Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 27-28-vuotiaat ihmiset loukkaantuvat jos

Vierailija
13.03.2015 |

Heitä sanoo melkein kolmikymppisiksi? :D En edes suoraan "haukkunut" loukkaantuneita ihmisiä, totesin vain yllättyneenä eräästä ihmisestä että "oho, sekin on melkein kolmekymppinen jo?". Kyse siis 28-vuotiaasta. Pari nuorempaa ihmistä (27-29) veti palkokasvit nenään ja alkoivat paapattamaan, että "Ei todellakaan oo!" ja "Kiitti vaan!!"

Häh, miksi tuosta pitää loukkaantua? :D Ei kukaan 18-vuotiaskaan suutu jos heistä toteaa että sähän oot kohta kaksikymppinen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 00:24"]

30-vuotiaaksi asti ollaan parikymppisiä tai " vähän päälle kakskyt". 29-vuotiaskaan ei ole "melkein kolmekymppinen", vaan "vähän päälle kakskyt"

[/quote]

Onneksi se totuus paljastuu sitten kolmen kympin jälkeen :-)

t. melkein nelikymppinen

Vierailija
2/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsekin loukkaannuin kun minua sanottiin 28-vuotiaana kolmekymppiseksi :D

Edelleenkin olen 29-vuotias, en kolmekymppinen.

T. Synttärit toukokuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisen täyttäminen on pahinta ikäpuolella. 40 ja 50 ei kukaan normaali luule enää olevansa nuori ja että hänestä voi tulla vielä jotakin, jos ei ole jo tullut. Moni vajaa kolmekymppinen luulee vielä että tulee kuuluisaksi, rikkaaksi jne. ja miehet luulee että voivat yhä deittailla parikymppisiä jne. vaikka ne vuodet ovat jo takana päin - poikkeustapauksia lukuunottamatta.

Vierailija
4/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta täyttäny 28, ja en ois loukkaantunut tietenkään, mutta rehellisesti sanottuna se kirpaisee :) Jotenkin tässä iässä se aika alkaa kulkemaan jo niin nopeaa, ja mieli on vielä "kakskymppisen maailmassa". Siis ihan vasta tunnuin olevan 25v. Ehkäpä seuraavat ikäkriisit on sit helpompia mieltää :)

Vierailija
5/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska usein seuraavalle vuosikymmenelle iässä siirryttäessä tulee jonkin asteinen ikäkriisi. Varsinkin tuossa 30 iässä mietitään, mitä on jo saatu aikaiseksi. Ehtivimmillä on jo korkeakoulututkinto, hyvä työpaikka ja uraputki ja avioliitto + pari lasta. Osa kokee vahvasti, että näin kuuluisi mennä ja jos itse on vaikkapa jäänyt viettämään venytettyä opiskelijaelämää, syntyy kriisi/masennus/alemmuuden tunne siitä, että ei ole saavuttanut kaikkea sitä mitä joku muu saman ikäinen. Varsinkin naisille on usein arka paikka se, jos sitä pysyvää vakituista kumppania ei vielä ole löytynyt.

Vierailija
6/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytän tänä vuonna 29 vuotta. Olen itsekin heittänyt läppää siitä, että tässähän ollaan melkein kolmekymppisiä. Mutta se on eri asia, jos sen tekee itse. Riippuu tilanteesta, että loukkaantuisinko jos joku muu mainitsee sen. Riippuu äänensävyistä ja tarkoituksista. Mä koen olevani nuori! Jos se tulee sieltä silleen, että "sullahan on toinen jalka haudassa jo" niin totta kai se tuntuu kurjalta. Ei 30vee oli vanha!

Ikäkriisiä mulla ei ole. Mun ikäkriisi oli 20-25v, kun oli paineita tehdä mitä kuvitteli ihmisten haluan, kun mietti, että pitäisi saada tuo, tämä ja tuokin tehtyä. Ja jos ei vielä ole niin ainakin parin vuoden päästä pitäisi olla (niin mitä? no joku omistuskämppä, lapsia, aviomies, vakityö... yks näistä löytyy ;))

Kaksvitosena tajusin, että vaikka en nyt ihan varma ookkaan mitä isona haluan tehdä niin ainakin mulla on lähellä mulle tärkeitä ihmisiä ja elämä on aika jees, kaikki ajallaan! Paineista ja tavoitteista luopuminen onkin sitten vaan lisännyt mun elämän onnellisuutta ja jokainen vuosi tuntuu koko ajan vaan paremmalta. VAIKKA OONKIN JO MELKEIN KOLMEKYMPPINEN. OMG.

Vierailija
7/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kolmikymppisyys alkaa sitten, kun ikä alkaa kolmosella. Sama juttu neljän- ja muiden kymppien kanssa.

Vierailija
8/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin suutun jos joku sanoo että oon kohta kaksikymppinen. Siis vastahan mä täytin 15!
t. 18v

Vierailija
9/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä mieleltään on erilainen 28- tai 32-vuotiaana? Ei kolmekymppinen tarkoita vanhaa :D

Vierailija
10/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 27-vuotias ole vielä lähelläkään kolmikymppistä. Idiootti.

Vierailija
11/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin kriisi. Tajusivat ehkä itsekin miten "vanhoja" ovat ja säikähtivät suutahtamalla?

Vierailija
12/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestään on vähän päälle kakskyt.

Vierailija
13/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 00:18"]

Ei 27-vuotias ole vielä lähelläkään kolmikymppistä. Idiootti.

[/quote]

Joo, ei todellakaan kulta pieni, ei missään nimessä. *tyrsk*

T. 46w kääkkämamma, melkein siis viisikymppinen

Vierailija
14/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Defenssimekanismi.

Vierailija
15/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaaksi asti ollaan parikymppisiä tai " vähän päälle kakskyt". 29-vuotiaskaan ei ole "melkein kolmekymppinen", vaan "vähän päälle kakskyt"

Vierailija
16/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 00:24"]

[/quote]

Onneksi en harrasta nettideittailua. Siellä näitä vähän päälle kakskymppisiä varmaan tulee paljonkin vastaan. En alkaisi suhteeseen tuon ikäisen kanssa.

T. 21-vuotias nainen

Vierailija
17/17 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennyksenä vielä, että aloituksesta ei saisi sitä kuvaa että olin todella törkeä puhuessani noin toisen ihmisen iästä: kyse oli eräästä julkkiksesta, jota luulin n. 17-vuotiaaksi.