En enää mene työpaikkaan, jossa on huono työilmapiiri tai
jossa en koe yhtään viihtyväni! Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi vitutuksella alkaviin työpäiviin. Onneksi olen tällä hetkellä mukavassa työpaikassa, jossa hyvä ilmapiiri, mukavat työkaverit ja kohtalainen palkka. Suuri palkka ei ole tärkein kriteeri, vaan työssä jaksaminen ja työhyvinvointi. Rakennan itse itselleni hyvän työfiiliksen, silloin jaksaa välillä tylsempääkin työarkea. Olen huomannut, että monet vaan valittavat työoloistaan tekemättä muutoksen eteen mitään. Kaikki oma onnellisuus, työssä ja muussakin elämässä, alkaa omasta itsestä, rohkeudesta valita, muuttaa asioita ja joskus jopa kyvystä lähteä ja jättää taakseen.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:15"]
Suuri palkka ei ole tärkein kriteeri, vaan työssä jaksaminen ja työhyvinvointi.
[/quote]
Sama mulla. Harmi vaan, että etukäteen on vaikea sanoa mitään työpaikan ilmapiiristä. Vaihtaa voi aina, jos vaan onnistuu näinä aikoina työtä saaman jostain muualta. Olen siis nyt huonossa työpaikassa, jossa on todella huono ilmapiiri. Lähtisin heti, jos saisin edes suunnilleen alaani/ koulutustani vastaavaa työtä jostain. Mistä päin Suomea tahansa.
Huonolta näyttää. Ei ole kiinni siitä, etteikö olisi halua tai kykyä muutokseen, uusi työpaikka vaan tuntuu olevan kiven alla.
Joo, mut nykyaikana ei työpaikkaa vaihdeta sormia napsauttamalla.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:12"]
Pienessä työpaikassa voi antaa potkut perseelle. Menköön muualle häiriköimään.
[/quote]
Ei muuten kovin helposti voi. Helppoahan se olisi, sen kun vaan heittäisi kaikki hankalat ämmät pihalle, kyllä tilalle olisi tulijoita. Mutta se ei vaan mene niin, ei ihmisiä voi irtisanoa vakituisista työsuhteista ihan tuosta vaan. Ei edes ilmapiirin pilaamisen vuoksi.
[/quote]Näinpä. Ja sitten kun aikuiset ihmiset ymmärtäisivät niinkin yksinkertaisen asian, että kaikkien kanssa ne kemiat vaan ei 'toimi' - kaikkien kanssa ei tarvitse olla bff. Mutta siitä huolimatta asialliset asiat, eli työhommat, voi hoitaa ystävällisesti ja kohteliaasti. Vapaa-ajalla voi sitten olla ihan mitä tahansa mieltä siitä työkaverista tai porukasta.