Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Magneettikuvauksessa ei voinut pitää kuulokkeita!

Vierailija
11.03.2015 |

Kävin kuvauttamassa pääni ja yllätys oli suuri kun sanottiin ettei kuulokkeita voida laittaa koska ne eivät mahdu sen kehikon sisälle mikä laitettiin päähän. Vain tulpat laitettiin korviin ja jotain pumpulia ja joku "panta" ympärille. Koneesta lähti aika kova ääni, etenkin kun nielaisin niin äänet kuuluivat tosi kovaa. Vissiin tulpat aina silloin pääsivät liikkumaan tai jotain. Tutkimuksen jälkeen korvani soivat ja humisivat pari päivää.

Soitin asiasta ja kysyin että tuliko korviini nyt joku vaurio kun sillä tavoin reagoivat? Ei voi tulla, näin sanottiin. Hoitaja sanoi että se kone ei pidä niin kovaa ääntä että siitä mitään pahaa seuraisi kuulolle. Onkohan näin? Kuka tietäisi? Joudun vielä toiseen kertaan siihen putkeen, kaularanka kuvataan ja ilmeisesti sama kehikko taas laitetaan päähän ja kuulokkeita ei sitten saa korvilleen :( Kuvaus tehdään Terveystalon magneettirekassa.

Kenelläkään vastaavia kokemuksia taikka jotain tietoa asiasta? Ja tuli vielä mieleeni että voikohan kaularankaa kuvata ilman sitä aineen laittamista suoneen? Kiitos jos joku vastaisi!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MRI-laitteet ovat melutasoltaan pahimmillaan noin 80db:n ja 120db:n välillä ja  mikä pitkäaikaisena altistuksena voi aiheuttaa kuulovaurioita mutta tuollaisena hetkellisenä korkeintaan parin päivän ajan kestävää tinnitusta.

Vierailija
2/6 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse murhehtisin enemmän siitä tuloksesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:27"]

Itse murhehtisin enemmän siitä tuloksesta...

[/quote]

Noilla desibeleillä voi tulla pysyviä kuulovaurioita, että ei sekään kaiken kurjuuden keskellä tilannetta ainakaan paranna.

Vierailija
4/6 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:48"]

Kävin kuvauttamassa pääni ja yllätys oli suuri kun sanottiin ettei kuulokkeita voida laittaa koska ne eivät mahdu sen kehikon sisälle mikä laitettiin päähän. Vain tulpat laitettiin korviin ja jotain pumpulia ja joku "panta" ympärille. Koneesta lähti aika kova ääni, etenkin kun nielaisin niin äänet kuuluivat tosi kovaa. Vissiin tulpat aina silloin pääsivät liikkumaan tai jotain. Tutkimuksen jälkeen korvani soivat ja humisivat pari päivää.

Soitin asiasta ja kysyin että tuliko korviini nyt joku vaurio kun sillä tavoin reagoivat? Ei voi tulla, näin sanottiin. Hoitaja sanoi että se kone ei pidä niin kovaa ääntä että siitä mitään pahaa seuraisi kuulolle. Onkohan näin? Kuka tietäisi? Joudun vielä toiseen kertaan siihen putkeen, kaularanka kuvataan ja ilmeisesti sama kehikko taas laitetaan päähän ja kuulokkeita ei sitten saa korvilleen :( Kuvaus tehdään Terveystalon magneettirekassa.

Kenelläkään vastaavia kokemuksia taikka jotain tietoa asiasta? Ja tuli vielä mieleeni että voikohan kaularankaa kuvata ilman sitä aineen laittamista suoneen? Kiitos jos joku vastaisi!

[/quote] Ei voi pitaa kuulokkeita kun paata kuvataan ja varjoainetta tarvitaan etta saadaan tarpeeksi infoa. Kylla se laakari tietaa mita kuvia han tarvitsee diagnoosiin, ala rupea rimpuilemaan.

Vierailija
5/6 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon käynyt useissa mri kuvissa pään ja selkäranganalueelta niin husilla js yksityisellä ja aina on laitettu kuulokkeet!! Ja siis viimeksi pari viikkoa sitten olin, että todellakin pitää ja voi laittaa

Vierailija
6/6 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosella kokemusta myös varjoaineellisista kuvauksista