Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esseekoe kevät 2015

Vierailija
09.03.2015 |

Noh, miten meni? Mihin vastasit?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:13"]Mites mammapalstalla on näin paljon abeja vai ootteko aikuislukiolaisia?
[/quote]

Oon kans kiinnittäny huomiota samaan. Tänä vuonna abit heti raportoimassa kaikesta täällä, en yhtään muista et ois ollu tapana vuosi sitten. No ehkä AV:lta saa inspiraatiota...
[/quote]
Ite eksyin AV:lle ekan kerran just enkun kuunteluiden jälkeen syksyllä ku kaveri sano että siellä on keskustelua. Ja sit jäin muutenkin koukkuun :D

Vierailija
22/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin vikaan, eli siihen mitä isänmaallisuus tarkoittaa nykyajan Suomessa. Tuntuu et meni ihan jees, oli kiinnostava aihe :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:13"]Mites mammapalstalla on näin paljon abeja vai ootteko aikuislukiolaisia?
[/quote]

Tämä on kaikista vilkkain ja helppokäyttöisin sekasäläfoorumi. Täällä on ihmisiä niin laidasta laitaan, että ihan kaikkeen saa paljon erilaisia vastauksia ja näkökulmia, siksi tänne varmaan yhä useammin eksytään ja aloitetaan keskustelua. Demissäkin on paljon viestejä ylppäreihin liittyen, mutta kyllä sen vaan huomaa, minkä ikäiset sitä foorumia käyttää.. raskasta lukea.
Itse olen aikuislukiolainen.

Vierailija
24/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin siihen loistavaa taktiikkaa. Kirjotin tavallaan elämisen taktiikasta ja pohdin että onko sellasta olemassakaan :D mitä muut kirjotti tohon jos teki samasta aiheesta?

Vierailija
25/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin 9 eli Hyvästi Luonto -aineistotehtävään. Musta tuntuu et meni ihan hyvin eikä kauhean moni oo tuntunut valinneen tota tehtävää :o

Vierailija
26/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä sen uskonto jutun, mutta ku olin kirjottanut semmoset kaks sivua niin mietin että en kirjottanut että mitä parhaita asioita ottaisin uskonnoista omaani... Tajusin että mun teksti oli enemmänki mitä parantelisin ja mitkä on väärin. Lopullisen esseen tein siitä häviämis jutusta ja tuntuu että en onnistunu. Normaalisti oon saamu 5 tai 6 pistettä, mutta nyt en kyllä pääse sinne :(

Vierailija
27/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:14"]

Meinasin tehdä sen uskonto jutun, mutta ku olin kirjottanut semmoset kaks sivua niin mietin että en kirjottanut että mitä parhaita asioita ottaisin uskonnoista omaani... Tajusin että mun teksti oli enemmänki mitä parantelisin ja mitkä on väärin. Lopullisen esseen tein siitä häviämis jutusta ja tuntuu että en onnistunu. Normaalisti oon saamu 5 tai 6 pistettä, mutta nyt en kyllä pääse sinne :(

[/quote]

Essee arvioidaan pistein 0-60...

Vierailija
28/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28:lle. Luuletko että mä en abina tiedä mitenkä essee arvioidaan? Meillä opettaja on antanu pisteillä 1-6 esseet takasin ja jos on ollu vaikka 55p niin on ollu siitö merkintä. Kai mä nyt tiedän mitenkä ne pisteytetään, meillä opettaja ei oo koskaan merkinnyt noilla kymmenillä pisteillä. Sijainen anto mun esseestä 55p. 

Vierailija
29/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:48"]

2. tehtävä "Pohdi omaa suhdettasi klassiseen musiikkiin". Ihan mielettömän helppo! :) Muutenkin tosi helpot ja mielenkiintoiset aiheet tänä vuonna. 

[/quote]

Tätä alapeukutetaan koska jonkun mielestä aiheet ovat olleet helppoja ja mielenkiintoisia...? :D Voi hyvää päivää. No, itselläni meni ainakin loistavasti ja olen siitä hyvin iloinen! :)

[/quote]

En vastannut tänä vuonna, mutta tuttavan lapsi on kirjoittamassa ja luin huvikseni aiheet äsken itsekin. Minusta useimmat aiheet olivat sellaisia, joihin on helppo vastata kliseisiä vastauksia, mutta vaikeampi keksiä todella omaperäisiä ajatuksia. Tosin ei kovin syvällistä omaperäisyyttä taideta abeilta vielä vaatiakaan?

Vierailija
30/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisin valinnut sen uskonto jutun mutta sitten luovuin ideasta koska olisi pitänyt pohjata/viitata olemassa oleviin uskontoihin.

tein siis otsikko esseen Loistavaa taktiikkaa- sitten kirjoitin ns lasten oppimistaktiikasta ja siitä kuinka oppiminen voisi olla paljon monipuolisempaa jos osaisi olla yhtä ennakkoluuloton, viitseliäs ja ihailla kateuden sijasta, kuten pienet lapset

Vierailija
31/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vastasin kans siihen 2. eli suhde klassilliseen musiikkiin, aika harva vissii vastannut siihen..

Vierailija
32/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia juttuja kirjotitte vitoseen (köyhyys-tehtävä)? :)

Vierailija
33/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:45"]

Ite vastasin kans siihen 2. eli suhde klassilliseen musiikkiin, aika harva vissii vastannut siihen..

[/quote]

Klassilliseen :D ei saatana

Vierailija
34/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin Loistavaa taktiikkaa -tehtävään! Esseeni vastasi kysymykseen "voiko elämässä taktikoida?", jolla myös aloitin koko esseen :D kirjoitin siis taktikoinnista esimerkiksi politiikassa, sosiaalisissa suhteissa, hyvän talouden ylläpitämisessä ja psykologiassa (esimerkiksi kuinka voidaan taktikoimalla oikein saavuttaa ehjä itsetunto ja tyydyttävä henkinen hyvinvointi). Käsittelim aihetta niin yksilön kun yhteisönkin näkökulmasta.

Vierailija
35/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:45"]Ite vastasin kans siihen 2. eli suhde klassilliseen musiikkiin, aika harva vissii vastannut siihen..
[/quote] mäkin vastasin! Mun koulussa taas aika moni tuntui vastanneen tähän. Itse olen tosi musikaalinen tyyppi ja soitan musiikkiopistossa ym niin tuli aika helposti asioita :) toivoisin väh. 40 pistettä!

Vierailija
36/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuislukiolainen olen, siksi tämä palsta sopii ikäiselleni. :)  eli ei pelkkiä abeja vaan. 

Vierailija
37/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaa kirjoittanut aiheesta 'Mikä vitseissä naurattaa?'. Mä kirkoitin siitä ja nyt jäi vähän vaivaamaan oliko vikatikki? Tavallaan aika vaikeaa selitettävää...

Vierailija
38/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan täällä vastannut googletehtävään? Luulin että olisi yksi suosituimmista mutta hyvä vaan jos ei. Kirjoitin mm. sosiaalisesta mediasta, ulkonäkökeseisyydestä ja viihteellisyydestä. Omaa pohdintaa en hirveästi saanut aikaan, jäi liikaa aineiston referoimiseksi. Heitin sinne sekaan jotain "hauskoja" juttuja, toivottavasti sensorit pitää nerokkaina tyylikuvioina :D toiveissa 30p 

Vierailija
39/46 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tehnyt 10. tehtävästä? Sain laitettua paljon psykologiaa siihen mukaan.:)

Vierailija
40/46 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille tullut jo tuloksia esseekokeesta?