Liian vanha aloittamaan opiskelua?
Olen nyt 21v, täytän tänä vuonna 22. Lukion jälkeen olen vain haahuillut, asunut ulkomailla töissä ja miettinyt mitä haluan opiskella. Olen nyt vihdoin keksinyt paikan minne todella haluan. Sitä varten mun pitäisi mennä korottamaan lukio- ja yo-arvosanojani ensi syksyllä. Silloin olisin 23 aloittaessani opiskelun haluamassani yliopistossa syksyllä 2016. Olenko silloin liian vanha? Toinen vaihtoehto olisi mennä amk:hon, jolloin voisin aloittaa ensi syksynä, mutta siihen mulla ei ole samanlaista innostusta kuin tähän ensimmäiseen paikkaan. Mietin siis kumpi olisi viisaampaa, odottaa ylimääräinen vuosi päästäkseni unelmieni kouluun vai lähteä opiskelemaan mahd pian. Anteeksi sekava teksti, tarvitsisin tukea tähän ikäkriisiin ja kokemuksia milloin te muut aloititte opiskelunne :)
Kommentit (35)
Mä oon 35-v opiskelija siis joku muumio :D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:01"]Mä oon 35-v opiskelija siis joku muumio :D
[/quote]
Fossiili :D ei vais! Ap, et ole liian vanha silloin todellakaan
Just alotin koulun ja pian täytän 24. Nyt osaan ehkä ottaa tiedosta vielä enemmän irti.
Olet liian vanha. Varaa ennemmin itsellesi vanhainkotipaikka.
Lääkiksessä meidän kurssilla aloitti yli 50-v nainen, opiskeli muiden tahdissa, kävi opiskelijabileissä ja erikoistuikin vielä.
Elämän ehtoopuolella. Töihin ja omaehtoinen eläkevakuutus ja osta se omakotitalo.
Juu ihan turhaa sun on enää opiskella. Olisit sitten 28-vuotias valmistuessasi, sen jälkeenhän jäät jo käytännössä eläkkeelle, vain sellaiset 40 vuotta ehdit töitä tehdä eläkepäiviä odotellessa.
Ymmärrän tavallaan ap:n huolen. Mulla oli 23-vuotiaana joku ikäkriisi ja pelkäsin olevani liian vanha yliopistoon ja kuvittelin kaikkien kanssaopiskelijoiden tulevan suoraan lukiosta. Sinä vuonna kun aloitin opinnot 23-vuotiaana, yliopistossani aloittaneiden keski-ikä oli 23 v. :) Eli siitä vaan hakemaan ja tavoittelemaan yliopistoon!
Voi että kiitos teille! Teidän vastaukset helpotti ihan älyttömästi, taidan siis seurata unelmaani ja pyrkiä kouluun sitten 23-vuotiaana vanhuksena :D luettuani viestini tajusin että kuulostan vähän hölmöltä, mutta tuhlattuani niin monta vuotta olen tosissaan stressannut voinko enää edes aloittaa opiskelua. Kiitos teille! :)
Opiskelijoista kolmasosa on yli kolmekymmentä. Keski-ikä tais olla jossain kaksviiden hujakoilla. Monet miettii monta vuotta. Se on hyvä asia. Mikä ala sua kiinnostaa?
Mun mies opiskelee menestyksekkäästi uutta alaa ja on onnellinen. 52.
Voi totta kai! Nuorukainenhan sää vielä ja miksei vaikka 50v voisi mennä vielä kouluun.
Itse olen tuplasti ikäisesi ja ajattelin vielä lähteä opiskelemaan uuden korkeakoulututkinnon, koska nykyinen ei enää työllistä.
Omassa luokassa ikähaarukka 17-55. 70% on yli 35 vuotiaita
Et ole liian vanha! Meidän luokallamme ikähaarukka oli aloittaessa 19-30v.