Olen 22 ja äiti kyselee jo lapsenlapsista :D
Just tänään äitini soitti minulle, keskellä päivää jolloin olisin ihan hyvin voinut olla luennolla, ja jutteli ensin niitä näitä ja olin vähän että mitäs, mutta nopeasti vaihtoi puheenaiheen parisuhdetilanteeseeni, kyseli joko olen tavannut kivan miehen (tuntuu jotenkin luulevan että lähdin lukemaan insinööriksi miesteniskemistarkoituksessa huoh).
Sitten se kertoi lukeneensa lehdestä ihanan jutun nuoresta lapsiperheestä, ja kyseli eikö minulla ole lainkaan vauvakuumetta, ja kehtasi jopa mainita että hänestä olisi ihana jos saisi joskus tulevaisuudessa hoitaa lastani.
Eikä ollut ensimmäinen kerta. Sen jälkeen kun muutin kauas perheestäni opiskelemaan äitini ei ole kysynyt kertaakaan opiskelustani, olenko sopeutunut pk-seudulle (aika hyppy alle 10000 asukkaan kylästä).
Otan asian huumorilla, mutta samalla minua pelottaa mitä tapahtuu kun perhettä ei ala ilmaantua. Tiedän että äidilleni on tärkeä asia olla mummo, ja olen hänen ainoa lapsensa. Minä en kuitenkaan halua miestä tai lapsia, sillä olen aseksuaali eikä se vaan toimisi. Haluan tutkinnon, uran, mahdollisesti tohtorintutkinnon aikanaan, se on unelmani.
Eli hukassako ovat?