Minua suututtaa, että on lähetettävä joillekin ihmisille jouluntoivotukset
Tiedän, että he odottavat sitä ja loukkaantuvat, jos ei sitä tule.
Onko teillä samaa, että lähetätte pakosta jouluntoivotuksia?
Kommentit (19)
Mielelläni laitan kortteja ja saan. Parikymmentä. Tuo joulun tunnelmaa...
Kuka sut pakottaa lähettämään jouluntoivotuksia? Mua suututtaa nyhveröt jotka tekee jotain vastentahtoaan ja sitten inisee.
Ei ole mikään pakko. Jos joulun jälkeen kyselevät korttiensa perään, niin sano lähettäneesi ja syytä postia punaisen kokoomakuoren hävittämisestä. Luultavasti ei tarvitse edes valehdella.
Vain itsekäs omaan napaan tuijottelija ei lähetä jouluntoivotuksia. Ikävä ihminen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vain itsekäs omaan napaan tuijottelija ei lähetä jouluntoivotuksia. Ikävä ihminen olet.
Niin? Olen aina lähettänyt. Nyt en jaksaisi.
Vihaisena ei kannata lähettää. Mieluummin ei lähetä ollenkaan.
Lähetän kortteja vain silloin, kun minua huvittaa. Välillä olen ollut vuosia lähettämättä, välillä lähettänyt. Lähetän enimmillään viidelle: iäkkäälle kummitädilleni + toiselle tädille, siskonlapsille, omalle lapselleni puolisoineen ja miniäni vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vihaisena ei kannata lähettää. Mieluummin ei lähetä ollenkaan.
Tämä. En muutenkaan haluaisi saada jotain ostokorttia saati jos olisi aihetta ajatella, että se on lähetetty vain sosiaalisesta paineesta. Jos itse lähetän niin lähetän itse tehtyjä tai sellaisia, joiden tuotto menee minulle tärkeään asiaan (ei mitään kaupan hyllyiltä löytyviä Unicefin tms kortteja).
Minä lähetin ennen niitä "pakollisia" joulukortteja, koska "niin kuuluu tehdä". Yhtenä vuonna kävi niin, että joulukorttiostoksilta palatessani liukastuin, kaaduin ja loukkasin oikean käteni (kirjoituskäsi). En voinut siis kirjoittaa niitä jouluntoivotuksia ihmisille. Kukaan ei kysynyt, miksi en korttia ole heille lähettänyt. En ole lähettänyt sen jälkeen yhtään joulukorttia. Jollain sähköisellä viestillä lähettelen jouluaattona hyvänjoulun toivotuksia ihmisille, jos huvittaa ja muistan.
Ei kukaan suutu sinulle, jos laitat välit poikki.
Siinä sinulle ratkaisu ongelmaasi.
Ei minulla ainakaan ole ketään ihmisiä, joille toivottaisin vastentahtoisesti hyvää joulua. Jos jollekin hyvää joulua toivotan, niin se tulee kyllä ihan täydestä sydämestä. Se ei ole iso asia ainakaan minulle, vaan päinvastoin teen sen mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Silloin katkeaa myös rahahanat.
Ap
En oo elämässäni lähettänyt yhtäkään joulukorttia eli ei niitä kukaan kaipaakaan. Sytykkeeksi menee monella muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin katkeaa myös rahahanat.
Ap
Lähetät siis vihaisena joulukortteja ihmisille, joista et pidä, koska haluat heidän rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että he odottavat sitä ja loukkaantuvat, jos ei sitä tule.
Onko teillä samaa, että lähetätte pakosta jouluntoivotuksia?
Minä, Minä, Minä, Minä, ... Mulle, Mulle, Mulle.... Heti, Heti, Heti....
Ei, laitan vain faceen hyvät joulut.
En lähetä enää nykyään kenellekään. Olen vain jotenkin kasvanut siitä touhusta irti. En myöskään kaipaa muilta niitä kortteja ym toivotuksia. Sehän on itsestään selvää, että toivomme toisillemme hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta. Eikö niin?
Ei ole.