Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiologiaa opiskelemaan Jyväskylään vai Joensuuhun?

Vierailija
10.03.2015 |

Kokemuksia? Itä-Suomen yliopistoon olisi varmaan helpompi päästä, mutta millainen on opetuksen taso?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen yliopisto Kuopiossa ja Jyväskylän yliopisto ovat samantasoisia, molemmissa on ihan arvostettu yhteiskuntatieteiden laitos. Joensuun osasto on surkean yliopiston maineessa, eikä syyttä, mikään ei toimi.

Vierailija
2/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut Joensuussa, enkä jaa kakkosen mielipidettä. Joensuussa ehdotonta plussaa olis ainakin ennen kohtalaisen vapaa sivuaineoikeus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:34"]

Itä-Suomen yliopisto Kuopiossa ja Jyväskylän yliopisto ovat samantasoisia, molemmissa on ihan arvostettu yhteiskuntatieteiden laitos. Joensuun osasto on surkean yliopiston maineessa, eikä syyttä, mikään ei toimi.

[/quote]

Voisitko kertoa tarkemmin? Olisin kiinnostunut kuulemaan, mikä siellä mättää. Opettajat ilkeitä, opetus huonoa..?

ap

Vierailija
4/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteellinen hki mutta vaikein päästä.

Vierailija
5/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:36"]

Itse olen opiskellut Joensuussa, enkä jaa kakkosen mielipidettä. Joensuussa ehdotonta plussaa olis ainakin ennen kohtalaisen vapaa sivuaineoikeus. 

[/quote]

Mitä alaa opiskelit? Totta on, että Joensuun maine ei ole kummoinen, mutta haluaisin tietää onko se vain huhupuhetta vai onko sille joku oikea syy.

ap

Vierailija
6/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jokin sika sitten Jyväskylästä valmistunut ja voin suositella lämpimästi! Luet vaan hyvin pääsykokeisiin, niin pääset suoraan haluamaasi paikkaan. Onnea koitokseen!

Vierailija
7/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:37"]

[/quote]

Joo Helsinkiin en edes yritä :) ap

Vierailija
8/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on paras.

Vierailija
9/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, joo, siis jokin AIKA sitten (ei sika). 

Seiska

Vierailija
10/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:37"]

[/quote]

Joo Helsinkiin en edes yritä :) ap
[/quote] Minä pääsin hienosti Helsinkiin, mutta ei se ole menestystä elämässä taannut. :(

Vierailija
11/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Joensuussa sosiologiaa opiskelevana en voi kyllä sanoa yhtään moittivaa sanaa! Opetuksen laatu on hyvä ja vapaa sivuaineoikeus on edelleen voimassa, eli voit lukea sivuaineena mitä mieli tekee. Opiskelijatoiminta on aktiivista ja yhteishenki hyvä. :)

Tervetuloa vain!

Vierailija
12/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:34"]

[/quote]

Voisitko kertoa tarkemmin? Olisin kiinnostunut kuulemaan, mikä siellä mättää. Opettajat ilkeitä, opetus huonoa..?

ap

[/quote]

ei ole noin yksinkertaista! Vika ei ole opetuksessa, vaan resursseissa! Joensuun yksikkö on persaukinen, osaat varmaankin päätellä mitä se tekee opetuksen laadulle, ilman että opettajissa sinänsä olisi mitään vikaa.

Vierailija
13/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on mukavampi kaupunki kuin Joensuu. Paikallisten puhetta jopa ymmärtää.

Ja onhan Jyväskylä paljon isompi ja sinne on hyvät yhteydet joka puolelta.

Vierailija
14/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen Jyväskylässä sosiologiaa. On kyllä tosi kiva kaupunki ja yliopisto, suosittelen! 

Vierailija
15/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Vaikea valinta, hmm!

ap

Vierailija
16/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on isompi kuin jkl

Vierailija
17/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:08"]Kuopio on isompi kuin jkl
[/quote]
Mutta Kuopiosta ei tälläkään kertaa keskustella.

Vierailija
18/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä, mutta millaisiin töihin tähtäätte sosiologian opiskelun kautta? Mikä olisi unelmaduuni? Terveisin opiskeluvaihtoehtoja itsekin pohdiskeleva. :)

Vierailija
19/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:36"]

[/quote]

Mitä alaa opiskelit? Totta on, että Joensuun maine ei ole kummoinen, mutta haluaisin tietää onko se vain huhupuhetta vai onko sille joku oikea syy.

ap

[/quote]

Ennenkaikkea yliopistojen maineet ovat kaupunkien maineita. Huonoinkin yliopisto on kuitenkin yliopisto. Myös oma persoona ratkaisee paljon, kestätkö sitä että huippuyksikössä kaikki muutkin ovat huippuja kaupunkien parhaista lukioista, et automaattisesti pääsee luottamustehtäviin ja saa muutenkaan loistaa? Nuorelle hakijalle suosittelen isompaa kaupunkia "pöhinän" takia, tutkinnon perässä juoksevalle sitä mihin pääsee sisään helpoimmalla ja missä on joustavimmat opiskelumuodot.

Vierailija
20/27 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:15"]

Hieman asian vierestä, mutta millaisiin töihin tähtäätte sosiologian opiskelun kautta? Mikä olisi unelmaduuni? Terveisin opiskeluvaihtoehtoja itsekin pohdiskeleva. :)

[/quote]

Sivuainevalinnat ratkaisevat! Jos niitä ei valitse oikein, niin saattaa valmistuttuaan päätyä esim. vain katkeraksi työttömäksi miesasiamieheksi.

t. opiskelukaveriaan lämmöllä muisteleva sosiologi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme