Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi naapuri pilasi idyllin

Vierailija
10.03.2015 |

Eli asumme perheinemme päätyasunnossa rivitalossa jossa on kolme asuntoa ja aikaisemmin muissakin asunnoissa asui lapsiperheitä. Olimme sopineet keskenämme että annetaan lasten pyöriä vapaasti kaikkien pihoilla niin saavat ison leikkialueen ja voivat olla kavereidensa kanssa. Kaikki toimi hyvin ja oli ihanaa kun lapsilla oli iso piha rivitaloasumisesta huolimatta.

Sitten valitettavasti keskimmäisen asunnon perhe erosi ja joutuivat muuttamaan muualle, mutta ajattelimme toisen päätykämpän perheen kanssa jatkaa diiliä siitä huolimatta koska se toimi niin hyvin
hyvin.

Viime kuussa se sitten tapahtui ja keskimmäinen asunto sai uuden asukkaan, nuoren lapsettoman parin. Ei mennyt hetkeäkään kun lapset jo tulivat itkien sisälle valittamaan että heiltä on kielletty juosta keskimmäisen asunnon pihalla, annoin luvan jatkaa siitä huolimatta ja hetken päästä havahduin kauheaan karjumiseen kuinka oli juuri kieltänyt lapsia leikkimästä. Olin kauhuissani, miten joku voi huutaa pienille lapsille! Ajattelimme sitten toisen perheen kanssa mennä uusien naapureiden ovelle keskustelemaan ja oli kyllä niin tympeää, sanoi kirosanojen säestämänä että jos se lasten riehuminen ei lopu niin pystyttää aidan pihaansa suojaamaan ja löi oven kiinni. Hän ei yhtään välittänyt että sopimus pihojen jakamisesta oli ollut voimassa ennen heidän muuttoaan.

Viime viikonloppuna pitivät vielä juhlat kotonaan jossa ravasivat tupakalla kaljatölkit kädessä, lapset olivat itkuisia koko päivän eivätkähalunneet mennä ulos ollenkaan kun oma piha-alue kuitenkin niin pieni ettei siinä mitään voi tehdä, puhumattakaan siitä että naapurit pelottavat.

Harmittaa niin kovasti kun unelma-asuminen on nyt pilattu, miten saisin uudet naapurit mukaan sopimukseemme, ei leikkivät lapset voi haitata ketään jollei ole täysi kivisydän :(

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität kovasti trollata. Viestisi vilisee sopivia täkyjä joihin tarttua. Hieman kuitenkin läpinäkyvä. Ensi kerralla paremmin. Terveisiä sinne Porvooseen.

Vierailija
22/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piha ei ole teidän, vaan niiden naapureiden. Jokaisella on oikeus päättää miten pihaansa käyttää ja kuka siellä saa olla. Et voi vedota siihen, että ennenkin on tehty näin. Siitä olen samaa mieltä, että naapuri ei olisi saanut alkaa huutamaan, vaan asiat olisi pitänyt hoitaa rauhallisesti ja asiallisesti puhumalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:55"]Ihan käsittämättömän huonoa käytöstä...

...Sulta ap. 

Mä en tajua miten voi olla noin tyhmä että antaa tuossa tilanteessa lapsen juosta toisten pihalla. Eri asia silloin jos nämä uudet naapurit antaisivat luvan. Vaikka toki ne uudet naapuritkin olisivat voineet hoitaa tilanteen paljon paremmin.
[/quote]

Mutta kun tämä sopimus oli voimassa jo ennen heidän asumistaan ja sitä kannattaa enemmistö asukkaista! Et sinäkään voi muuttaa kerrostaloon ja vain viedä autoasi parhaalle tallipaikalle vaikka muut vastustavat.

Vierailija
24/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Osta ok-talo vähintään 1500m2 tontilla ja lopeta provoilu. Tosin, siksi en ole rivariin koskaan halunnut, kun sinne OIKEASTI saattaa sattua naapuriksi sellaine kun sinä :D Eli oikeassa aina ja muiden rauhaa ei kunnioiteta.

Vierailija
25/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:55"]Ihan käsittämättömän huonoa käytöstä...   ...Sulta ap.    Mä en tajua miten voi olla noin tyhmä että antaa tuossa tilanteessa lapsen juosta toisten pihalla. Eri asia silloin jos nämä uudet naapurit antaisivat luvan. Vaikka toki ne uudet naapuritkin olisivat voineet hoitaa tilanteen paljon paremmin. [/quote] Mutta kun tämä sopimus oli voimassa jo ennen heidän asumistaan ja sitä kannattaa enemmistö asukkaista! Et sinäkään voi muuttaa kerrostaloon ja vain viedä autoasi parhaalle tallipaikalle vaikka muut vastustavat.

[/quote]

Tuollaisella sopimuksella ei ole kuule minkäänlaista lain voimaa. Ei mitään. Autopaikat taas jaetaan aivan eri sääntöjen mukaan.

Vierailija
26/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piha ei ole teidän, vaan niiden naapureiden. Jokaisella on oikeus päättää miten pihaansa käyttää ja kuka siellä saa olla. Et voi vedota siihen, että ennenkin on tehty näin. Siitä olen samaa mieltä, että naapuri ei olisi saanut alkaa huutamaan, vaan asiat olisi pitänyt hoitaa rauhallisesti ja asiallisesti puhumalla

[/quote]

No siis, todnäk se piha on taloyhtiön, aika harvassa rivarissa niitä pihoja on lohkottu asuntojen yksityiskäyttöön, kun tuolla noita ei ole edes aidattu. Mutta joo, typerää käytöstä ap:lta silti.

Vierailija
27/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:59"]Joopa joo. Osta ok-talo vähintään 1500m2 tontilla ja lopeta provoilu. Tosin, siksi en ole rivariin koskaan halunnut, kun sinne OIKEASTI saattaa sattua naapuriksi sellaine kun sinä :D Eli oikeassa aina ja muiden rauhaa ei kunnioiteta.
[/quote]

Ei meillä ole tuollaiseen varaa, tämä asunto on täydellisellä paikalla ja hintakin kohtuullinen. Ennemmin tuollaisten pitäisi omakotitaloon muuttaa jotka eivät kestä muita ihmisiä ollenkaan, enpä olisi uskonut miten lapsivihamielistä porukkas löytyy vauvasivustoltakin.

Vierailija
28/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:02"]

[/quote]

No siis, todnäk se piha on taloyhtiön, aika harvassa rivarissa niitä pihoja on lohkottu asuntojen yksityiskäyttöön, kun tuolla noita ei ole edes aidattu. Mutta joo, typerää käytöstä ap:lta silti.

[/quote]

Rivaraissa huoneistojen pihat eivät kuuluu asunto-osakkeeseen mutta huoneiston asukkailla on siltikin oikeus pitää piha omassa käytössä, istuttaa sinne haluamansa omenapuu (jos on tilaa) ja tehdä pihasta omanlaisensa jos se ei aiheuta ympäristöhaittoja.

Vierailija
29/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi on totta niin olet ihan idiootti. Mutta luultavimmin trollaat ja sitäkin huonosti.

Ei ihme, että suomalaisia syytetään lapsivihamieliseksi jos vanhemmat kasvattavat lapsiaan noin huonosti! Tottakai toisen piha on toisen aluetta ja sinne ei mene lapsetkaan ilman lupaa.

Vierailija
30/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

totta. sehän tarkoittaa myös sitä että naapurit kavereineen voi käydä ap:n ikkunan takana tupakalla....

Vierailija
31/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:06"]

[/quote]

[/quote]

Rivaraissa huoneistojen pihat eivät kuuluu asunto-osakkeeseen mutta huoneiston asukkailla on siltikin oikeus pitää piha omassa käytössä, istuttaa sinne haluamansa omenapuu (jos on tilaa) ja tehdä pihasta omanlaisensa jos se ei aiheuta ympäristöhaittoja.

[/quote]

Rivarissa se menee sillä tavalla kuin on yhtiöjärjestykseen merkitty. Eli jos siinä sanotaan piha-alueen olevan huoneiston yksinomaisessa hallinnassa, sinne ei ole muilla asiaa.

Vierailija
32/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saako vuokrarivariasunnon pieneltä pihalta leikata nurmikon pois kokonaan ja laittaa tilalle kasvimaan? Taloyhtiön säännöissähän lukee, että asukkaan on pidettävä nurmikkonsa leikattuna, mutta siellä ei sanota mitään, etteikö nurmikkoa voisi korvata kokonaan kasvimaalla.

Vierailija
33/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lakia ja sen jälkeen mieti, miten uudelle naapurille menet seliittämään pönttöyttäsi...jos naapurisopu kiinnostaa rivarissa.

Vierailija
34/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei mutta ei ne lapset tarvi toisten pihoilla juosta jos asiasta ei ole sovittu.

Vierailija
35/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololoo...
Ei tolla teiän sopparilla ole mitään lain voimaa. Lakkaa hätyyttämästä naapuriasi AP ja hyväksy se tosia, ettei sun rääkyvillä kakaroilla ole toisten pihoille asiaa ILMAN sen asukkaan LUPAA.

Vierailija
36/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n kaltainen ääliö antaisi lastensa juosta minun pihalla rivarissa niin menisin kaverien kanssa temmeltämään tupakoiden ja viinapullojen kanssa heidän pihalleen. Toki kiljuen ja isoa ääntä pitäen.

Vierailija
37/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:53"]Jos ap:n kaltainen ääliö antaisi lastensa juosta minun pihalla rivarissa niin menisin kaverien kanssa temmeltämään tupakoiden ja viinapullojen kanssa heidän pihalleen. Toki kiljuen ja isoa ääntä pitäen.
[/quote]

Lasten iloinen leikkiminenhän on vain päivän piristys, paitsi jos olet lapsenvihaaja vela. Todella törkeää edes verrata lapsia känniörveltämiseen, soittaisin poliisit.

Vierailija
38/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:53"]Jos ap:n kaltainen ääliö antaisi lastensa juosta minun pihalla rivarissa niin menisin kaverien kanssa temmeltämään tupakoiden ja viinapullojen kanssa heidän pihalleen. Toki kiljuen ja isoa ääntä pitäen. [/quote] Lasten iloinen leikkiminenhän on vain päivän piristys, paitsi jos olet lapsenvihaaja vela. Todella törkeää edes verrata lapsia känniörveltämiseen, soittaisin poliisit.

[/quote]

Minä olen vela, mutta en lapsivihaaja. Aika harva velahan vihaa lapsia, vaikka te niin kuvittelettekin. Mutta vaikka pidänkin lapsista, ei niillä ole oikeutta tulla meidän pihaan kotirauhaa rikkomaan. Ei se kiljuminen ihan oikeasti piristä kenenkään päivää. Minäkin teen vuorotyötä, meinaatko että mä piristyn yövuoron jälkeen siitä etten saa nukkua? 

Vierailija
39/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:53"]Jos ap:n kaltainen ääliö antaisi lastensa juosta minun pihalla rivarissa niin menisin kaverien kanssa temmeltämään tupakoiden ja viinapullojen kanssa heidän pihalleen. Toki kiljuen ja isoa ääntä pitäen. [/quote] Lasten iloinen leikkiminenhän on vain päivän piristys, paitsi jos olet lapsenvihaaja vela. Todella törkeää edes verrata lapsia känniörveltämiseen, soittaisin poliisit.

[/quote]

Minä olen vela, mutta en lapsivihaaja. Aika harva velahan vihaa lapsia, vaikka te niin kuvittelettekin. Mutta vaikka pidänkin lapsista, ei niillä ole oikeutta tulla meidän pihaan kotirauhaa rikkomaan. Ei se kiljuminen ihan oikeasti piristä kenenkään päivää. Minäkin teen vuorotyötä, meinaatko että mä piristyn yövuoron jälkeen siitä etten saa nukkua? 
[/quote]

Juuri näin. Tosin en ole vela mutta 99% ihmisistä kasvattaa lapsensa olemaan sietämättömiä räkänokkia joten en siedä heitä pihallani. Jos lapset kiljua naapurin pihalla niin antaa palaa mutta ei kiitos minun ikkunani alla

Vierailija
40/96 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole vela mutta en todellakaan halua vieraita ihmisiä, ihan sama aikuisia vai lapsia, luvatta MINUN pihalleni juoksentelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan