miksi ihmeessä se pohjoi-karjalan karhu tapettava?
joku vajaaälyinen menee ihmettelemään talviunilla ollutta karhua tämän viereen luullen sitä ahmaksi. Karhu herää kesken unien ja puree ämmää perseestä ja lähtee loikkimaan pois tilanteesta. Eukko soittaa apua ja odottaa männynjuurella sitä saapuvaksi 1,5tuntia. Lähin talo 400 metrin päässä. Olikohan nainen jotenkin vammainen, sekoittaessaan karhun ja ahman?
Ja sitten siellä perähikiällä ihmetellään ja haukutaan helsinkiläisiä tyhmiksi. Kyllä ainakin minä syntyperäinen helsinkiläinen sentään erotan karhun ahmasta.
Kommentit (13)
Oivoi, noin kirjoitettuna tilanne kuulostaa ihan joltain sketsiltä :D Hillitöntä
Pakko myöntää, etten itse kehtaisi ulvoa erinäisiin kansallisiin julkaisuihin sekoittaneeni ahman ja karhun. Ja vielä kaikenlisäksi tullut purruksi perseeseen.
Miksi se ylipäätään menisi ihmettelemään ahmaakaan? Ne vasta kärttyjä ja ärhäköitä otuksia ovat, varsinkin näin kevään tullen ja lumien sulaessa.
Olisikohan se sitten ollut parempi vaihtoehto, jos kiimainen ahma olisi raastanut eukolta puolet naamasta?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:19"]
Olisikohan se sitten ollut parempi vaihtoehto, jos kiimainen ahma olisi raastanut eukolta puolet naamasta?
[/quote]
Hyi onko ahma muka noin vaarallinen?? Nehän on pieniä ja söpöjä :(
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:19"]
[/quote]
Hyi onko ahma muka noin vaarallinen?? Nehän on pieniä ja söpöjä :(
[/quote]
Kertoisikohan ahman englanninkielinen nimi (Wolverine) jotain? "This is one weasel you don't want to mess with. Its aggressive nature is widely known, thanks to the popularity of the X-Men comics and movies. Armed with powerful jaws, sharp claws and a thick hide, the wolverine can take down prey as large as a moose and steal food from bears and wolves.
Read more: http://www.mnn.com/earth-matters/animals/photos/15-cute-animals-that-could-kill-you/wolverine#ixzz3UBYaHIJZ"
Samaa ihmettelin, mutta ehkä, kun se on ihmisen makuun tottunut...niin voi uudelleen hyökätä..vaikka toi oli ihan huono tuuri molemmille toi tapaus.
Jos se oli pentukarhu, niin kai sen jotenkin voi sekoittaa ahmaan... Mutta tosiaan, typerä eukko, ahma kun saattaa tilanteesta riippuen olla vaarallisempi kuin karhu.
Näin se nykyään Suomessa menee. MINÄ haluan jättää susialueella koirani yöksi pihalle. MINÄ haluan mennä keskelle korpea metsästyskoiran kanssa. MINÄ kävelen karhua päin jos haluan. MINÄ MINÄ MINÄ. Sitten tapetaan kaikki eläimet (sudet/karhut), jotka jollain tavalla häiritsevät MINUN elämääni.
Huutonaurua, puriko se sitä oikeasti takapuolesta?
En voisi enempää samaa mieltä olla nro 11 kanssa. Ihmekään ku eläimet kuolee sukupuuttoon kun ihmisen TÄYTYY saada asuttaa joka soppi ja tappaa jokaikinen elukka joka vastaan tulee. Tai vaikka ei tule edes vastaan niin silti! Suomessa ja pohjoismaissa on YHTEENSÄ n. 200 sutta ja koko ajan tapetaan lisää kun niitä on muka liikaa. Eipä ole pian karhujakaan tällä menolla. Vittuako tuokin akka menee karhunpesälle ja ihmettelee kun se hyökkää kimppuun. Olisitko sinä iloinen jos sun kotiin tultais yöllä ja joku vieras ihminen tuijottaisi naaman vieressä kun nukut? Varmaan löisit.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:44"]
Näin se nykyään Suomessa menee. MINÄ haluan jättää susialueella koirani yöksi pihalle. MINÄ haluan mennä keskelle korpea metsästyskoiran kanssa. MINÄ kävelen karhua päin jos haluan. MINÄ MINÄ MINÄ. Sitten tapetaan kaikki eläimet (sudet/karhut), jotka jollain tavalla häiritsevät MINUN elämääni.
[/quote]
Monttuun vaan jos ihmistä puree