Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakotettu aborttiin

Vierailija
08.03.2015 |

Tilanteeni on vaikea ja tiedän, ettei kukaan muu voi puolestani päättää, mutta kaipaisin tukea ja ajatuksia. 

Olen 18-vuotias, pian ylioppilaaksi valmistuva nuori. Takana kaksi vuotta seurustelua poikaystävän kanssa. Oman typeryyden takia tällä hetkellä menossa rv 6+5. Poikaystävällä ei minkäänlaista koulutusta, hakee opiskelemaan yhteishaussa, eikä tahdo lapsia. Tänään hän ilmoitti, että jos en neuvolassa sano tahdovani aborttia, hän lähtee, eikä palaa. 

Vanhempieni kanssa en ole kovinkaan läheinen, mutta poikaystäväni vanhempien uskon olevan kiinnostuneita lapsesta. Ystäviä minulla on muutamia, jotka ovat kyllä tukena. 

Omasta mielestäni abortti ei ole ratkaisu tähän ja tahtoisin kovasti kantaa vastuun tekemistäni virheistä. Pidän lapsista, tahdon perheen ja abortti vain yksinkertaisesti tuntuu tuskalliselta edes ajatella. En kuitenkaan tiedä onko minusta tähän yksin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies ja juttele neuvolassa miten kannattaa tehdä raskauden suhteen. Tuskin sä raskaaksi olet yskistään tullut? Typerä mies.

Vierailija
2/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola onneksi jo tulevalla viikolla, ei siis kauaa tarvitse yksin pähkäillä enää. Typerä mies tosiaan, tuli täysin shokkina. En olisi koskaan osannut odottaa tällaista päätöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap siis edellinen :)

Vierailija
4/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjaa. Juttele jonkun ammattilaisen kanssa. Terv.hoitajan, papin, diakonissa- sairaanhoitajan,  psykologin. Ei ketään voi pakottaa aborttiin. Suru siitä voi jäädä loppuiäksi. Harvoin kuitenkaan suru elävästä lapsesta. Et ole yksin. Suomessa saa kyllä yh:t apua.

Voimia sulle!

Vierailija
5/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotyössä kävin jo puhumassa ja se vain vahvisti päätöstäni siitä, etten tahdo aborttia tehdä. Nyt vain odottelen neuvolaa, jossa pääsen juttelemaan lisää. Kiitos!

ap

Vierailija
6/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä susta on siihen. Nykyään yh:t ei ole tukien vuoksi niin pulassa ja varmasti sun vanhemmatkin on valmiita auttamaan ellette ole riidoissa. Sä et voi pakottaa sitä poikaa olemaan isä, mutta hän ei voi pakottaa sua aborttiin.

Vierailija
7/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa sua on pakotettu tekemään Aborttia? Ihan oma vapaa valinta se on. Ei kukaan sua ole pakottamassa.

Vierailija
8/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa jäät yksin, pidät lapsen tai et. Et varmasti halua tuollaista miestä itsellesi, joka ei lasta halua. Mutta haluatko tuollaista miestä lastesi isäksi?

Totta mitä aiemmin sanottiin, ei kukaan sua pakota, se on sun oma päätös. Jos olisin itse tuossa tilanteessa, tekisin abortin, koska tahtoisin että lapsella olisi isä, joka tahtoo lasta. Mutta minä en ole sinä ja se on sinun päätöksesi.

Vierailija
9/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut onneksi maassa, jossa kenenkään ei ole vastoin tahtoaan pakko tehdä aborttia. Opiskelijana lapsesi pääsee päivähoitoon ilmaiseksi. Saat elatustuen Kelasta (150 e/kk), mikäli lapsen isä ei suostu tai kykene sitä maksamaan. Lisäksi saat korotetun lapsilisän. Nyt kannattaa kerätä mahdollisimman suuri tukiverkko ympärille, jotta odotusaikana ja erityisesti lapsen synnyttyä sinulla on ihmisiä, joihin tukeutua. Apua tulet tarvitsemaan lähipiiriltä jaksaaksesi yh-arkea. Pyydä rohkeasti neuvoa ja apuja myös neuvolasta. Onnea ja paljon tsemppiä tulevaan! <3

Vierailija
10/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:26"]Tilanteeni on vaikea ja tiedän, ettei kukaan muu voi puolestani päättää, mutta kaipaisin tukea ja ajatuksia. 

Olen 18-vuotias, pian ylioppilaaksi valmistuva nuori. Takana kaksi vuotta seurustelua poikaystävän kanssa. Oman typeryyden takia tällä hetkellä menossa rv 6+5. Poikaystävällä ei minkäänlaista koulutusta, hakee opiskelemaan yhteishaussa, eikä tahdo lapsia. Tänään hän ilmoitti, että jos en neuvolassa sano tahdovani aborttia, hän lähtee, eikä palaa. 

Vanhempieni kanssa en ole kovinkaan läheinen, mutta poikaystäväni vanhempien uskon olevan kiinnostuneita lapsesta. Ystäviä minulla on muutamia, jotka ovat kyllä tukena. 

Omasta mielestäni abortti ei ole ratkaisu tähän ja tahtoisin kovasti kantaa vastuun tekemistäni virheistä. Pidän lapsista, tahdon perheen ja abortti vain yksinkertaisesti tuntuu tuskalliselta edes ajatella. En kuitenkaan tiedä onko minusta tähän yksin.
[/quote]
Olet aivan liian nuori äidiksi enkä ymmärrä miksi joku tieten tahtoen alkaisi yksinhuoltajaksi. Opiskelut ja kaikki elämässäsi tulee menemään vaikeimman kautta. Loppuelämäsi joudut saikkaamaan tuon typerän lapsesi isän kanssa. Luuletko että hän tuosta joksikin viisastuu ja alkaa ilomielin maksamaan esim elatusmaksuja? Kannat aina harmitusta siitä kun toinen tekee asioista hankalaa. Monet itkut itket ja mitä kun lapsi huomaa että kaikilla niillähän on isä ja kysyy missä minun isäni on? Siinä äidin sydän särkyy ja valinta takoo päässä. Tee abortti ja voit muutaman vuoden kuluttua miettiä että onneksi en tehny tuon ääliön kanssa lasta!

Vierailija
11/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ajatuksista. Pakottamisella lähinnä viittasin siihen, että poikaystävä tosiaan "uhkailee" suhteen loppumisella ja ties millä ja mä vaan rakastin niin hirveästi. Mut ei tästä tulis varmasti muutenkaan enää mitään, tuli tuollainen puoli hänestä niin yllätyksenä. 

Lähinnä mä mietin omaa jaksamistani, enkä rahallista puolta niinkään, vaikka sekin on tietysti jotenkin järjestettävä.

ap

Vierailija
12/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin neuvon miettimään kenen kanssa tekee lapsen. Vaikka isää ei nyt kiinnosta lapsi niin myöhemmin saattaakin tahtoa jakaa hänet kanssasi. Ja minkälaisen naisen mies ottaa äitipuoleksi?

Tee abortti. Ja lapset sitten kun pystyt näkemään itsesi äitinä ja tunnet että pärjäisi yksinkin.

En tekisi lasta tuossa tilanteessa.

Vierailija
13/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä!

Vierailija
14/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan poikaystäväsi uhkailujen takia tee aborttia! Muutenkin tuollaiset miehet on parempi kadottaa kuin löytää. Puhu neuvolassa rohkeasti, varmasti saat tukea! Itse olin samanikäinen ja aika samassa tilanteessa kun tulin raskaaksi, ja hyvin olemme pärjänneet, vaikka isä ei ole kuvioissa ja omat vanhempani asuvat kaukana

Vierailija
15/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:07"]Älä ainakaan poikaystäväsi uhkailujen takia tee aborttia! Muutenkin tuollaiset miehet on parempi kadottaa kuin löytää. Puhu neuvolassa rohkeasti, varmasti saat tukea! Itse olin samanikäinen ja aika samassa tilanteessa kun tulin raskaaksi, ja hyvin olemme pärjänneet, vaikka isä ei ole kuvioissa ja omat vanhempani asuvat kaukana
[/quote]
Niin ja mitä sitten kun lapsi ihmettelee kun hänellä ei ole isää vaikka kaikilla muilla on?

Vierailija
16/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:26"]Tilanteeni on vaikea ja tiedän, ettei kukaan muu voi puolestani päättää, mutta kaipaisin tukea ja ajatuksia.  Olen 18-vuotias, pian ylioppilaaksi valmistuva nuori. Takana kaksi vuotta seurustelua poikaystävän kanssa. Oman typeryyden takia tällä hetkellä menossa rv 6+5. Poikaystävällä ei minkäänlaista koulutusta, hakee opiskelemaan yhteishaussa, eikä tahdo lapsia. Tänään hän ilmoitti, että jos en neuvolassa sano tahdovani aborttia, hän lähtee, eikä palaa.  Vanhempieni kanssa en ole kovinkaan läheinen, mutta poikaystäväni vanhempien uskon olevan kiinnostuneita lapsesta. Ystäviä minulla on muutamia, jotka ovat kyllä tukena.  Omasta mielestäni abortti ei ole ratkaisu tähän ja tahtoisin kovasti kantaa vastuun tekemistäni virheistä. Pidän lapsista, tahdon perheen ja abortti vain yksinkertaisesti tuntuu tuskalliselta edes ajatella. En kuitenkaan tiedä onko minusta tähän yksin. [/quote] Olet aivan liian nuori äidiksi enkä ymmärrä miksi joku tieten tahtoen alkaisi yksinhuoltajaksi. Opiskelut ja kaikki elämässäsi tulee menemään vaikeimman kautta. Loppuelämäsi joudut saikkaamaan tuon typerän lapsesi isän kanssa. Luuletko että hän tuosta joksikin viisastuu ja alkaa ilomielin maksamaan esim elatusmaksuja? Kannat aina harmitusta siitä kun toinen tekee asioista hankalaa. Monet itkut itket ja mitä kun lapsi huomaa että kaikilla niillähän on isä ja kysyy missä minun isäni on? Siinä äidin sydän särkyy ja valinta takoo päässä. Tee abortti ja voit muutaman vuoden kuluttua miettiä että onneksi en tehny tuon ääliön kanssa lasta!

[/quote]

Mitä tarkoittaa saikkaamaan? En keksi mitään järkevää selitystä sanalle. ohis

Vierailija
17/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:07"]Älä ainakaan poikaystäväsi uhkailujen takia tee aborttia! Muutenkin tuollaiset miehet on parempi kadottaa kuin löytää. Puhu neuvolassa rohkeasti, varmasti saat tukea! Itse olin samanikäinen ja aika samassa tilanteessa kun tulin raskaaksi, ja hyvin olemme pärjänneet, vaikka isä ei ole kuvioissa ja omat vanhempani asuvat kaukana
[/quote]
Niin ja mitä sitten kun lapsi ihmettelee kun hänellä ei ole isää vaikka kaikilla muilla on?
[/quote]
No ei taida olla maailman ainut lapsi jolla isä ei osallistu elämään. Itselläni on uusi mies jolle poika on kuin oma lapsi

Vierailija
18/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia sen takia, että poikkis uhkailee erolla! Ei vaikuta kovin fiksulta tapaukselta! Jos haluat pitää lapsen, niin pidä! Koskaan ei tiedä minne elämä kuljettaa. Voit sitten myöhemminkin kouluttautua. Ja voihan olla, että pojalla vaan shokki menossa ja haluaakin olla kanssasi ja saada lapsen. Tsemppiä!
N.21

Vierailija
19/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:01"]Kiitos kaikille ajatuksista. Pakottamisella lähinnä viittasin siihen, että poikaystävä tosiaan "uhkailee" suhteen loppumisella ja ties millä ja mä vaan rakastin niin hirveästi. Mut ei tästä tulis varmasti muutenkaan enää mitään, tuli tuollainen puoli hänestä niin yllätyksenä. 

Lähinnä mä mietin omaa jaksamistani, enkä rahallista puolta niinkään, vaikka sekin on tietysti jotenkin järjestettävä.

ap
[/quote]
Ne jotka täällä kehoittaa tekemään lapsen on juuri niitä samoja jotka kirjoittavat ne jutut teiniäideistä jotka tulevat tahallaan raskaaksi jotta voivat sossun rahoilla elää leveästi. Samat myös tekee nimettömänä naapurista sinusta lastensuojeluilmoituksia kun sillä aina käy eri miehiä siellä ja se lapsi on aamusta asti iktenyt ja yölläkin itkee ja heti aamusta itkee kun ei se osaa hoitaa kun lapsi on itsekin ja ties minkä mamun lapsi.. Niin että mieti muutama kerta vielä kun voit.

Vierailija
20/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:07"]Älä ainakaan poikaystäväsi uhkailujen takia tee aborttia! Muutenkin tuollaiset miehet on parempi kadottaa kuin löytää. Puhu neuvolassa rohkeasti, varmasti saat tukea! Itse olin samanikäinen ja aika samassa tilanteessa kun tulin raskaaksi, ja hyvin olemme pärjänneet, vaikka isä ei ole kuvioissa ja omat vanhempani asuvat kaukana
[/quote]

Mutta isäksi kelpaa? Mitä ihmettä?