Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako tämän lapsen kestovaipat myydä pois vai säilyttää jos teen seuraavan lapsen vasta 4-5 vuoden päästä?

13.09.2006 |

Haurastuvatko jotenkin vintillä käyttämättöminä? Oisko niillä nyt parempi arvo? Tuleeko koko ajan uusia,vielä parempia malleja? Neuvoja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Minä " köyhäilin" esikoisen pikkuvauva-ajan ja käytin nauhiksia, harsoja ja muita " alkeellisia" virityksiä. Nyt kun olen tsi-innostuksen myötä tehnyt hurjasti vaippoja ja yritin kaupata näitä alkeellisia, eivät ne enää kelleen oikein kelpaakaan ja ihan ilmaiseksi en viitsi vielä antaa. Katson nyt tämän toisen vauva-ajan, mitä tulee käytettyä ja lahjoitan sitten tarvitseville niitä mitä ei todellakaan tule käytettyä. Ja toisaalta esim.harsoillehan on sata ja yksi muutakin käyttötapaa kuin vain vaippana.

Minä säästäisin ainakin omat lempparivaippani, ne mitä on tullut kovasti käytettyä. Kuminauhat tosin saattavat hapertua, mutta aikaa en tiedä, tietäisikö joku asiaan perehtynyt? Muutamista vanhoista kirpparilta ostetuista vaatteista ja vaipoista on kuminauhat rapsahtaneet joten se lienee jonkunasteinen riski?

Vierailija
2/5 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toisen ja kolmannen lapsen väliseksi ikäeroksi tulee

4 v. (tai enemmän, jos ei heti tärppää...). Silti olen säästänyt

edelleen kaikki omistamani kestovaipat.

Syitä on monia, mutta ensinnäkin haluan säästää rahaa ja

luonnonvaroja. Toiseksi haluan säästää itseäni: uusien

kestovaippojen haaliminen kasaan olisi taas iso työ. Nyt

on helppoa, kun on kaikki valmiina odottamassa!

Toki nykyaikaiset kestovaippa-systeemit ovat helpompia

kuin minun omistamani, mutta kun minä ja mieheni olemme

näihin vaippasysteemeihin tottuneet, ei meitä mitenkään haittaa

käyttää niitä. Päinvastoin: luulen, että miehelleni olisi taas

kynnys opetella jotain uutta.

Ainoa asia, mitä joudun vanhoissa kestovaipoissa uusimaan,

ovat Bumpy-kuorien tarrat. Ne ovat joissain, paljon käytetyissä

kuorissa niin huonot, että kuoret eivät enää pysy kiinni.

Oletan kuitenkin, että kaupasta saa ostaa tarranauhaa, ja

sitten voisin ommella uudet, paremmin tarttuvat palat kiinni

vanhojen tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kuopus kohta puoli vuotta ja pakkailen just pieneksi jääneitä vaippoja pois. Ensin ajattelin myydä mutta muutin mieleni, ollaan ajateltu että seuraava (kolmas) lapsi saisi tulla ehkä noin 4v päästä. Ihan siltä varalta jos vauvakuume iskeekin aikaisemmin ajattelin säästää :) Ja luulen että noi vaipat kestävät kyllä tuon nelisen vuotta säilytystäkin kunhan ne pesee kunnolla ja säilyttää ilmavasti sisätiloissa.

Kokemuksia olisi kyllä kiva kuulla!

Vierailija
4/5 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti joudut ainakin kaikki kuminauhat vaihtamaan, jos vaipat on vaikka 2 v käyttämättä. Harsot ei varmaankaan mee miksikään, mutta kaikki missä on kumia kärsii ja haperoituu ajan kanssa.

Vierailija
5/5 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säilytettiin kaikki vaipat odottamaan mahdollisia/toivottuja pikkusisaruksia. Kokemuksesta voin sanoa, että Bumpy-kuorien kuminauhat on ihan kunnossa 3.5v varastosäilytyksen jälkeen.

Noiden kuorien lisäksi onkin vain harsoja käytetty nykyiselläkin vaipatettavalla vanhoista varastoista. Kaikki muut vaipat myin pois, kun huomasin ettei niitä vain tule käytettyä. Nyt on niin paljon parempia materiaaleja ja useita malleja tarjolla verrattuna kolmen vuoden takaisiin, että en ole halunnut niillä vanhoilla sitkutella. Paremman hinnan olisi varmasti saanut, kun olisi myynyt silloin aikoinaan heti, eikä varastossakaan olisi mennyt niin paljon tilaa siihen säilyttelyyn. Olen kyllä luonteeltani kokeilija ja täysin hurahtanut myös ompeluun, joten vaipat lentävät nytkin aika helposti kiertoon, jos malli ei ole täsmälleen täydellinen meidän tenavalle.

Pikkuvauvan vaipat olen nyt myynyt samantien (paitsi en niitä bumpy-kuoria), isommista tulen säilyttämään ne mieluisimmat mahdollisia seuraavia lapsia varten.