Kuukautiset 2vkoa myöhässä ja negaa näyttää
Normaalisti minulla on hyvinkin täsmälliset kuukautiset, mutta nyt jo kaksi viikkoa myöhässä. Ikinä ei ole mikään stressi tai muu niihin vaikuttanut. Olen tehnyt kaksi testiä joista molemmat näyttäneet negatiivista. Pystyisinkö jotain kautta saamaan lähetteen verikokeisiin raskauden vahvistamiseksi/poissulkemiseksi, kun terveyskeskuksesta eivät ainakaan olleet suopeita sitä laittamaan. Rinnat ovat EHKÄ hieman arat, pientä pahoinvointia, päänsärkyä, alaselkä ja mahakipuilua on esiintynyt. Asia vaivaa aivan tajuttomasti, kun sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa tuli verta joitakin tippoja, mutta sitten loppui kuin seinään. Apuja/kokemuksia?
Kommentit (12)
Eikä?! Teitkö ennen plussaa muita testejä? Oliko sulla mitää raskausoireita tai tunnetta että oot raskaana?
Minulle kävi aivan samalla tavalla ja raskaana en ollut. Odota vielä.
Raskaustestit on yleensä oikeassa. Älä panikoi vielä :)
Okei, vitsit että raastaa hermoja tää odotus. Neuvolasta sanoivat, että todennäkösesti ovulaatio tapahtunu myöhään, jolloin alkio on kiinnittynyt myöhään ja siksi ei vielä testissä näy, mutta kuinkahan myöhään se sit rupeis näkymään...
Tietääkö kukaan voisinko asian tiimoilta mennä yksityiselle vai pitäisikö mennä gynelle, osaisivatkohan se sieltä auttaa?
Mulla välillä sama. Ehkäsynlaan oon soittanu kerran. Sanoivat et jos kk myöhässä niin sit voidaan aikaa antaa.
Voi olla myös ihan vaan kuukautiskierto sekaisin.
Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta teki todellllla pitkiä kiertoja, jopa kuusiviikkoisia. Kerran sain psykosomaattiset raskausoireet ja olin aivan varma että olin raskaana. Raskaustesti näytti kuitenkin negaa ja lopulta ne kuukautiset kuitenkin alkoi. Itse niin toivoin raskautta, joten nämä kierrot oli ihan kauheita. Sitten onneksi menin verikokeisiin ja sain lääkityksen, ja johan kierto muuttui taas normaalipituiseksi ja tulin raskaaksi! :)
Minulla tuli esikoisesta plussa tosi myöhään, luulin että ole muuten vaan tosi sairas kun olo oli niin huono. Erikoisin oire oli sykirauhasten kihelmöinti ja runsas syljen eritys, ihan kun ennen oksentamista. Toinen oli kun join tyyliin yhden siiderin ja sain siitä ihan hirveän krapulan.
Kiertopäivää en enää muista milloin lopulta plussan sain testiin, tuo vauva on nyt jo 16-v lukiolainen. Mutta muistelen että lähes kolme viikkoa siinä meni.
No mulla on kyllä äidillä kilpirauhasen vajaatoiminta ja kierron sekavuuteen en usko, kun ei ikinä ole semmoista ollut ja tunnen itseni kyllä sen verran hyvin. Järkyttävä päänsärky kestäny nyt kaks päivää ja tänään eka päivä kun rinnat tosi kipeät, että ehkä ne menkat sieltä nyt sitten alkais
Itsellä näytti positiivista vasta n.kk kuukautisten myöhästymisestä..