miksi fitness-urheilijat näyttävät ikäistään vanhemmilta?
eikö urheilun pitänyt nuorentaa eikä vanhentaa?:o
monella paljon ryppyjä, vaikka vasta kaksvitosia tai kolmekymppisiä.:o
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:06"]http://hani.gym-space.fi/files/2013/05/688d9531bbb06e4d60f42bd749cee292.jpg tässä on ihanne urheilijavartalo, ei liian kireä:) [/quote] ihana!
[/quote]
Kamalapa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:40"]
eikö urheilun pitänyt nuorentaa eikä vanhentaa?:o monella paljon ryppyjä, vaikka vasta kaksvitosia tai kolmekymppisiä.:o
[/quote]
Se on se laihuus. Laihuus vanhentaa naamaa.
Lihaskasvun aiheuttama maskulinisaatio saa hiusrajankin vetäytymään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:43"]Lihaskasvun aiheuttama maskulinisaatio saa hiusrajankin vetäytymään.
[/quote]
Niin ja siis rasvan väheneminen.
Olenko ainoa taustaileva löysä sohvaperuna, jota vituttaa suunnattomasti tämän ketjun täydelliset mammat haukkumassa toisten ulkonäköä? Tungen tässä suklaata nuorekkaisiin palloposkiini ja mietin, miksei ihminen saa näyttää siltä, miltä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:56"]Venla Savikujasta näkee mitä käy kun rasvat menee liian alas -> mummolook
[/quote]
Olen venlaa vuoden nuorempi. Olen hieman ylipainoinen ja mua luullaan 17-18 vuotiaaksi.
Olen huomannut vanhentavan vaikutuksen
Eiköhän tuo nuorelta näyttäminen ole ihan yksilökohtaista. Läskit tuskin näyttävät rasvastaan huolimatta keskivertoa nuoremmilta. Sen sijaan _liian_ alhaisissa rasvoissa ja kireässä lihaskunnossa olevat fitnessmuijat todellakin rapistuvat silmissä. Vrt. Venla Savikuja ennen ja nyt. Mutta jos normaaleista ihmisistä puhutaan, niin kyllä se nuorekkuus on ihan yksilöstä (ja geeneistä) kiinni, ei heseaterioiden määrästä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 10:27"]Supermarjon kasvot ovat hyvä esimerkki siitä, kuinka liiallinen laihuus ei sovi kenelläkään
[/quote]
Supermarjon kasvot ovat esimerkki ainoastaan siitä ettei laihuus dovi supermarjolle.
Minä luulen että syy on runsaissa eläiproteiineissa, esim. kana sisältää mielettömästi metioniinia(aminohappo) joka taas nopeuttaa ikääntymistä ja sairauksienkin tuloa. Myös hiukset ovat fitness-naisilla niin ohuet että he tarvitsevat hiuslisäkkeitä. Eläinproteiini ei tee hyvää hiuksillekaan.
http://www.kuntolehti.com/terveys/hiukset/
Metioniinin rajoittaminen eläinkokeissa on lisännyt koe-eläinten elinikää ja vähentänyt oksidatiivista stressiä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:54"]No sehän ei ensinnäkään ole varsinaista urheilua. Runsas ravinto vanhentaa. Puhumattakaan kehon ulkopuolisten hormonien käytöstä (pl. kasvuhormoni).
[/quote]
runsas ravinto? hehän syövät niukat määrät dieetilläkin
[/quote]
Kannattaisiko ottaa asioista selvää ennen kuin kirjoittelet?
Monet fitness urheilijat syövät dieettien aikana jopa enemmän kuin tavallinen tallaaja.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:48"]
Olenko ainoa taustaileva löysä sohvaperuna, jota vituttaa suunnattomasti tämän ketjun täydelliset mammat haukkumassa toisten ulkonäköä? Tungen tässä suklaata nuorekkaisiin palloposkiini ja mietin, miksei ihminen saa näyttää siltä, miltä haluaa.
[/quote]
Kirjoitin tuosta juoksijan naamasta. Ei, et varmaan ole ainoa. Kyllä nainen saa näyttää siltä, miltä haluaa. Fitness on kuitenkin oikeastaan ihan puhtaasti ulkonäkölaji, sillä ei pyritä terveyteen tai suorituskykyyn. Kritisoin siis sitä, että pyritään hyvään suorituskykyyn ja tuloksena on nääntyneen oravan naama.
Sille, joka viisaasti valisti satakiloisen näyttävän vanhemmalta, niin öö - siinä on välissä aika laaja se haitari :D
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:56"]Venla Savikujasta näkee mitä käy kun rasvat menee liian alas -> mummolook [/quote] Olen venlaa vuoden nuorempi. Olen hieman ylipainoinen ja mua luullaan 17-18 vuotiaaksi.
[/quote]
Tuskin, kaikki siiderivalaat täällä paheksuu niitä joilla on itsekuria
;oo