Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulusta töihin vai uudelleen opiskelemaan?

Hukassa
07.12.2021 |

Opiskelen tällä hetkellä viimistä vuotta ammattikorkeassa teknillistä alaa, joka ei tunnu yhtään omalta. Lähdin kouluun lähinnä kun oli pakko valita jokin ala, ja tämä tuntui silloin parhaimmalta työllistymisen kannalta. Nyt opparista ja harkasta viedään viimeisiään ja tarkoitus on valmistua keväällä.

Nyt iski (taas) kuitenkin kauhee stressi ja mietintä koulutusalan suhteen 😩 Tiiän et aion valmistua tästä koulusta, mut en haluis tehä näitä töitä. En oo yhtää semmonen ihminen joka tykkää pyöritellä numeroita ja ohjelmistoja 😅 Huolettaa täs se et tää harkkaki tuntuu vievän enemmän ku antavan, et suoriudun täst vaa ja se siitä 😅 Tää ei johdu siis ihmisistä työpaikalla ym., vaan itse työtehtävistä (jotka koulutus tuo mukanaan). Tuntuu etten pääse ilmasee itteeni millää tapaa tällä alalla, mikä tappaa motivaation työstä...

En tiiä mitä muutakaa tekisin, ku haluan toisaalta päästä töihin ansaitakseni rahaa, mut haluisin toisaalt kouluu et voisin opiskella jotain, mikä oikeesti kiinnostaa, mut sit taas en tiiä mitä se joku olis 😅🙈 Melkein joka kerta kun oon tekemäs harkkaa niin löydän itteni googlaamasta mitä muuta voisin opiskella tekemällä esim. ammatinvalintatestejä, joka kertoo jo aika paljon innostuksen puutteesta alaa kohtaan.. 😅 Tiedän, et aikaa on vielä miettiä ja kokeilla, koska oon vielä nuori. Ei vaan huvittaisi tehdä töitä, josta ei tykkää ollenkaan ja jos en tähänkää mennessä oo keksiny sopivaa opiskelualaa, en keksi sitä nytkään ihan hetkessä.

En ehkä niinkään hae ratkaisua tällä, vaan samaistumista tilanteeseen ja tukea, löytyykö täältä? Onko muita samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla