Voiko yliopistoon päästä toivottomia tapauksia?
Sellaisia joista tiedetään jo etukäteen ettei ne tule pärjäämään?
Meillä on sellainen, ja mietin miten hän on voinut läpäistä lukion ja valintakokeen. Ei ole kahteen vuoteen saanut mitään kursseja läpi. Olemus muistuttaa jonkinlaista keharia.
Tietysti aina on se mahdollisuus että on joutunut onnettomuuteen ja saanut aivovamman kun on jo ollut yliopistossa.
Kommentit (11)
Anna ihmisten olla vapaasti sitä mitä ovat.
Minäkin pääsin ja olen aika toivoton. Opiskeluni on niin hidasta, että on kestänyt jo 13 vuotta. En mikään järjen jättiläinenkään ole ja välillä olen luennoilla vähän pihalla, että mistä puhutaan. Tentit menee rimaa hipoen läpi - jos menee. En tiedä kykenenkö koskaan tekemään työtä...
n. 3/4 suorittaa yliopistossa opintonsa loppuun asti. Se 1/4 on usein jo heti alussa ihan selviä tapauksia, eivät tule selviämään.
Harvemmin useamman opiskeluvuoden jälkeen opinnot loppuu kokonaan.
http://www.minedu.fi/etusivu/arkisto/2013/1804/tilastot.html?lang=fi
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:19"]
Minäkin pääsin ja olen aika toivoton. Opiskeluni on niin hidasta, että on kestänyt jo 13 vuotta. En mikään järjen jättiläinenkään ole ja välillä olen luennoilla vähän pihalla, että mistä puhutaan. Tentit menee rimaa hipoen läpi - jos menee. En tiedä kykenenkö koskaan tekemään työtä...
[/quote]
Ei sitä kukaan kyllä varmaan etukäteen tienny, että olen luuseri. Eihän sinne mitään haastatteluja ole, pisteillähän sinne päästään.
On siellä lisäkseni muitakin oudon näköisiä hiippareita - osa töissä!
t: sama
Pääsin helposti sisään ja ulos.Työelämässä koen epäonnistuneeni. Olen analyyttinen ja teen kognitiivisesti vähemmän motivoivia tehtäviä.
Helsingin yliopiston humanistisessa tiedekunnassa oli valmistumisprosentti 46% tuossa joitakin vuosia sitten...
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:19"]
[/quote]
Ei sitä kukaan kyllä varmaan etukäteen tienny, että olen luuseri. Eihän sinne mitään haastatteluja ole, pisteillähän sinne päästään.
On siellä lisäkseni muitakin oudon näköisiä hiippareita - osa töissä!
t: sama
[/quote]
Minulla on kaikki arvosanat vitosia eli täysiä kymppejä ja saman verran aikaa haahuillut yliopistolla kuin te. Olin jo lukiossa erinomainen opiskelija ja sain diplomin. Olin pääsykokeiden ylivoimaisesti paras.
Mutta sitten elämä puuttui peliin. Menetin perheeni, menetin terveyteni, kadotin itseni, halusin kuolla. Tässä välissä kokeilin 50:ntä eri työtä ja nyt matkalla kohti tuplamaisteriutta. Vanhan ajan opinto-oikeus pelasti henkeni. Nykysysteemissä olisin vainaja.
Mistä tiedät, ettei hän ole kahteen vuoteen mitään kursseja saanut läpi? Onko hän itse sanonut sinulle niin? Vai oletko tutkinut hänen opintorekisteriotettaan? Mutta tuo jälkimmäinen ei ole toisille opiskelijoille mitenkään mahdollista ainakaan käyttämättä laittomia ja kiellettyjä keinoja.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:32"]
Mistä tiedät, ettei hän ole kahteen vuoteen mitään kursseja saanut läpi? Onko hän itse sanonut sinulle niin? Vai oletko tutkinut hänen opintorekisteriotettaan? Mutta tuo jälkimmäinen ei ole toisille opiskelijoille mitenkään mahdollista ainakaan käyttämättä laittomia ja kiellettyjä keinoja.
[/quote]
Tulokset tulee ilmoitustaululle ja laitos on pieni. Sitä oppii päättelemään toisten matrikkelinumerot.
Taitaa siellä toinenkin kehari olla, nimittäin ap.