Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako sen lastensuojeluilmoituksen tehdä nimettömänä

Vierailija
12.03.2015 |

vai miten menikään? omien lasteni turvallisuuden takia en halua nimeäni perheen tietoon,toki se on sitten pakko jos muuten ei voi ilmoitusta tehdä

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ammattilaisilta nimi vaaditaan.

Vierailija
2/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää toimia suoraselkäisesti ja omalla nimellä. Jos on kanttia tehdä ilmoitus on kanttia tehdä se omalla nimellä. Jos jollain on jotain valittamista soitat poliiseille, jos ahdistelu jatkuu, hommaat lähestymiskiellon. Kyllä hulluilla on muutakin tekemistä kun ajatella ilmoittajaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä nimettömänä. Virkamies ei saa. Esim. minä olen opettajana tehnyt ilmoituksia ja silloin teen sen nimelläni. 

Vierailija
4/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:52"]Pitää toimia suoraselkäisesti ja omalla nimellä. Jos on kanttia tehdä ilmoitus on kanttia tehdä se omalla nimellä. Jos jollain on jotain valittamista soitat poliiseille, jos ahdistelu jatkuu, hommaat lähestymiskiellon. Kyllä hulluilla on muutakin tekemistä kun ajatella ilmoittajaa.  
[/quote]

Minä tein omalla nimelläni. Nyt se äiti vainoaa minua, vaikka ihan aiheesta tein.

Vierailija
5/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:52"]Pitää toimia suoraselkäisesti ja omalla nimellä. Jos on kanttia tehdä ilmoitus on kanttia tehdä se omalla nimellä. Jos jollain on jotain valittamista soitat poliiseille, jos ahdistelu jatkuu, hommaat lähestymiskiellon. Kyllä hulluilla on muutakin tekemistä kun ajatella ilmoittajaa.   [/quote] Minä tein omalla nimelläni. Nyt se äiti vainoaa minua, vaikka ihan aiheesta tein.

[/quote] 

No, sitten ilmoitat poliisille siitä. Kyllä sinä saat sen loppumaan. 

Vierailija
6/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään luuseri. Jos mun pitäisi sellaista tehdä tekisin sen omalla nimellä. 

Vierailija
7/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen tehnyt nimettömänä, viime syksynä.

Vierailija
8/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelin itseni ja sossu sanoi että jos haluan tehdä nimettömänä niin hän ei muka kuullut nimeäni.
Päädyin sitten nimettömänä tekemään varuiksi turvallisuuden vuoksi. Eli voi tehdä.
Ja otetaan hyvinkin vakavasti myös nimettömät ilmot!
Kun soitin niin tiesivät kenestä soitan jo ennen kun sitä ehdin sanoa!
Ja sanoivat suoraan että se ilmoitus oli ratkaiseva ja lapset onneksi otettiin muutaman päivän päästä tuosta huostaan.

Vierailija
9/15 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos

Vierailija
10/15 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Myös muiden kuin ilmoitusvelvollisten osalta perheellä ja lapsella on pääsääntöisesti oikeus tietää, kuka on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Yksittäistapauksissa joudutaan kuitenkin arvioimaan, annetaanko tieto ilmoituksen tekijästä perheelle tai lapselle. Ilmoituksen tekijän henkilöllisyys voidaan suojata julkisuuslain 11§:n 2 momentin (621/1999, Finlex) mukaan. On tilanteita, joissa henkilöllisyyden paljastaminen olisi lapsen edun tai ilmoituksen tekijän turvallisuuden kannalta vahingollista.'' https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluilmoitus-ja-lastensuojeluasian-vireilletulo/lastensuojeluilmoitus

Vierailija
11/15 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa

Vierailija
12/15 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:04"]

''Myös muiden kuin ilmoitusvelvollisten osalta perheellä ja lapsella on pääsääntöisesti oikeus tietää, kuka on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Yksittäistapauksissa joudutaan kuitenkin arvioimaan, annetaanko tieto ilmoituksen tekijästä perheelle tai lapselle. Ilmoituksen tekijän henkilöllisyys voidaan suojata julkisuuslain 11§:n 2 momentin (621/1999, Finlex) mukaan. On tilanteita, joissa henkilöllisyyden paljastaminen olisi lapsen edun tai ilmoituksen tekijän turvallisuuden kannalta vahingollista.'' https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluilmoitus-ja-lastensuojeluasian-vireilletulo/lastensuojeluilmoitus

[/quote]

painotus YKSITTÄISTAPAUS ja JOUDUTAAN ARVIOIMAAN

Eli ei voi olla varma meneekö tieto loppupeleissä perheelle. 

Kirjeen voi nimettömänä lähettää, mutta olen kuullut huhuja että se ei ole kovin tehokas ilmoitustapa?

Vierailija
13/15 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheeton hälytys kassalla so nimettömät ilmoitukset menee ö-mappiin

Vierailija
14/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee ö mappiin niin lastensuojelu tekee virkavirheen.

Vierailija
15/15 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä. t. lastensuojelun sosiaalityöntekijä