Mieheltä puuttuu etuhampaita
Miten toimisitte jos aloittaisitte uuden suhteen muehen kanssa jolta puuttuu ylhäältä edestä hampaita? Mies ei itse puhu miten ne hampaat on lähteneet on ihan kuin ei mitään? Muuten kyllä hoitaa esim. Kenkiään ja peilailee miten vaatteet istuu jne mutta ei ole korjannut tärkeitä eli purukalustoaan. Onhan hampaat näkyvä osa ja vanhoista kuvista näin että hampaat on olleet n 10 v sitten vielä. Ei kehtaa kysyä että mihin legot lähti. Onko teistä outoa?
Kommentit (12)
Etkö ole vieläkään saanut tarpeeksi säästöön, jotta korjauttasit hampaasi? Kyselet täällä tasaisin väliajoin monen vuoden ajan, että kelpaako hampaaton mies. Nyt vain teit vähän erilaisemman aloituksen.
Kyllä se menettelee, kun et vahingossakaan vitsiä murjaise.
Olisko ottanut munaa liian kovaa suuhun ja hampaat irronneet?
Onpas pinnallinen nainen, saat luvan olla yksin. T:n36
Kaikki saa halutessaan hampaat. Jos ei omat tuöot riitä, niin terveyssyistä sossun harkinnanvaraisella. Änäritähdet on erikseen ja muut loukkaantumiset, joussa valuutus tulee hätiin.
On vähän outoa jos ei ole korjauttanut. Minä kysyisin mitä on tapahtunut.
Lääkkeet, alkoholi, sairaudet, huono itsehoito jne tiputtaa hampaat. Ei ne oo halpoja uusia.
Kyseessä keski-iän ylittänyt tyyppi. Siltä ei tosiaan uskalla kysyä suoraan, kerran riidassa kysyin ja sanoi ettei kuulu mulle. Ois pitänyt sanoo ettei kuulu mutta näkyy. Ei ole juoppo eikä mikään päihdekäyttäjä. En ole pinnallinen , jos olisin en olisi ottanut häntä. Ihmettelen vaan miksi työssäkäyvä mies ei ole korjauttanut itsessään hampaitaan kun muuten hoitaa itseään ja puunaa kuteitaan. Epäilen että riidassa ex on vetänyt hampaat edestä ja jääräpäänä ei korjaa kun joutuisi ne itse maksamaan. Tyyliin: ei ne mua haittaa.. jos olisi työssä tai kolarissa tapahtunut olisi vakuurus korvannut.
En ole täällä ennen kysellyt mutta näin että vanha ketju on aiheesta. Ja se oli niin vanha että kysyn nyt ekaa kertaa v.2021.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole vieläkään saanut tarpeeksi säästöön, jotta korjauttasit hampaasi? Kyselet täällä tasaisin väliajoin monen vuoden ajan, että kelpaako hampaaton mies. Nyt vain teit vähän erilaisemman aloituksen.
Jokaiselle ihmiselle purukalusto on hyvä olla suussa. Oli ne omat tai proteesit. Jos hampaita puutuu, löystyy vierssä olevat hampaat,alkavat liikua ja rakoja enempi suussa. Tulee purentavikoja, tulee päänsärkyjä ,leukakipuja ymm.En tiedä maksaako sosiaalivirasto harkinnanvaraisena tukena tekohampaita? Kysy sieltä.Ei kelalta. Kelalle ei kuulu harkinnan varaiset toimentulotuet,ostopalveluina. Äkkiä rahat puoliproteesin saat. Alat viikolla seisoo ilmasessa ruokakassi jonossa monen muun lailla ,jossa palellaan tai satella kastutaan 3-4h.. Ilmaislehti oli 1500 ihmistä siellä, Perhelistäkin lapsineen kyseiseen joukon tullut H:kin 92. Samanlaisia avustuksia on ympäri Suomi.Senkin tiedon saat heti sosiaalivirasto,jos et nyt tiedä.Hampaat pitää suussa olla hyvät,oli ne tekarit tai ei, Oli kyse mies tai nainen. Sama koskee jalkineita ja puhtaat vaateet.
Oikea alfa, on tietenkin tapellut naisen kunnian puolesta ja on valmis tekemään sen jatkossakin. Tai on entinen NHL-pelaaja.