Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÄHIHOITAJAT (suuntautuminen)

Vierailija
10.03.2015 |

Mihin suuntauduit? Oon ihan pulassa, alkaa olla aika päättää mihin suuntautuu opinnoissaan enkä ole sitä vieläkään (viidessä vuodessa välivuosineen) keksinyt.. Kaikki tuntuvat hyvältä, mutta samaan aikaan myös ei-hyvältä. Mielenterveys ja pöihdetyl kiinnostaa, mutta tuntuu ettei ehkä sitten kuitenkaan ole mulle oikea työpaikka (kuunnella alkoholisteja, masentuneita, narkkareita ja itsetuhoisia päivästä toiseen). Vammaistyö kiinnostaisi myös siinä missä sairaanhoito ja huolenpito (avaisi ainakin useita ovia myös vanhuspuolelle, siksi en vanhuksiin lähde suuntautumaan kun on suppeampi vaihtoehto). Lapset ja nuoret ehkä taas ei innosta niin kovin kun on kotona jo omat lapset joten päiväkotityöskentelyatä en nauti.. Mites neuvolat yms? Taitaa olla äärimmäisen vähän töitä ja töiden takia en muuta koska lapset käyvät koulua täällä minne olemme juurtuneet..

Mihin te suuntauduitte ja mitä mieltä olette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaistyöhön

Vierailija
2/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaistyö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoito ja huolenpito on varmaan monipuolisin noista. Itse hakeuduun kouluun ja vain yhden suuntautumisen tähden, mielenterveys ja päihdetyö on minun juttuni

Vierailija
4/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys. Tykkäsin tosi paljon harjoitteluajasta (tein siellä jo kuntoutusjakson + suuntaavien harjoittelut), mutta päivääkään en ole tehnyt ammattiani vastaavaa työtä. Valmistumisen jälkeen olin pari vuotta lastenhoitajana, mutta sitten vaihdoin alaa kokonaan. Paitsi nyt olen ikään kuin palannut alalle taas uudestaan, en nyt suoranaisesti, mutta lähihoitajankin tutkinnolla olen pätevä vaikka uudelleenkouluttauduinkin.

Vierailija
5/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaistyöhön päädyin itse. Todella mielenkiintoista ja monipuolista. On ohjauksellisia paikkoja joissa vaan 'käskytät' asiakkaita, eli nouvot ohjaat ja opastat. On hoidollisia paikkoja, joissa teet enemmän hoitotyötä, perushoitoja ja vaativampaakin. On paikkoja joissa yhdistyvät molemmat, toisten asiakkaiden kanssa toista ja toisten toista.

On asumispalvelua ja vuorotyötä. On päivätoimintaa ja päivätyö. On kouluja. ... en edes tiedä mitä kaikkea vielä.

Vierailija
6/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaistyöhön päädyin itse. Todella mielenkiintoista ja monipuolista. On ohjauksellisia paikkoja joissa vaan 'käskytät' asiakkaita, eli nouvot ohjaat ja opastat. On hoidollisia paikkoja, joissa teet enemmän hoitotyötä, perushoitoja ja vaativampaakin. On paikkoja joissa yhdistyvät molemmat, toisten asiakkaiden kanssa toista ja toisten toista.

On asumispalvelua ja vuorotyötä. On päivätoimintaa ja päivätyö. On kouluja. ... en edes tiedä mitä kaikkea vielä.

Vierailija
7/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin päin olen suuntautunut :)

Vierailija
8/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suuntauduin sairaanhoitoon ja huolenpitoon kun koulussamme ei ollut suuntautumisissa ensihoitovaihtoehtoa joka olisi muuten ollut ehdoton valinta. Hyvä oli tuokin ja löysin myös elämäni naisen :*

Vierailija
9/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutukseen. Halusin mt- puolelle, mutta sitä ei ollut tarjolla ja kuntoutus oli sitä lähinnä. Työskentelen kehitysvammaisten mt- asiakkaiden kanssa, joten oli hyvä valinta minulle.

Vierailija
10/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuntautunut mielenterveystyöhön, ja pidän siitä kovasti. olen tehnyt myös vammaistyötä, ja  koin sen hirveän raskaana.. vammaiset tarvitsevat paljon henkistä tukea, joten jos et jaksaisi kuunnella mt. ja päihdepotilaiden juttuja, kuinka jaksaisit vammaisia.. lisäksi he tarvitsevat usein myös fyysistä apua mikä tekee hommasta siltäkin osin kuormittavaa. Mielenterveyspuolella taas on paljon myös ns. tavallisia ihmisiä potilaina, jotka parantuvat ja kuntoutuvat normaaliin elämäänsä.. riippuen tietysti missä työskentelee.

Vierailija
11/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli "lapsi-,nuoriso- ja perhetyö" silloin aikoinaan, eli kai nykyisin "lasten ja nuorten hoito ja kasvatus" tjsp. Itselle tärkeintä oli se, ettei työni ole terveydenhuollon puolella, vaan kokonaan sosiaalialaa ja sitä olenkin saanut tehdä perhekuntoutustyössä jo 20 vuotta.

Vierailija
12/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon!

Tällä hetkellä sain kovan pohdinnan jatkamisen tuloksena tilanteen siihen että keikun sairaanhoidon ja huolenpidon ja vammaistyön välillä.. Ugh,jotainhan tässä on päätettävä ja aina voi myöhemmin lukea lisää.

Ap

Vierailija
13/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:59"]

Kiitos paljon! Tällä hetkellä sain kovan pohdinnan jatkamisen tuloksena tilanteen siihen että keikun sairaanhoidon ja huolenpidon ja vammaistyön välillä.. Ugh,jotainhan tässä on päätettävä ja aina voi myöhemmin lukea lisää. Ap

[/quote]Kyllähän tuolla sairaanhoidon suuntaavalla voi hakeutua myös vammaistyöhön. Suosittelisin siis ennemmin sitä.

Vierailija
14/14 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoito!