Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luovan työn tekijät, mihin vedätte rajan?

Vierailija
11.03.2015 |

mikä määrä töitä on liikaa? Missä vaiheessa sanotte asiakkaalle, että nyt ei pysty ottamaan duunia vastaan? Olen itse kokenut sen, että kun joskus jostain kieltäytyy kun ei vaan vuorokaudessa enää tunnit riitä, niin sitten ollaankin löydetty uusi tekijä tilalle. Tässä on taas tehty 16-tuntista päivää ja nyt tuli iso kasa töitä lisää entisten päälle, viikonloppuja on jo nyt turha kuvitella viettävänsä vapaana. 

Mutta tämä on vuoden kiireisin aika ja jos nyt sanon ei, niin saatan syksyllä ihmetellä että mistä leipää pöytään. ;( Mihin te muut vedätte rajan? Vai vedättekö?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on ihan luonnollista etsiä uusi tekijä työlle, jos se ensimmäinen jolta kysytään kieltäytyy. En minä ainakaan jää odottamaan ikuisuutta että kalenteriin tulee sille yhdelle tilaa, jos tulee.

Vierailija
2/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai uusi tekijä sille kyseiselle työlle jota ei ehdi ottamaan vastaan, mutta kysytkö silti sitä sun luottotekijää seuraavaan projektiin? Vai oletatko että kun sillä ei ollut maaliskuussa aikaa niin ei ole enää ikinä muulloinkaan? Sitä tässä meinasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä opetettavaa kurssia per jakso on maksimi. Teen kyllä parempaa työtä, jos niitä on kolme, mutta neljästä saa enemmän rahaa, ja se sujuu vielä hyvin. Viittä en edes harkitse. Lukiosta siis kyse.

Vierailija
4/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidan kirjaa tyotunneistani ja buukkaan tyot etukateen kalenteriini puolen paivan jaksoissa. Jos on taytta, niin on taytta, ja kerron asiakkaalle milloin seuraavan kerran minulla olisi vapaata ko. tyolle. Kun on monta rautaa tulessa, on pakko pitaa joku roti.

Aloitin taman systeemin pidon, kun paadyin tekemaan 80 tunnin tyoviikkoja, olin artyisa ja elamassani ei ollut muita aktiviteetteja kuin tyo, nukkuminen ja kodin velvoitteet. Burnoutin partaalla. Nyt luistaa taas :)

Vierailija
5/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma taitaa olla lähes jokaisella yksinyrittäjällä. Pitää oppia vain luottamaan itseensä ja osaamiseensa niin, että uskoo saavansa asiakkaita ilman uhrautumista. Ajattele niin, että jollain toisella on sama tilanne,silloin ne asiakkaat tulevat sinulle. Harva on niin super alallaan, että asiakkaat haluaisivat välttämättä juuri tämän tekijän ja ovat valmiita odottamaan vaikka kuinka kauan. Ei ole mitenkään erikoista sanoa ei tai kertoa aikataulusta. Työjonosta kertominen kertoo asiakkaalle toisaalta myös sen, että muutkin luottavat ammattitaitoosi. Luovan työn tekijänä sinun on pidettävä huolta tärkeimmästä työvälineestäsi, luovuudesta. Ja se edellyttää, että sinulla on aikaa ajatella ja elää. Stressi tappaa luovuuden hyvin nopeasti.

Vierailija
6/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:25"]

No tottakai uusi tekijä sille kyseiselle työlle jota ei ehdi ottamaan vastaan, mutta kysytkö silti sitä sun luottotekijää seuraavaan projektiin? Vai oletatko että kun sillä ei ollut maaliskuussa aikaa niin ei ole enää ikinä muulloinkaan? Sitä tässä meinasin.

[/quote]

Minä käytän paljon freelancereita, ja ilman muuta kysyn uudestaankin vaikka joku ei aina ehtisikään tehdä tarjoamiani töitä. Valitsen sen, ketä pyydän hommiin, sillä perusteella kuka mielestäni sopisi parhaiten tekemään työn - en sen perusteella kuka ei ole koskaan kieltäytynyt!

Ei kannata huolehtia tuollaisesta. Jos huolehdit sitä vastoin siitä, että sinulla on edellytykset tehdä työsi hyvin, asiakkaat tulevat kyllä takaisin luoksesi.

Vierailija
7/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kun silmät lupsahtaa kiinni ja kaadun lattialle. Mitään asiakaspalvelua työni ei onneksi ole vaan teen niin paljon kuin tahdon.

Vierailija
8/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysymys olettaa, että luovan työn tekijät ovat kaikki friikkuja? Itse asiassa mikään kysymyksessä ei liity luovaan työhön vaan yrittämiseen.