Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää mene työpaikkaan, jossa on huono työilmapiiri tai

Vierailija
13.03.2015 |

jossa en koe yhtään viihtyväni! Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi vitutuksella alkaviin työpäiviin. Onneksi olen tällä hetkellä mukavassa työpaikassa, jossa hyvä ilmapiiri, mukavat työkaverit ja kohtalainen palkka. Suuri palkka ei ole tärkein kriteeri, vaan työssä jaksaminen  ja työhyvinvointi. Rakennan itse itselleni hyvän työfiiliksen, silloin jaksaa välillä tylsempääkin työarkea. Olen huomannut, että monet vaan valittavat työoloistaan tekemättä muutoksen eteen mitään. Kaikki oma onnellisuus, työssä ja muussakin elämässä, alkaa omasta itsestä, rohkeudesta valita, muuttaa asioita ja joskus jopa kyvystä lähteä ja jättää taakseen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hakisi uutta, parempaa työtä ja pääsisi haastatteluun asti. Työ on samantapainen kuin nykyinen ja haastattelija kysyy, miksi olen vaihtamassa työpaikkaa. Mitä siihen voi sanoa? Entisestä (tai siis nykyisestä tässä tapauksessa) työnantajasta ei saisi sanoa mitään pahaa. Ei voi vedota siihen, että kaipaa uusia haasteita, työhän olisi samankaltaista. Mitä siihen voi sanoa? Saako sitten kuitenkin olla rehellinen, ja puhua ilmapiiriongelmista?

Vierailija
2/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on johtajat todella perseestä jos työilmapiiri on monissa työpaikoissa huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:35"]

Suomessa on johtajat todella perseestä jos työilmapiiri on monissa työpaikoissa huono.

[/quote]

Tosin johtajien puolustukseksi pakko sanoa, ettei huonoon työilmapiiriin ole helppo puuttua. Varsinkin naisvaltaisilla aloilla syntyy kuppikuntia ja kiusaamistakin esiintyy paljon, mutta minkä esimies sille voi? Sanoa soo soo, olkaahan ihmisiksi?

Vierailija
4/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:35"]

[/quote]

Tosin johtajien puolustukseksi pakko sanoa, ettei huonoon työilmapiiriin ole helppo puuttua. Varsinkin naisvaltaisilla aloilla syntyy kuppikuntia ja kiusaamistakin esiintyy paljon, mutta minkä esimies sille voi? Sanoa soo soo, olkaahan ihmisiksi?
[/quote]Työntekijät eivät ymmärrä että he itsekin ovat iso osa työilmapiiriä.

Vierailija
5/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:45"]

]Työntekijät eivät ymmärrä että he itsekin ovat iso osa työilmapiiriä.

[/quote]

Ymmärtävät kyllä, mutta "enhän minä vaan muut...". Edelleenkin, mitä ne johtajat voivat tehdä, jos ilmapiiri on huono? Ihan konkreettisesti? Johtajien vikako se huono ilmapiiri on?

Vierailija
6/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:35"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä voi puuttua; sellaiset kuppikunnat hajotetaan ja siirretään eri tehtäviin. Lisäksi voidaan tehdä siirto toiselle paikkakunnalle ym.

Aina löytyy keinoja.

Vierailija
7/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä löysit kristallipallon? Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Vierailija
8/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä. Olen työskennellyt monta vuotta myyjänä ja samat hommat ja toisaalta stressin aiheet siellä on vuodesta toiseen. Eli voi ihan itse valita, onko kiire, paljon hommia, ikävät asiakkaat, työntekijöiden erilaiset tavat tai luonteenpiirteet sellaisia asioita, joista pitää joka päivä olla suupielet alaspäin vai olisko vaan yksinkertaisesti kivempaa töissä, jos ei murehdi liikoja ja pura sitä muihin. Ajattelen muuten aivan kuin sinä ap, huonossa työilmapiirissä työskentely on ajanhukkaa!:)

Vierailija
9/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:47"]

Kyllä voi puuttua; sellaiset kuppikunnat hajotetaan ja siirretään eri tehtäviin. Lisäksi voidaan tehdä siirto toiselle paikkakunnalle ym.

Aina löytyy keinoja.

[/quote]

Pienissäkin työpaikoissa? Aina ei todellakaan voi siirtää toiselle paikkakunnalle, tai edes toisiin työtehtäviin.

Voidaan käskeä riitojen osapuolet työterveyteen psykologin juttusille, mutta ei sekään aina auta. Nähty on. Sitten joku jää vuodeksi sairaslomalle ja problem solved. Eiku...

Vierailija
10/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono johtaminen kyllä johtaa usein myös huonoon työilmapiiriin. Omasta työpaikasta voin sanoa, että esimerkiksi niinkin pieni asia kuin tiedonkulku on ihan avainjuttuja. Ei tarvitsisi ihmetellä ja spekuloida, jos saisi ajantasaista tietoa. Meillä myös on niin, että johtaja kaveeraa tiettyjen tyyppien kanssa (eli siis lounastaa aina samassa porukassa ja rupattelee suljettujen ovien takana) ja se herättää epäluottamusta, kun työpaikalla on yt-neuvottelut alkamassa.

Vierailija
11/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä syistä minäkin jätin edellisen työpaikkani ja samalla jätin taakseni ryhmän valittavia ihmisiä. Säälin mutta samalla nauran niitä ressukoita, valittaa voi joka päivä mutta kuka oli edes yrittänyt etsiä uutta työpaikkaa? Itse positiivisena ihmisenä sanon että elämänlaatuni parani sillä sekunnilla kun leikkasin nuo negatiiviset ihmiset elämästäni :) että terveisiä vaan sinne!

Vierailija
12/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:57"]

Näistä syistä minäkin jätin edellisen työpaikkani ja samalla jätin taakseni ryhmän valittavia ihmisiä. Säälin mutta samalla nauran niitä ressukoita, valittaa voi joka päivä mutta kuka oli edes yrittänyt etsiä uutta työpaikkaa? Itse positiivisena ihmisenä sanon että elämänlaatuni parani sillä sekunnilla kun leikkasin nuo negatiiviset ihmiset elämästäni :) että terveisiä vaan sinne!

[/quote]

Hehe, oletkohan joku entinen työkaverini? :-) Tosin minä yritän saada sitä uutta työpaikkaa.

Vierailija
13/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:45"]

]Työntekijät eivät ymmärrä että he itsekin ovat iso osa työilmapiiriä.

[/quote]

Ymmärtävät kyllä, mutta "enhän minä vaan muut...". Edelleenkin, mitä ne johtajat voivat tehdä, jos ilmapiiri on huono? Ihan konkreettisesti? Johtajien vikako se huono ilmapiiri on?
[/quote]

Monesti esimies luo sen huonon ilmapiirin. Mun entinen esimies todella huusi työpaikalla, miten PASKAA työtä me siellä tehdään ja homma meni niinkin pitkälle, että yksi yhteistyökumppani lähetti pomolle mailia, missä neuvoi luottamaan alaisiinsa ja laittoi muut sinne kopiot saamaan. Vikatikki koko paikka ja nyt varon sitä nimeä kuin ruttoa. Traumat jäi.

Vierailija
14/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:47"]

Aina löytyy keinoja.

[/quote]

Pienissäkin työpaikoissa? Aina ei todellakaan voi siirtää toiselle paikkakunnalle, tai edes toisiin työtehtäviin.

Voidaan käskeä riitojen osapuolet työterveyteen psykologin juttusille, mutta ei sekään aina auta. Nähty on. Sitten joku jää vuodeksi sairaslomalle ja problem solved. Eiku...

[/quote]

Pienessä työpaikassa voi antaa potkut perseelle. Menköön muualle häiriköimään.

Vierailija
15/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan jos jostain löydät työpaikan jossa ei olisi jotain kissanhännänvetoa, ristiriitoja tai kuppikuntia.

Vierailija
16/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Mieluummin vaikka työtön kuin huonossa työpaikassa. Ikinä en ole epäröinyt lähteä. Elämä kantaa kyllä jotenkin mutta mielenterveyttä ei kannata huonossa työpaikassa pilata.

Vierailija
17/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:12"]

Pienessä työpaikassa voi antaa potkut perseelle. Menköön muualle häiriköimään.

[/quote]

Ei muuten kovin helposti voi. Helppoahan se olisi, sen kun vaan heittäisi kaikki hankalat ämmät pihalle, kyllä tilalle olisi tulijoita. Mutta se ei vaan mene niin, ei ihmisiä voi irtisanoa vakituisista työsuhteista ihan tuosta vaan. Ei edes ilmapiirin pilaamisen vuoksi.

Vierailija
18/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:07"]

Entä jos hakisi uutta, parempaa työtä ja pääsisi haastatteluun asti. Työ on samantapainen kuin nykyinen ja haastattelija kysyy, miksi olen vaihtamassa työpaikkaa. Mitä siihen voi sanoa? Entisestä (tai siis nykyisestä tässä tapauksessa) työnantajasta ei saisi sanoa mitään pahaa. Ei voi vedota siihen, että kaipaa uusia haasteita, työhän olisi samankaltaista. Mitä siihen voi sanoa? Saako sitten kuitenkin olla rehellinen, ja puhua ilmapiiriongelmista?

[/quote]

Onko kellään vastauksia näihin kysymyksiin? Eivät olleet retorisia kysymyksiä, vaan olisin oikeasti kiitollinen jos jollain olisi jotain vinkkejä. :)

Vierailija
19/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä työhaastattelussa sanoa, että haluaa uusiin kuvioihin mukaan ihan pelkän paikanvaihdoksen tuoman haasteen ja vaihtelun vuoksi, tai että työ on mukavamman matkan päässä, haluaa päästä uuteen ympäristöön tekemään tuttua työtä ja kokea samalla että ammattitaitoa on vaikka paikka vaihtuukin...kyllä tuon kysymyksen osaa hoitaa ilman että tarvitsisi entistä työnantajaa moittia. Pitää valmistautua tuohon kysymykseen etukäteen hyvin, pitää löytää tuosta hakemastaan paikasta se pointti, joa houkuttaa sinne hakemaan,ikään kuin vähän kehua työnantajaa mielenkiintoiseksi ja haluttavaksi paikaksi.

Vierailija
20/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa se fakta että suomalaisista joka viides käyttää mielialalääkitystä. Että näin... Siinä voi vaikea olla mukava enää toisille. Ylipäätään naisvaltaiset alat ovat raskaita, kannattaa mennä miesvaltaiselle alalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi