Palvelen asiakkaita vain vuoronumerolla ja se ei vaan mene kaikille jakeluun
Toimiston ulkopuolella on isot plakaatit missä lukee suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, että toimisto palvelee vain vuoronumerolla. Silti joka päivä useita kertoja sinne tunkee porukkaa "kun mulla on vaan ihan lyhyt juttu"
Lähetän tyypin matkoihinsa ja kehotan ottamaan vuoronumeron. Yleensä siitä loukkaannutaan ja mielenosoituksellisesti poistutaan paikalta kovaan ääneen manaen "että antaa olla sitten" ym.
Etuileeko ihmiset ruokakauppoissa, pankeissa, terveysasemilla ym? Miten ne kehtaa?
Kommentit (13)
Etenkin eläkeläisille ja vanhuksille tuntuu olevan vaikeaa odottaa omaa vuoroaan.
Etuilee ja tunkee ainakin ruokakaupoissa. Ja tämä on kummallisin ilmiö kun asiakas kysyy missä on tuote x ja sen neuvon niin siitäkin suututaan!!? Vastaus on aina tuhahdus, korkeintaan Aijaa muttei ikinä kiitosta. Mitä ihmettä?
Ja yleensä nämä 'yks ihan nopee kysymys vaan' -tapaukset vievät ihan tuhottomasti aikaa, jos sellaisen erehtyy ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin eläkeläisille ja vanhuksille tuntuu olevan vaikeaa odottaa omaa vuoroaan.
Kyllä. Jonotin kirjakaupan kassalle, takanani oli muitakin jonottajia ja kassoja sillä hetkellä auki yksi kappale. Hetken kuluttua aukesi toinen kassa saman tiskin ääressä noin metrin etäisyydellä ja samalla, kun otin askeleen lähemmäksi kassaa, niin eläkeläispariskunta hyökkäsi jonon ohi jostain sivusta suoraan kassalle. "Ei tässä ollut ketään jonossa! Sinähän jonotit tuohon toiseen kassaan!"
Sitten on niitä jotka etuilee menemällä tilalle jos joku numero jää välistä. Näinhän ei voi toimia. Jonon pitää edetä järjestyksessä, ja jos joku numero jää välistä niin sitten se jää. Mutta ei niin että joku myöhemmin tullut asiakas käyttää sen.
Kyllä siellä pitäisi olla sitten toinen henkilö pikkukysymyksille.
Multa kysyttiin kerran lupa etuilemiseen kun on ihan lyhyt juttu ja kiire. No ei ollut ihan lyhyt ja oma asiani kesti jotain 20 sekuntia. Joten eipä säästänyt etuilija mitään.
Kyllä ne ihmiset etuilee kaupoissakin. Vaikka nähdään, että myyjällä on asiakaspuhelu menossa, hinnanselvitys kassalle, tai palvelutilanne kesken, niin mä ihan äkkiä tässä välissä -ihmiset vaan tunkee röyhkeästi väliin. Ja tosiaankaan ne asiat eivät ole mitään äkkiä selvitettäviä. Herneet viuhahtaa sieraimiin saman tien, kun sanoo, että hetki, minulla on tässä hieman kesken.
Kyllä se oma vuoro sieltä tulee, kun odottaa pari minuuttia.
Joskus on pitänyt sanoa, että kassalla olisi aika ikävää odotella, jos epäselvää asiaa ei saada mahdollisimman nopeasti hoidettua. Aika hyvin on mennyt perille. 
Vierailija kirjoitti:
Etenkin eläkeläisille ja vanhuksille tuntuu olevan vaikeaa odottaa omaa vuoroaan.
Joo, ne tietää, että kilometrit käy vähiin ennen kuin loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin eläkeläisille ja vanhuksille tuntuu olevan vaikeaa odottaa omaa vuoroaan.
Ja nuorekkaat syyttää aina muita ryhmiä?
Koska se etuilu näkyy onnistuvan suurimmassa osassa paikoissa ja aspa palvelee ne jotka etuilevat, ja ne joilla olisi oikea numero saavat odottaa. Sen takia se on varmaan hämmentävää näille etuilijoille, kun yhtäkkiä se ei käykään.
Lähes kaikki luulee että oma asia on selkeä ja lyhyt. Muilla takkuaa.