Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestikö parisuhteenne henkisen pettämisen?

Vierailija
06.12.2021 |

Eli mitään fyysistä ei koskaan tapahtunut, mutta ajatukset jonkun toisen luona. Kummallakin osapuolella korkea moraali siinä suhteessa, ettei mitään fyysistä tapahtunut, mutta muuten puhuttu syvällisiä ja katseltu silmiin. Ehkä halattu. Sen tiedän, että tunteita on kummallakin ollut. Nyt tilanne ohi olosuhteiden pakosta, mutta itellä petetty olo. Mies ei ymmärrä, kun ei kerran ole oikeasti petetty. Miten eteenpäin?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä ei ole pettämistä, jos ei edes koskettele toista. Miten silmiin tuijottelu olisi pettämistä?? Eikös ne teot nimenomaan ole väärin. Kaikki ihastuvat joskus.

Mun mielestä taas henkinen pettäminen on tavallaan pahempaa kuin yhden illan juttu. Siinä pahimmillaan kiintyy siihen toiseen ihmiseen.

Vierailija
22/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko kaikki jakaa?

Ksi ajatukset ka ihastumiset saa olla ihan omia?

Ajatus ei ole teko.

Ihastuksia voi tulla ja mennä.

Niihin ei ole hyvä jäädä jumiin.

On hyvä kasvattaa omaa itsetuntoa ja sitä hyväksyntää, että on kumppanille se oikea ja tärkeä ja juuri sopiva ja kumpaankin suuntaan samoin.

Kun kerran kumppani ln kunnioittanut, niin tuo osoittaa kunnioitusta ja rakkautta moraalia omaa kumppania kohtaan ja toki sitä kolmatta osapuolta kohtaan myös.

Olisin onnellinen, jos minulla olisi noin luotettava kumppani.

Itse asiassa on.

En haluaisi tietää, jos hän joskus olisi ihastunut johonkuhun, koska meillä on luottamus ja rakkaus. Ne on meidän.

Aapee. Olet just hyvä omana itsenäsi. Luota siihen.

Miksi haluat urkkia toisen ajatuksetkin? Itseäsi härnätäksesi?

Ole itse itsellesi hyvä.

Ajatus ei ole teko, ei. Käsitin kuitenkin, että ap:n tapauksessakin mentiin jo ajatusta pidemmälle. Ihastumisia tulee monelle vastaan pidemmissä suhteissa, mutta se miten sen ihastumisensa kanssa toimii, ratkaisee. Ei pettäminen tarkoita pelkästään fyysistä kanssakäymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestänyt, kun ei koko totuutta koskaan kerrottu. Paloissa sain tietää, ja tasan sen verran myönnettiin mitä vahingossa vuoti. Lähipiiri myös suojeli pettäjää koska kaikki toivoivat että perheet pysyvät koossa.

Pettäjä ei kerro koko totuutta. Valitettavasti. Sen pohjalle ei voi jatkaa.

Nyt siitä on jo vuosia, mutta luottamus ei palaa. Tietynlainen inho aina olemassa. Trauma kai joka estää jopa romanttisten elokuvien katsomisen. En luota keneenkään.

Siis ajatus tuhosi sinut?

Vai oliko kyseessä teko?

Aapeen tilanne ei ole teko.

Käy käsittelemässä tuo trauma. Nyt pakenet elämää siihen ja syytät tuota tdiajyimas niin, ettei itse tarvitse ottaa vastuuta omasta hybvinvoinnistasi. Heittäydyt marttyyrina lattialle.

Voisit jo kömpiä ylös.

Sinä saat elää ja olla. Ota oma tilasi.

Sinä

Olet arvokas ja hyvä omana itsenäsi.

Toisten raukkamainen käytös ei ole

vastuullasi eikä asia, johon olisit voinut vaikuttaa.

Onneksi pääsit petturista.

Et dinä sellaisessa suhteessa olisi halunnut olla.

Ravistele irti vaan.

Täällä on kyllä

Luotettavia.

Vierailija
24/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestänyt ja kesti.

Ollaan yhdessä edelleen, mutta nyt ollaan enemmänkin kavereita.

Vierailija
25/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne jotka ehtii jo erota, mutta palaavat yhteen yrittämään uudestaan? Eikö se tapahtunut jää kuitenkin kaihertamaan mieltä?

Ei, koska erottiin.

Oltiin siis IRTI.

Vierailija
26/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko kaikki jakaa?

Ksi ajatukset ka ihastumiset saa olla ihan omia?

Ajatus ei ole teko.

Ihastuksia voi tulla ja mennä.

Niihin ei ole hyvä jäädä jumiin.

On hyvä kasvattaa omaa itsetuntoa ja sitä hyväksyntää, että on kumppanille se oikea ja tärkeä ja juuri sopiva ja kumpaankin suuntaan samoin.

Kun kerran kumppani ln kunnioittanut, niin tuo osoittaa kunnioitusta ja rakkautta moraalia omaa kumppania kohtaan ja toki sitä kolmatta osapuolta kohtaan myös.

Olisin onnellinen, jos minulla olisi noin luotettava kumppani.

Itse asiassa on.

En haluaisi tietää, jos hän joskus olisi ihastunut johonkuhun, koska meillä on luottamus ja rakkaus. Ne on meidän.

Aapee. Olet just hyvä omana itsenäsi. Luota siihen.

Miksi haluat urkkia toisen ajatuksetkin? Itseäsi härnätäksesi?

Ole itse itsellesi hyvä.

Ajatus ei ole teko, ei. Käsitin kuitenkin, että ap:n tapauksessakin mentiin jo ajatusta pidemmälle. Ihastumisia tulee monelle vastaan pidemmissä suhteissa, mutta se miten sen ihastumisensa kanssa toimii, ratkaisee. Ei pettäminen tarkoita pelkästään fyysistä kanssakäymistä.

Pitääkö kaikki ajatukset tilittää kumppanille?

Minusta ei pidä.

Vierailija
27/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se raskasta, kun puoliso viettää ennemmin aikaa toisen kanssa, matkustelevat ja harrastavat yhdessä. On vaan pakko päästä lähtemään. Ei siitä kiva olo tule, vaikka olisi vain henkistä pettämistä, tai sukupuolten välistä ystävyyttä, ja toinen vakuuttelisi, ettei mitään ole tapahtunut. Ei se tunnu kivalta, kun toinen on henkisesti jossain muualla.

Vierailija
28/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä ei ole pettämistä, jos ei edes koskettele toista. Miten silmiin tuijottelu olisi pettämistä?? Eikös ne teot nimenomaan ole väärin. Kaikki ihastuvat joskus.

Mun mielestä taas henkinen pettäminen on tavallaan pahempaa kuin yhden illan juttu. Siinä pahimmillaan kiintyy siihen toiseen ihmiseen.

Eikö koskaan saa enää ihastua, jos on mennyt naimisiin?

Vierailija
29/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausien tunneside toiseen on sitä pahimman luokan pettämistä. Uskotellaan itselle ettei mitään ole meneillään, kun on tiukat rajat. Jo pelkkä halaus voi olla intiimimpää kuin seksi, jos tunteet pelissä. Väärinhän se toista kohtaan on. Yleensä jossain kohtaa lipsutaan sitten jo fyysisen pettämisen puolelle, mutta tähän voi mennä vuosia.

Vierailija
30/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se raskasta, kun puoliso viettää ennemmin aikaa toisen kanssa, matkustelevat ja harrastavat yhdessä. On vaan pakko päästä lähtemään. Ei siitä kiva olo tule, vaikka olisi vain henkistä pettämistä, tai sukupuolten välistä ystävyyttä, ja toinen vakuuttelisi, ettei mitään ole tapahtunut. Ei se tunnu kivalta, kun toinen on henkisesti jossain muualla.

Tämän takia eri sukupuolta olevat ystävä ovat joillekin riski, jos liikuntaan kahdestaan eikä koko porukalla.

Vierailija
31/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestänyt, kun ei koko totuutta koskaan kerrottu. Paloissa sain tietää, ja tasan sen verran myönnettiin mitä vahingossa vuoti. Lähipiiri myös suojeli pettäjää koska kaikki toivoivat että perheet pysyvät koossa.

Pettäjä ei kerro koko totuutta. Valitettavasti. Sen pohjalle ei voi jatkaa.

Nyt siitä on jo vuosia, mutta luottamus ei palaa. Tietynlainen inho aina olemassa. Trauma kai joka estää jopa romanttisten elokuvien katsomisen. En luota keneenkään.

Ehkä lähipiiri ei ajatellut, että oli pettämistä, jos mitään fyysistä ei tapahtunut. Itsellä kokemus, että lähipiiri luuli, että olivat hyviä ystäviä. Henkisen pettämisen käsite on uusi.

Kyllä tapahtui myös suutelua. Arvioni mukaan ei jäänyt siihen, sillä jälkeenpäin selvisi lisää asioita mm yhteisestä ajasta. Lähipiirin mielestä pitkässä parisuhteessa kuuluukin sattua (!). Omat vanhempani asettuivat miestä puolustamaan ja anopin mielestä minun olisi tullut muuttaa lasteni luota jos itse eroa halusin. Kaikkien mielestä meillä oli niin ihana liitto. Se teki asiasta vain raskaamman. En saanut mitään tukea vaan tsemppejä yrittää unohtaa.

En halunnut eroa lapsista, joten kämppäkavereina jatketaan yhä. Mikään ei saa minua unohtamaan.

/9

Vierailija
32/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikausien tunneside toiseen on sitä pahimman luokan pettämistä. Uskotellaan itselle ettei mitään ole meneillään, kun on tiukat rajat. Jo pelkkä halaus voi olla intiimimpää kuin seksi, jos tunteet pelissä. Väärinhän se toista kohtaan on. Yleensä jossain kohtaa lipsutaan sitten jo fyysisen pettämisen puolelle, mutta tähän voi mennä vuosia.

Etköhän ole jo melkoisen kaukana aloituksesta?

Vierailija
33/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reilu 20-vuotta yhteistä aikaa takana nykyisen vaimoni kanssa. Totta kai tuollaisia juttuja on muutama ollut siinä ajassa.

Osaan kuitenkin kontrolloida itseäni. Ja ehkä ennen kaikkea, meillä on kaksi vielä alaikäistä lasta kotona. En lähde perhettä hajottamaan ihastumisen takia.

Kun olen ymmärtänyt, että paluuta seireenin luota ei pian enää ole, olen lopettanut yhteydenpidon täysin. Kohteliaasti tosin. Ja fyysisesti jutut ovat jääneet tosiaan halailun asteelle.

Aloittajan kannattaisi vähän relata. Kukaan meistä ei voi tunteitaan hallita. Saati sitten toisen ihmisen eli sen vieraan naisen. Omaa toimintaamme me kykenemme sen sijaan kontrolloimaan. Ja niin aloittajankin mies on ilmeisesti tehnyt.

Vierailija
34/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia eri sukupuolta olevat ystävä ovat joillekin riski, jos liikuntaan kahdestaan eikä koko porukalla.

Onko sukupuolella oikeasti merkitystä? Voihan ne ajatukset olla ystävän luona ja kanssa joka on samaa sukupuolta ja suhde läheinen.

Vierailija
35/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastua saa ja varmaan lähes kaikki sen kokevatkin elämän aikana. Henkinen pettäminen on kuitenkin syvempää. Lähetellään viestejä, jutellaan syvällisiä. Alkuun ollaan ihastuneita, sitten jo rakastuneita. Kuitenkin jatketaan omissa liitoissa, mutta ajatukset jatkuvasti toisen luona.

Vierailija
36/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sukupuolella oikeasti merkitystä? Voihan ne ajatukset olla ystävän luona ja kanssa joka on samaa sukupuolta ja suhde läheinen.

Pitää olla romanttisia tunteita, muuten on kyse ystävyydestä.

Vierailija
37/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin pettäminen on pahinta. Narsisteilla on aina naiset puolella ja he pettävät aina. Lopullinen petos on narsistin julmin ja pelkurin käytös. Sulkemista ei tule. Vain tekstiviesti keskellä yötä. Tämä on tositarina melkein 60-vuotiaalta mieheltä.

Mies jätti perheensä valheilla ja meni maksamaan kullankaivajaansa, joka on poiminut hänet FB:stä ja IG:stä.

Vierailija
38/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomaan aina kun mies ihastuu johonkin. On juteltukin aiheesta. Siitä huomaa että viatonta. Jos alkaisi salailla, niin olisi epäilyttävää.

Vierailija
39/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestänyt. Vaikka eivät tavanneet enää, niin tunteet eivät täysin kuolleet. Edelleen ovat yhteydessä viesteillä silloin tällöin. En jäänyt katselemaan tuollaista käytöstä.

Vierailija
40/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että on rehellinen sulle asian kanssa.