Pääsin työhaastatteluun, mut sinne täytyy mennä täysin meikittä
Eli perjantaina olisi haastis ja pyydettiin saapumaan paikalle täysin ilman meikkiä koska haastattelun yhteydessä tehdään tehdaskierros. No tunnen oloni epämukavaksi ja jo pelkkä ripsari saisi itsevarmuuden nousemaan. Miten saisin kasvoistani raikkaan näköiset ilman kosmetiikkaa? Ja miten saisin itsevarmuutta lisää?
Ihoni on vähän punertava ja isot silmäpussit. Onneksi mulla on silmälasit. Kulmat muotoilen huolellisesti ja näppyjä tai finnejä ei pahemmin ole.
Naama on veltohko nelikymppisen nassu.
Kommentit (67)
Kannattaa kieltäytyä, ja tuoda omat ehdot, josta ei tingitä. Kuulostaa tosi ankealta työpaikalta.
Puhdastilatyöskentely, kuka tuollaiseen edes haluaa. Ankeata, liukuihnatyötä.
Joko mamma vetää pakkelikerrosta naamaan?
No, tsemppiä haastatteluun.
Taitaa olla aika monta teiniä vastaamassa "yök ei saa meikata, en menis yms..." Onneksi elämä opettaa teitäkin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 17:49"]Siis olen menossa meikittä, kysyin vaan neuvoja miten on mahdollista saada itsestään mahdollisimman freesin näköistä ilman kosmetiikkaa? Saako punoituksen siis couperosan jotenkin vaaleammaksi? Haluan työn ja olen valmis työskentelemään meikittä. Puhdastilatyöskentelystä kyse.
Ap
[/quote]
Miten olisi itseruskettava voide? Jos laittaa parina päivänä peräkkäin ja viimeisin kerta pari päivää ennen käyntiä, niin kasvoista ei irtoa mitään. Lisäksi kulmiin ja ripsiin kestoväri.
Hyvä jumala sentäs... Menettekö työhaastatteluihin asenteella "katos miten nätti mää oon", vai katos kuinka hyvin osaisin tämän työn hoitaa, katso kuinka älykäs olen, kuinka olisin erittäin hyvä tekijä juuri tässä paikassa...
Uskomatonta, että jonkun itseluottamus riippuu naamaan survotusta tökötistä. Paremmin myisitte itseänne ehkä silkalla ammattitaidolla ja osaamisella?!
Ulkonäöllä ei ole merkitystä kuin tietyissä ammateissa, ja tottakai silloin siihen kuuluu panostaa...
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:49"] [quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:56"] Ellen tuntisi oloani luontaksi, laittaisin kevyen meikin. Kiinnostaa, mikä ala on kyseessä. Nainen, joka on meikannut 13 vuotiaasta lähtien, ei muuta tyyliään haastattelun vuoksi. Ihmeellistä, saako olla muotovaahtoa, hiuskiinnettä, deodoranttia. Menisin omana itsenäni, eli meikattuna. [/quote] Eli osoittaisit olevasi täysi idiootti, joka ei ymmärrä annettuja ohjeita. Hieno neuvo. [/quote] Juu, on täysin käsittämätöntä, miten ap:tä neuvotaan pilaamaan omat mahdollisuutensa. Ei ne ota töihin ketään, joka ei ymmärrä ohjeita. Nättiys ei paljoa auta jos tuhansien eurojen tuotanto menee piloille.
[/quote]
Kai tuosta työpaikasta voi kieltäytyä, kieltäytyisin. Onneksi olen valinnut toisin, saan meikata ja olla oma itseni. Yllätys IT-ala, jossa viihdyn miesten parissa.