Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruskettuuko tuolla auringonpaisteessa jo?

Vierailija
13.03.2015 |

Haluaisin väriä kasvoihin, mutta mietin, kannattaako tuonne mennä ulos istumaaan rusketus tarkoituksessa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä uv-säteily on voimakkaampaa. Kiität itseäsi myöhemmin, jos et liikaa aurinkoa ottele.

Vierailija
2/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:04"]

[/quote]

Kerro toki meillekin.

Vierailija
4/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:04"]

[/quote]

Kerro toki meillekin.

[/quote]Tuli mieleen, että ap kuvittelee auringon lämmön olevan se, joka ruskettaa :D

Vierailija
5/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi vastaus on--> Ei rusketu vielä, mutta ulos kannattaa mennä niin saat raitista ilmaa. Ruskettumiseen vaaditaan UV-indeksi, joka on 2-3 tai suurempi, nyt se näyttää olevan Helsingissä karvan yli yksi.

Tuolta voit tarkkailla indeksiä... http://ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste

Vierailija
6/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jotkut herkkänahkaiset käyttävät jo aurinkorasvaa koska muuten pärstä kärähtää. Itse rusketun vasta toukokuusta lähtien, ja sitten tosi äkkiä. Lapselleni on ilmaantunut tällä viikolla paljon pisamia, joten kyllä sitä uv-säteilyä varmaan jo on sen verran ettävoit päivettyä mikäli olet vaalea- ja ohutihoinen.

Vierailija
7/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän sitä juuri ruskettuukin, kun lumi ja jää heijastavat säteet takaisin eli kaksinkertainen hyöty.

Katsopa pilkkimiesten kasvoja. Ei tarvitse edes paistaa aurinko, pilviselläkin säällä aurinko tarttuu keväällä tosi helposti. Tosin myös polttaa.

Olin äsken tunnin ulkona ja eron huomaa heti, tasaisempi väri.

Vierailija
8/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:05"]

Kysymykseesi vastaus on--> Ei rusketu vielä, mutta ulos kannattaa mennä niin saat raitista ilmaa. Ruskettumiseen vaaditaan UV-indeksi, joka on 2-3 tai suurempi, nyt se näyttää olevan Helsingissä karvan yli yksi.

Tuolta voit tarkkailla indeksiä... http://ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste

[/quote]

Mistä tuon keksit? :D

Ruskettumiseen ei tarvita mitään indeksiä. :D

Älä jaa tietoa, jossa ei ole mitään perää, vaikka itse kaiken uskoisitkin.

Vierailija
9/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tullut nenään jo pisamia

Vierailija
10/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään istuin tunnin auringossa ja poskipäät helotti punaisena sekä pisamat tuli näkyviin :)

Vierailija
11/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei sitten laisinkaan tyhmä kysymys ;)

-ap-

Vierailija
12/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:22"]

No nythän sitä juuri ruskettuukin, kun lumi ja jää heijastavat säteet takaisin eli kaksinkertainen hyöty.

Katsopa pilkkimiesten kasvoja. Ei tarvitse edes paistaa aurinko, pilviselläkin säällä aurinko tarttuu keväällä tosi helposti. Tosin myös polttaa.

[/quote]

Mikä lumi?

Vierailija
13/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näköharha jos näet itsesi ruskettuneena. Jos uv-indeksiä ei ole, niin sinä et yksinkertaisesti voi ruskettua.

Vierailija
14/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:24"]

Mistä tuon keksit? :D

Älä jaa tietoa, jossa ei ole mitään perää, vaikka itse kaiken uskoisitkin.

[/quote]

No kuule googlesta----> http://www.iltalehti.fi/kauneus/2011092814467234_ka.shtml

Ja vaikka tuo juttu on syksystä, niin sillä ei ole vaikutusta kun uv-indeksistä puhutaan. Uskon tuota juttua tosiaan enemmän kun sinun av-mutua..

Vierailija
15/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:22"]

[/quote]

Näköharha jos näet itsesi ruskettuneena. Jos uv-indeksiä ei ole, niin sinä et yksinkertaisesti voi ruskettua.
[/quote]

Katsoppa vaikka forecan sivuilta kuinka oulun korkeudelta helsinkiin on tänään ollut uv-säteilyä. Lapissa ei ollut mutta muualla kyllä :)

Vierailija
16/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväthangillahan sitä perinteisesti ollaan rusketuttu, mutta jos lunta ei ole niin heikompaa. Rusketusteho ilman hankia tai vesistöä riippuu auringon säteilykylmasta, ja tähän aikaan A paistaa vielä aika matalalta. 

Vierailija
17/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Varsinainen hyöty juu. Ihosyöpäedulla.

Vierailija
18/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja muille älykääpiöille:
Ihon melanosyyteissä alkava prosessi on monivaiheinen. UV-säteilyn aiheuttamassa reaktiossa väritön aminohappo hapettuu entsyymin avulla melaniiniksi eli pigmentiksi, joka siirtyy sarveissoluihin. Yksi melanosyyttisolu tuottaa pigmenttiä noin 40 sarveissolun tarpeisiin.
*
Eli ruskettumiseen tarvitaan uv-säteilyä.

Vierailija
19/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:24"]

[/quote]

Ai sinun mielestä ruskettumiseen ei tarvitse UV-säteilyä? Riittää kun aurinko paistaa? Suomessa siis ruskettuu joulukuussa aurinkoisena päivänä yhtä paljon kun Australiassa? Jeesus miten yksinkertaista porukkaa.

Vierailija
20/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:22"]

[/quote]

Mikä lumi?
[/quote]

Kaikki eivät edelleenkän asu siellä kehä kolmosen sisäpuolella. Keski-Suomessa on reilusti lunta.