Laihdutus: arvioi syömiseni
Aamupala: 150g hiutaleita, 2 dl kevyt maitoa, 5g nokare margariinia, 250g maitorahkaa 1 dl mehukeitto(sokeriton)
Lounas: Hernekeitto 2,5 dl, ruisleipä, sulatejuusto 5g margariinia, paprikan pala
Välipala: Proteiinipirtelö 130 kcl
Päivällinen: Jäävuorisalaattia, tomaatti, kurkkua, paprikaa, fetajuustoa muutama pala ja 2 kanamunaa
Iltapala: Maitorahka 250g, mehukeitto 1dl (sokeriton), ruisleipä, 5 g margariinia, sulatejuusto siivu ja parikaa
Olen tehny 40 min hiit treenin ja jalkoja = kulutus sykemittarista 400 kcl
Mitä mieltä?
Painan tällä hetkellä 69 kg 169 cm
Tavote olisi kesäki 57 kg
Kommentit (35)
Tämä on jokin proteiinidieetti. Sellainen on pitemmän päälle huono terveydelle. Rasvaa tuossa on liian vähän ja aika vähän hiilareitakin. Tuskin löytyy yhtään vakavasti otettavaa tutkimusta joka puoltaa tällaista.
Hyvältä kuulostaa. :) Liikuntaan nähden mielestäni ihan sopivasti ruokaa. Jos kaipaat aamupalaan vaihtelua, niin kokeile maitorahkan tilalle rasvatonta raejuustoa 150 g puuroon sekoitettuna. Margariinia terveellisempiä rasvan lähteitä ovat mm. oliiviöljy, cashewpähkinät, mantelit, avokado ja soijalesitiini. :)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:02"]Syöt enemmän kuin minä vaikka minä en edes laihduta... Mihin aikuinen tarvitsee iltapalaa? Iltaruoalla (6, 7 maissa) pärjää hyvin aamuun ja yleensä lounaalle asti. Ja huh huh mitkä rahkamätöt! Olen itse 55 kg/163 cm ja olen tänään syönyt 2 leipää päällisineen (aamiainen), 1 sämpylän (lounas) ja iltaruoan (kalaa, pinaattia ja perunamuusia). Ei ole nälkä.
[/quote]
Ehkä ei ole nälkä, mutta ei tuo kyllä ole normaalin aikuisen ruokavalio. Ihan liian vähän energiaa ja melko yksipuolista. Hyvä jos sinulle sopii, mutta ymmärrät kai, että aloittajan ruokavalio on lähempänä terveellistä tapaa syödä kuin omasi. Ja iltapala on hyvin oleellinen säännöllisen ruokailurytmin kannalta. Itse syön päivällisen klo 17-18 ja klo 21 on jo kova nälkä enkä tietenkään voisi kuvitellakaan meneväni nälkäisenä nukkumaan. :)
Mulle tuo olisi hurja määrä ruokaa, erityisesti aamu- ja iltapala! Mulla riittää tuo 250g rahkaa 2 annokseen banaanin kanssa!
Ja aamiainen muutenkin moninkertainen mun aamupalaani nähden, mä teen rasvattomaan gefiluspiimään marjasmoothien (67 kaloria) ja juon kupillisen maitokahvia. Viikonloppuisin 1,5 munan munakas ja 1 dl tuoremehua maitokahvin kanssa.
Päivällisen söisin ihan oikeaa ruokaa, kevyttä ja terveellistä. Proteiinipirtelön sijaan 3-4 parapähkinää, pitää yllättävän hyvin nälän ja on tervellisempää.
Ja jaksan hyvin treenata, mm eilen 1,5h pilatesta.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:15"]
Mä en ymmärrä tuota proteiininmättämistä, kun ei sitä kukaan määräänsä enempää tarvitse eikä se enää ole kropalle hyväksikään. Sulla sitä tosin näyttää olevan vielä suht kohtuullisesti, mutta vaihtaisin proteiinipirtelön kasviksiin/hedelmään. Ja sitten, nuo sokerittomat mehukeitot. Nounou.
[/quote]
Syön itse proteiinia koska se pitää paremmin nälän poissa kun kasvikset ja laskujen mukaan noin 70-80g grammaa eli jokaista paino kiloa kohti hyvä olisi 1,2g joten sopivasti. Miksi sokeriton mehukeitto on nounou?
[/quote]
Ota energiasi mieluummin rasvasta. Siis oikeasta rasvata, ei margariinista. Heivaa noi rahkat mäkeen, liika proteiini ei ole hyväksi.
Kasviksia, marjoja ja hedelmiä aivan liian vähän. Puoli kiloa monipuolisesti olisi minimi. Entä missä hyvät (pehmeät) rasvat?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:02"]
Syöt enemmän kuin minä vaikka minä en edes laihduta... Mihin aikuinen tarvitsee iltapalaa? Iltaruoalla (6, 7 maissa) pärjää hyvin aamuun ja yleensä lounaalle asti. Ja huh huh mitkä rahkamätöt! Olen itse 55 kg/163 cm ja olen tänään syönyt 2 leipää päällisineen (aamiainen), 1 sämpylän (lounas) ja iltaruoan (kalaa, pinaattia ja perunamuusia). Ei ole nälkä.
[/quote]
Lihaksia sulla tuskin on..
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:56"]
Päivällinen aika suppea
[/quot
Mitä lisäisit ja miksi?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:58"]
Aika paljon syöt
[/quote]
Laskujeni mukaan kaloreita tulisi noin 1400kcl ja kulutukseni on 1900 kcl + 400kcl treenistä eli 2300 kcl eli kalorit jäisi noin -900kcl päivässä mikä tarkottaisi melkein kilon pudotusta/vko
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:30"]
Tuollainen tiukka ruokavalio voi auttaa painonpudotuksessa, mutta oletko valmis noudattamaan sitä aina. Silloinkin kun olet tavoitteeseesi päässyt? Nimittäin, mitä luulet mitä tapahtuu, kun alat syömään sen jälkeen "normaalisti". No, kalorimäärä nousee ja kun elimistö on tottunut noin vähäenergiseen ruokavalioon. Voi painon pitäminen samassa olla vaikeaa, koska joudut kuluttamaan enemmän kuin nyt. Tulee hankalaa
[/quote]
Olen nyt reilun viikon noudattanut ja kiloja tippunut kaksi :) vaihtelen päivittäin raaka-aineita mutta suunnilleen saman verran kaloreita :) tavoitteen jälkeen saan syödä 500 kcl enemmän ilman liikuntaa ja kun liikun niin 800 kcl päivässä enemmän ja tällä hetkellä en tunne ollenkaan nälkää :) joten hyvin tähän mennessä sujunut mutta kyse on elämän muutoksesta kun olen tavoitteessa nostan hiilareita :)
Vaihda ensinnäkin jäävuorisalaatti johonkin vitamiinipitoisempaan ja tummempaan salaattiin.
Tuollainen tiukka ruokavalio voi auttaa painonpudotuksessa, mutta oletko valmis noudattamaan sitä aina. Silloinkin kun olet tavoitteeseesi päässyt? Nimittäin, mitä luulet mitä tapahtuu, kun alat syömään sen jälkeen "normaalisti". No, kalorimäärä nousee ja kun elimistö on tottunut noin vähäenergiseen ruokavalioon. Voi painon pitäminen samassa olla vaikeaa, koska joudut kuluttamaan enemmän kuin nyt.
Tulee hankalaa