Onko alaikäisellä 12-17 vuotiaalla lapsellasi pankkitunnukset
Kommentit (23)
On kyllä. Pystyvät siten tilaamaan itse mitä tarvitsevat, lukiokirjoista lähtien.
On. Terveystarkastusten varaamiseenkin on niitä tarvittu. Helposti pystyvät seuraamaan itse tilinsä saldoa.
On ollut jo muutaman vuoden ajan. Meillä 17 v.
Juu, Juu, oli jo esikoisella 15 vuotta sitten 17-vuotiaana.
15-vuotiaille oli aikalailla pakko hankkia, koska asioiden hoitaminen muuten meni vaikeaksi.
13-vuotiaalla ei vielä ole.
Omakannasta näkee alaikäisen lapsen tiedot kyllä.
Tottakai on. En keksi yhtäkään syytä miksi ei olisi. Lapset ovat saaneet isovanhemmiltaan esimerkiksi synttärirahaa aina, joten minne ne pitäisi laittaa jos ei lapsen tilille? Ei kai kukaan säilytä kotonaan josskin säästöpossussa monia satoja euroja?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. En keksi yhtäkään syytä miksi ei olisi. Lapset ovat saaneet isovanhemmiltaan esimerkiksi synttärirahaa aina, joten minne ne pitäisi laittaa jos ei lapsen tilille? Ei kai kukaan säilytä kotonaan josskin säästöpossussa monia satoja euroja?
Tili on eri asia kuin pankkitunnukset.
Lapsilla on Dansken tilit, ja näkevät kortti ja säästötilinsä saldon "Mun rahat " sovelluksesta, jossa voivat myös siirtää rahoja kortille-säästötilille. Omakantaa varten piti hankkia tunnukset, haettiin s-pankista koska sieltä sai nopeimmin ( vaatii käyntiä henk. koht. ).
Vierailija kirjoitti:
Op ei myönnä alle 15-vuotiaalle.
Mistä lähtien näin? Meidän pojalle hankittiin 12-vuotiaana 3 vuotta sitten.
Lapsilla on sirulliset henkilökortit, joilla pääsee kirjautumaan tarvittaviin palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Tili ja pankkitunnukset ovat kaksi eri asiaa. Vauvathan eivät esimerkiksi saa S-Pankissa pankkitunnuksia, vaan pelkästään tilin.
Just saatiin hankittua 16-vuotiaalle ja elämä helpottui huomattavasti, kun näkee mm. OmaKannan tiedot taas. Pankkitilin saldoa on aiemmin seurannut OP-juniorilla, mut nyt latasi OP-mobiilin.
On. Vasta tosin hankittiin. Moni asia sujunut helpommin nyt.