saako sen lastensuojeluilmoituksen tehdä nimettömänä
vai miten menikään? omien lasteni turvallisuuden takia en halua nimeäni perheen tietoon,toki se on sitten pakko jos muuten ei voi ilmoitusta tehdä
Kommentit (15)
Pitää toimia suoraselkäisesti ja omalla nimellä. Jos on kanttia tehdä ilmoitus on kanttia tehdä se omalla nimellä. Jos jollain on jotain valittamista soitat poliiseille, jos ahdistelu jatkuu, hommaat lähestymiskiellon. Kyllä hulluilla on muutakin tekemistä kun ajatella ilmoittajaa.
Saa tehdä nimettömänä. Virkamies ei saa. Esim. minä olen opettajana tehnyt ilmoituksia ja silloin teen sen nimelläni.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:52"]Pitää toimia suoraselkäisesti ja omalla nimellä. Jos on kanttia tehdä ilmoitus on kanttia tehdä se omalla nimellä. Jos jollain on jotain valittamista soitat poliiseille, jos ahdistelu jatkuu, hommaat lähestymiskiellon. Kyllä hulluilla on muutakin tekemistä kun ajatella ilmoittajaa.
[/quote]
Minä tein omalla nimelläni. Nyt se äiti vainoaa minua, vaikka ihan aiheesta tein.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:52"]Pitää toimia suoraselkäisesti ja omalla nimellä. Jos on kanttia tehdä ilmoitus on kanttia tehdä se omalla nimellä. Jos jollain on jotain valittamista soitat poliiseille, jos ahdistelu jatkuu, hommaat lähestymiskiellon. Kyllä hulluilla on muutakin tekemistä kun ajatella ilmoittajaa. [/quote] Minä tein omalla nimelläni. Nyt se äiti vainoaa minua, vaikka ihan aiheesta tein.
[/quote]
No, sitten ilmoitat poliisille siitä. Kyllä sinä saat sen loppumaan.
Mä en ole mikään luuseri. Jos mun pitäisi sellaista tehdä tekisin sen omalla nimellä.
Kyllä mä olen tehnyt nimettömänä, viime syksynä.
Esittelin itseni ja sossu sanoi että jos haluan tehdä nimettömänä niin hän ei muka kuullut nimeäni.
Päädyin sitten nimettömänä tekemään varuiksi turvallisuuden vuoksi. Eli voi tehdä.
Ja otetaan hyvinkin vakavasti myös nimettömät ilmot!
Kun soitin niin tiesivät kenestä soitan jo ennen kun sitä ehdin sanoa!
Ja sanoivat suoraan että se ilmoitus oli ratkaiseva ja lapset onneksi otettiin muutaman päivän päästä tuosta huostaan.
''Myös muiden kuin ilmoitusvelvollisten osalta perheellä ja lapsella on pääsääntöisesti oikeus tietää, kuka on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Yksittäistapauksissa joudutaan kuitenkin arvioimaan, annetaanko tieto ilmoituksen tekijästä perheelle tai lapselle. Ilmoituksen tekijän henkilöllisyys voidaan suojata julkisuuslain 11§:n 2 momentin (621/1999, Finlex) mukaan. On tilanteita, joissa henkilöllisyyden paljastaminen olisi lapsen edun tai ilmoituksen tekijän turvallisuuden kannalta vahingollista.'' https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluilmoitus-ja-lastensuojeluasian-vireilletulo/lastensuojeluilmoitus
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:04"]
''Myös muiden kuin ilmoitusvelvollisten osalta perheellä ja lapsella on pääsääntöisesti oikeus tietää, kuka on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Yksittäistapauksissa joudutaan kuitenkin arvioimaan, annetaanko tieto ilmoituksen tekijästä perheelle tai lapselle. Ilmoituksen tekijän henkilöllisyys voidaan suojata julkisuuslain 11§:n 2 momentin (621/1999, Finlex) mukaan. On tilanteita, joissa henkilöllisyyden paljastaminen olisi lapsen edun tai ilmoituksen tekijän turvallisuuden kannalta vahingollista.'' https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluilmoitus-ja-lastensuojeluasian-vireilletulo/lastensuojeluilmoitus
[/quote]
painotus YKSITTÄISTAPAUS ja JOUDUTAAN ARVIOIMAAN
Eli ei voi olla varma meneekö tieto loppupeleissä perheelle.
Kirjeen voi nimettömänä lähettää, mutta olen kuullut huhuja että se ei ole kovin tehokas ilmoitustapa?
aiheeton hälytys kassalla so nimettömät ilmoitukset menee ö-mappiin
jos menee ö mappiin niin lastensuojelu tekee virkavirheen.
Saa tehdä. t. lastensuojelun sosiaalityöntekijä
Voi. Ammattilaisilta nimi vaaditaan.