Lähihoitajien yms. naistentöiden liian isot palkat
Mietitäänpä rehellisesti: ei tarvita tarhapaikkoja, vanhainkoteja eikä vammaispalveluita tai montaa muutakaan naisten suojatyöpaikkaa jos naiset hoitaisivat kotona lapsensa, omaisensa ja sukulaisensa. Naisten oma itsekkyys on luonut työpaikkoja, vaikka mikään edellä mainituista ei edes vaatisi koulutusta ja on kenen tahansa kotona tehtävissä olevaa "työtä". On käsittämätöntä, miten sellaisesta edes maksetaan jotain ja vielä mäkätetään palkoista ja kiireestä. Jos taas nainen tekee tuottavaa työtä, kuten useimmat miehet, siitä toki kuuluu maksaa myös palkkaa koska työ on tuottavaa. Nyt tasa-arvon nimissä eipä sitä palkkaa tulisi maksaa miehellekään joka alentaa itseään vahtimalla lapsia tai vaihtalla vaippoja vieraille vanhuksille. Hoitotyö, joka voidaan tehdä kotona, kuuluu vanhemmille tai omaisille. Siinä on yhteiskunnalle vastaus säästötoimiin ja tämähän monessa maassa ymmärretään.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:38"]Tervetuloa vaan synnyttämään meidän saunan ylisille! En voi taata, että vauvanne säilyy elossa, tai sinä. Mutta koska tämä kätilöhomma on naistentyö jonka voi hoitaa kotona niin tehdään sitten niin kuin ennen vanhaan, hyvinä aikoina!
Terkuin hoitsu
[/quote]
Lapset voi kyllä hoitaa kotona sen synnytyksen jälkeen että ihan tuossa on pointtia itse kullekin ajateltavaksi. Vai?
[/quote]
Hienosti olisi hoitunut kotonakin! Ilman puudutuksia ja matkalla sairaalaan se vauva syntyi että eipä ollut hoitsuista iloa...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:38"]Tervetuloa vaan synnyttämään meidän saunan ylisille! En voi taata, että vauvanne säilyy elossa, tai sinä. Mutta koska tämä kätilöhomma on naistentyö jonka voi hoitaa kotona niin tehdään sitten niin kuin ennen vanhaan, hyvinä aikoina!
Terkuin hoitsu [/quote] Lapset voi kyllä hoitaa kotona sen synnytyksen jälkeen että ihan tuossa on pointtia itse kullekin ajateltavaksi. Vai?
[/quote]
Ei se yhteiskunta ihan niinkään pyöri ettää kaikki vvaan hoitaisi vanhuksiaan ja lapsiaan kotona. Tuottavampaa on edelleen että joku hoitaa ison kasan lapsia päiväkodissa, joku ison määrän vanhuksia vanhustenhoidossa. Jos jokainen jäisi hoitamaan mukuloitaan/mummojaan niin kukaan ei käviis töissä. Siinä olisi kokopäivä homma jos siihen velvoitettaisiin. Ajattelu sallittu.
[/quote]
Kyllä se yhteiskunta monessa maassa vaan juuri noin pyörii :D Suomessa nyt vaan on itsekkäitä ja laiskoja femakkoja.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:38"]Tervetuloa vaan synnyttämään meidän saunan ylisille! En voi taata, että vauvanne säilyy elossa, tai sinä. Mutta koska tämä kätilöhomma on naistentyö jonka voi hoitaa kotona niin tehdään sitten niin kuin ennen vanhaan, hyvinä aikoina!
Terkuin hoitsu
[/quote]
Lapset voi kyllä hoitaa kotona sen synnytyksen jälkeen että ihan tuossa on pointtia itse kullekin ajateltavaksi. Vai?
[/quote]
Hienosti olisi hoitunut kotonakin! Ilman puudutuksia ja matkalla sairaalaan se vauva syntyi että eipä ollut hoitsuista iloa...
[/quote]
Hyvä niin.. Mä en ois varmaan selvinny ilman lääkäreitä ja lapsikin kärsi hapen puutteesta joten kiitos reippaille ja taitaville ammattilaisille, että täällä ollaan.
Porvoossa onkin ylipalkatut hoitajat.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:38"]Tervetuloa vaan synnyttämään meidän saunan ylisille! En voi taata, että vauvanne säilyy elossa, tai sinä. Mutta koska tämä kätilöhomma on naistentyö jonka voi hoitaa kotona niin tehdään sitten niin kuin ennen vanhaan, hyvinä aikoina!
Terkuin hoitsu
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyvä niin.. Mä en ois varmaan selvinny ilman lääkäreitä ja lapsikin kärsi hapen puutteesta joten kiitos reippaille ja taitaville ammattilaisille, että täällä ollaan.
[/quote]
Ohis, mutta pienten synnytyssairaaloiden lakkauttaminen on virhe! Voitteko kuvitella mikä paniikki on synnyttää tien päällä. Taksikuskit sitten vaan kätilökurssille ja puolisot...
Oli eri juttu ennen kun se työpaikka oli navetan takana pellolla(ja siellä navetassa), nykyään naiset tekee muita juttuja. Mutta ok ajatus ilman sukupuoliajattelua jos pystyis yhden palkalla elämään ja molemmat sais eläkkeen, josta maksaa sitten seuraavalle hoitajalle.
Noniin peräkammarin Pena, onko pumpattavassa Barbarassa ilmoja pidellyt?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:53"]Oli eri juttu ennen kun se työpaikka oli navetan takana pellolla(ja siellä navetassa), nykyään naiset tekee muita juttuja. Mutta ok ajatus ilman sukupuoliajattelua jos pystyis yhden palkalla elämään ja molemmat sais eläkkeen, josta maksaa sitten seuraavalle hoitajalle.
[/quote]
Tollasta pitäis kehitellä: Omaishoidontuen lisäksi karttuisi eläke tai jotain. Mutta harvalla on mahdollisuus pärjätä yhden palkalla :(
Näinhän se Porvoossa menee. Hohhoijaa, älkää nyt viitsikö vastata näin ilmiselvään.
Milläköhän rahalla se kotona oleva nainen syöttää molemmat tai parhaimmillaan neljät vanhukset ja pari lasta? Miehensä 2500€ palkalla? Mistä sää saat rahaa niin isoon kämppään johka kaikki mahtuu? Ja mitäs sitten kun mies paineen alla dokaa työpaikkansa? niinii, hyvä idea periaatteessa mutta käytäntö kusee.
Ihan kiva nähdä, hoitaako mies vai veljensä omat vanhempansa tulevaisuudessa. Minä en hoida enkä usko, että toisen veljenkään vaimo omaa työtänsä jättää. Appivanhemmat eivät myöskään muuta meille, joten mies heidät haluaa hoitaa, saa muuttaa sinne. Minun vanhemmat taas saavat hankkia itselleen kotiapua, piheinä heillä on siihen varaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:42"]Ap äänestää varmaan persuja, eikö nämä ole Soininn ajatuksia.
[/quote]
Kuulostaa enemmän kokkarilta.