksi?

Vierailija
10/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nainen olen. Kiitokset vinkistä, mutta taidan olla liian tumpelo tuollaiseen. Tekniset/mekaaniset asiat kun ovat täysin vieraita itselleni :) Kunpa osaisinkin. Jännä juttu, miksiköhän naishitsarit ovat niin "suosiossa"? Tarkempi jälki, kenties...

Vierailija
11/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutus, oppisopimus... On niitä muitakin keinoja saada uusi ammatti itselleen, kun vain koulun penkkiä kuluttamalla. Ensiksi tosiaan kannattaisi tietää, että mitä haluat tehdä.

Ei pahalla, mut just sun kaltasten tyyppien takia valtio haluaa säästää noita koulutuspaikkoja ja kieltää lisäkoulutuksia. Jahkailevasta ikuisesta opiskelijasta ei ole valtiolle yksinkertaisesti mitään hyötyä. Toki se on hienoa, että nyt tiedät ainakin mitä et halua tehdä. Seuravaaksi kannattaa oikeasti miettiä. mitä sinä haluat tehdä.

Vierailija
12/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:34"]

Juu, nainen olen. Kiitokset vinkistä, mutta taidan olla liian tumpelo tuollaiseen. Tekniset/mekaaniset asiat kun ovat täysin vieraita itselleni :) Kunpa osaisinkin. Jännä juttu, miksiköhän naishitsarit ovat niin "suosiossa"? Tarkempi jälki, kenties...

[/quote]

Eiks sinne kouluun mennä juurikin sen takia, että opitaan tekemään jotain :D Ei kukaan synny valmiina tähän maailmaan.

Vierailija
13/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy pitämään seksipuhelinta. Työskentelet kotonasi.

Helppoa rahaa.

Vierailija
14/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastanneille. Itsestään selvyys sinnekään meneminen ei ole. En ole esim. päässyt esim. Valintataloon (kassa) tai Lidliin hakiessani edes haastatteluihin. Parempi kai sekin kuin ei mitään. Mahdollisuuksia on "yletäkin" hieman, vaikkapa vuoropäälliköksi. Katsotaan, mutta voin harkita vakavissaan tätäkin (en halua mitenkään "vähätellä" ko. paikoissa työskenteleviä, mutta vaikea nähdä itseäni siellä eläkeikään saakka... opiskeluaikoina olisi ollut ihan jees, mutta tein silloin töitä toimistoapulaisena).

Näin se elämä heittelee...

Vierailija
15/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:35"]

Aikuiskoulutus, oppisopimus... On niitä muitakin keinoja saada uusi ammatti itselleen, kun vain koulun penkkiä kuluttamalla. Ensiksi tosiaan kannattaisi tietää, että mitä haluat tehdä.

Ei pahalla, mut just sun kaltasten tyyppien takia valtio haluaa säästää noita koulutuspaikkoja ja kieltää lisäkoulutuksia. Jahkailevasta ikuisesta opiskelijasta ei ole valtiolle yksinkertaisesti mitään hyötyä. Toki se on hienoa, että nyt tiedät ainakin mitä et halua tehdä. Seuravaaksi kannattaa oikeasti miettiä. mitä sinä haluat tehdä.

[/quote]

Tiedän kyllä mitä haluan tehdä ja olen omalla/omilla aloillani. Ongelma on se, että töitä vaan ei ole. En lähde enää töihin nollasopimuksilla. 10 tuntia/kk ei myöskään ole riittävästi.

Vierailija
16/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:35"]

[/quote]

Tiedän kyllä mitä haluan tehdä ja olen omalla/omilla aloillani. Ongelma on se, että töitä vaan ei ole. En lähde enää töihin nollasopimuksilla. 10 tuntia/kk ei myöskään ole riittävästi.

[/quote]

Pikagooglauksella ymmärsin, että olet opiskellut aspaksi. Miten niin sen alan töitä ei ole? Asutteko jossain kuolevassa kunnassa, jossa on vain yksi kauppa, jonka omistaa 78-vuotias ikuinen yrittäjä?

Vierailija
17/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei sinun sen koneen toimintaa tarvitsekaan ymmärtää, käyttäminen ihan eri asia, eikä oikeastaan poikkea esim. koneella ompelemisesta.

Naisilla on erilainen ajatuksenjuoksu kuin miehillä, ja se soveltuu hitsaamiseen hieman miehen ajatusmallia paremmin.

Vierailija
18/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:37"]

[/quote]

Eiks sinne kouluun mennä juurikin sen takia, että opitaan tekemään jotain :D Ei kukaan synny valmiina tähän maailmaan.

[/quote]

Mutta jos opiskelemaan menee oppimaan "jonkun" tekemistä, ilman että vielä tietää mitä se "joku" on, niin voi pahasti pettyä valmistuttuaan kun se "joku" ei tuotakaan riittävää toimeentuloa jos edes minkäänlaista.

Vierailija
19/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: asun Kuopiossa.

Vierailija
20/22 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ihan kuolevasta kaupungista kyseessä. Mitä oikeastaan haluaisit tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi