Oletteko aloittaneet jouluvalmistelut jo?
Minä olen tilannut muutaman lahjan lapsille ja vaihtanut jouluverhot. En aio ottaa stressiä joulusta, vaan nauttia tunnelmasta ja yhdessäolosta.
Kommentit (7)
Joulukuusen katselin metsästä ja hieman olen selaillut uusia ehkä hyviä ruokaohjeita jouluruuaksi. Siinäpä se. En ole mikään jouluihminen, mutta tottakai järjestämme jotain jouluista. Perheessä on kolme nuorta ja me vanhemmat.
Olen siivonnut ison talomme yläkerrasta kaksi harvoin käytössä olevaa huonetta. Ne ovat vierailevien ystäviemme huoneet joulun ajan. Olen pessyt puulattiat mäntysuovalla ja laittanut puhtaat matot sinne myös. Olen vaihtanut jouluiset tekstiilit, verhot ja petivaatteet. Ikkunoissa on joulutähdet. Tänään siirryn siivoamaan yläkerran muita huoneita ja illalla teen pakastimeen laatikoita. Piparkakkuja ja lussikatteja on siellä jo, lastenlasten kanssa leivottuja.
Mitään jouluverhoja ei ole. Siustoiä n aina. Muovikuusi, tähti ikkunaan, kynttelikkö ja tontut. Lahjat ja leivontatarvikkeet olen ostanut.
Tänään on ensimmäinen lomapäiväni ja teen siis tuon mitä (3/4) yllä kerroin. Huomenna siirryn alakertaa siivoamaan ja koristelen ikkunoita. Joulukortit ja - lahjat lähetin ulkomaille jo viime viikolla ja kotimaahan (vasta) tänään. Ostelen jo valmiiksi tietyt ruoka-aineet esim. Stilton-juuston, säilykkeet ja ainekset leipiin ja muuhun jouluiseen itsetehtyyn. Käyn ullakolla hakemassa joulukoristeet kuuseen ja muualle. Siivoan ja koristelen pihasaunan. Jouluvalot pihaan on jo laitettu 2 viikkoa sitten. Jos tulee enemmän pakkasta, teen ruusulyhdyt porttien pieleen. Linnuille on jo lyhteet ja lintulauta herkkuineen. Havukranssit tein miniöitteni kanssa kesämökillämme. Ne on tän ä vuonna koristeltu uunissa kuivatuilla appelsiinin siivuilla ja oransseilla samettinauhoilla.
Olen ostanut jo marraskuusta alkaen joulua varten joka arkipäivä joko mäyräkoira tai pullon viiniä tai viinaa. Löytyy rommia ja myös likööreitä.
Makkari puolillaan kirjoitti:
Olen ostanut jo marraskuusta alkaen joulua varten joka arkipäivä joko mäyräkoira tai pullon viiniä tai viinaa. Löytyy rommia ja myös likööreitä.
Yksinkö juot?
Eilen tuli kuusi sisään. Jos siihen tänään saisi valot ja joka päivä hieman lisää koristeita. Stressiä en aio minäkään ottaa, jonka takia aloitan vähän ajoissa ja teen hissukseen. Viime viikolla tein lanttulaatikot.