Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus: arvioi syömiseni

Vierailija
08.03.2015 |

Aamupala: 150g hiutaleita, 2 dl kevyt maitoa, 5g nokare margariinia, 250g maitorahkaa 1 dl mehukeitto(sokeriton)

Lounas: Hernekeitto 2,5 dl, ruisleipä, sulatejuusto 5g margariinia, paprikan pala

Välipala: Proteiinipirtelö 130 kcl

Päivällinen: Jäävuorisalaattia, tomaatti, kurkkua, paprikaa, fetajuustoa muutama pala ja 2 kanamunaa

Iltapala: Maitorahka 250g, mehukeitto 1dl (sokeriton), ruisleipä, 5 g margariinia, sulatejuusto siivu ja parikaa

Olen tehny 40 min hiit treenin ja jalkoja = kulutus sykemittarista 400 kcl

Mitä mieltä?

Painan tällä hetkellä 69 kg 169 cm

Tavote olisi kesäki 57 kg

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks noin paljon maitorahkaa? 

Vierailija
2/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivässä ei mielestäni ole paljon. Se on hyvää ja pitää nälän todella hyvin poissa ja saan kalsiumia.  -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota proteiininmättämistä, kun ei sitä kukaan määräänsä enempää tarvitse eikä se enää ole kropalle hyväksikään. Sulla sitä tosin näyttää olevan vielä suht kohtuullisesti, mutta vaihtaisin proteiinipirtelön kasviksiin/hedelmään.
Ja sitten, nuo sokerittomat mehukeitot. Nounou.

Vierailija
4/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:15"]

Mä en ymmärrä tuota proteiininmättämistä, kun ei sitä kukaan määräänsä enempää tarvitse eikä se enää ole kropalle hyväksikään. Sulla sitä tosin näyttää olevan vielä suht kohtuullisesti, mutta vaihtaisin proteiinipirtelön kasviksiin/hedelmään. Ja sitten, nuo sokerittomat mehukeitot. Nounou.

[/quote]

Syön itse proteiinia koska se pitää paremmin nälän poissa kun kasvikset ja laskujen mukaan noin 70-80g grammaa eli jokaista paino kiloa kohti hyvä olisi 1,2g joten sopivasti. Miksi sokeriton mehukeitto on nounou?

Vierailija
5/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paskasi ja juo kusesi !

Vierailija
7/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aika paljon. Jännä miettiä, miltä sun aamupalakin näyttää. En oikeen keksi, mihin toi nokare margariinia menee. Maitorahkaa ja mehukeittoa tulee kans syötyä aika paljon. Söisit monipuolisemmin. Ja ois varmaan hyvä laskea kokonaiskalorit. Ja mitä noi hiutaleet on? Kaurahiutaleita? Hyvä kun jaksat liikuntaa harrastaa ja on vaatimaton tavoite :) Jos syöt vähemmän kuin normaalisti, niin kai tolla sitten laihtuu. Ihmetyttää vaan noi margariininokareet.

Vierailija
8/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 g on nelisen desiä esim. kaurahiutaleita. Melko iso aamupuuro(?).

Vierailija
9/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:50"]

Syöt aika paljon. Jännä miettiä, miltä sun aamupalakin näyttää. En oikeen keksi, mihin toi nokare margariinia menee. Maitorahkaa ja mehukeittoa tulee kans syötyä aika paljon. Söisit monipuolisemmin. Ja ois varmaan hyvä laskea kokonaiskalorit. Ja mitä noi hiutaleet on? Kaurahiutaleita? Hyvä kun jaksat liikuntaa harrastaa ja on vaatimaton tavoite :) Jos syöt vähemmän kuin normaalisti, niin kai tolla sitten laihtuu. Ihmetyttää vaan noi margariininokareet.

[/quote]

Oho siis 1dl kaurahiutaleita teen siis puuron maitoon ja laitan siihen pienen noin peukalon kynnen kokosen nokareen margariinia ja syön maitorahkan mehukeiton kanssa :D ja kaloreita päivässä tulee 1400kcl ja kulutukseni on liikunan kanssa 2300kcl ja päivässä tulee -900kcl olen aina ollut urheilullinen niin kunto on todella hyvä mutta ruoan suhteen lipsunut :D

Vierailija
10/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvälle etenkin jos jaksat treenata. Hyvä sä!

Vierailija
11/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:51"]

150 g on nelisen desiä esim. kaurahiutaleita. Melko iso aamupuuro(?).

[/quote]

Laitoin vahingossa 1 dl sisältävän kaurahiutaleiden kalorimäärän syön siis 1dl kaurahiutaleita :D

Vierailija
12/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:58"]

Kuulostaa hyvälle etenkin jos jaksat treenata. Hyvä sä!

[/quote]

Kiitos :)

Vierailija
13/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt enemmän kuin minä vaikka minä en edes laihduta... Mihin aikuinen tarvitsee iltapalaa? Iltaruoalla (6, 7 maissa) pärjää hyvin aamuun ja yleensä lounaalle asti. Ja huh huh mitkä rahkamätöt! Olen itse 55 kg/163 cm ja olen tänään syönyt 2 leipää päällisineen (aamiainen), 1 sämpylän (lounas) ja iltaruoan (kalaa, pinaattia ja perunamuusia). Ei ole nälkä.

Vierailija
14/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto-osio kuulostaa järkevältä, liikuntaa voisi lisätä..

Vierailija
15/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:02"]

Syöt enemmän kuin minä vaikka minä en edes laihduta... Mihin aikuinen tarvitsee iltapalaa? Iltaruoalla (6, 7 maissa) pärjää hyvin aamuun ja yleensä lounaalle asti. Ja huh huh mitkä rahkamätöt! Olen itse 55 kg/163 cm ja olen tänään syönyt 2 leipää päällisineen (aamiainen), 1 sämpylän (lounas) ja iltaruoan (kalaa, pinaattia ja perunamuusia). Ei ole nälkä.

[/quote]

Koska on järkevämpää jakaa kalorit tasaisesti päivälle  (aineenvaihdunta toimii paremmin). On hyvä syödä kalsiumia. Tarvitsen proteiinia ainakin 70g päivässä kovien treenien vuoksi ja rahkasta saa helposti syön kaksi rahkaa päivässä eli en hirveästi mielestäni. Tuossa on ainoastaan 1400 kcl jos syön vähemmän kroppa menee säästölikille yli -1000kcl vajeesta (vaje on nyt -900kcl varmuudella että ei mene säästölle. Todettu on! joten sen vuoksi :)

Vierailija
16/35 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:06"]

Ravinto-osio kuulostaa järkevältä, liikuntaa voisi lisätä..

[/quote]

Kuinka paljon lisäisit? HIIT treenit on aika tehokkaita 40 min vastaa noin 2h lenkkiä tutkimusten mukaan. ja urheilen päivässä noin 1-1.5h

Vierailija
17/35 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:15"]

Mä en ymmärrä tuota proteiininmättämistä, kun ei sitä kukaan määräänsä enempää tarvitse eikä se enää ole kropalle hyväksikään. Sulla sitä tosin näyttää olevan vielä suht kohtuullisesti, mutta vaihtaisin proteiinipirtelön kasviksiin/hedelmään. Ja sitten, nuo sokerittomat mehukeitot. Nounou.

[/quote]

Syön itse proteiinia koska se pitää paremmin nälän poissa kun kasvikset ja laskujen mukaan noin 70-80g grammaa eli jokaista paino kiloa kohti hyvä olisi 1,2g joten sopivasti. Miksi sokeriton mehukeitto on nounou?

[/quote]

Ota energiasi mieluummin rasvasta. Siis oikeasta rasvata, ei margariinista. Heivaa noi rahkat mäkeen, liika proteiini ei ole hyväksi.

[/quote]

Oikea rasva on kovaa rasvaa jota ravintoterapeutit ei suosittele margariinissa on enemmän pehmeitä rasvoja. Syön edelleen n.70-80g mikä on noin 1,2g proteiinia kiloa kohdin ja se on suositeltava määrä joten en syö liikaa

Vierailija
18/35 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös laihdutan ja kiloja on tippunut alla olevalla ruokavaliolla jo melkeen kymmenen. Oon 22v ja tällä hetkellä 69kg/165cm. Urheilen 5 kertaa viikossa (spinningiä, 6-10km juoksulenkkejä, ryhmäliikuntaa ja oman kehon painolla tehtyä jumppaa).

Aamulla: kaurapuuro (35g hiutaleita), marjoja iso kourallinen ja raejuustoa n. 70g (1-2% rasvaa), puoli litraa vettä ja iso kuppi vihreetä teetä/kahvia

Lounas: n. 100g kanaa/lohta/jauhelihaa (max. 10% rasvaa), paljon vihanneksia ja kasviksia, lasi rasvatonta maitoa, joskus kananmuna tai vähän täysjyväpastaa/-riisiä/bataattia

Välipala: Ennen treeniä yleensä joku marjasmoothie missä banskua, pakastemarjoja, loraus luonnon jugurttia ja tilkka rasvatonta maitoa tai sit vaan pelkkä hedelmä, pähkinöitä tms

Treenin jälkeen (ennen klo 21): sama kun lounaalla, ja usein syön esim ruisleivän avokadolla ja kasviksilla niin saa vähän hiilariakin

Itse oon todennut parhaaksi ruokavalioksi tollasen, paino on tippunut hyvin. Maitorahkoista ja muutenkin liiasta proteiinista mulla menee maha ihan sekasin, samoin kun liiasta hiilarista. Pidän huolen että syön päivittäin myös rasvoja kuten lohta, avokadoa, oliiviöljyä ja pähkinöitä. :) tsemppiä kaikille laihduttamiseen ja toivottavasti saitte jotain apua myös tästä!

Vierailija
19/35 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 31 piti vielä lisätä että vettä 3-4litraa päivässä!

Vierailija
20/35 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:56"]

Päivällinen aika suppea

[/quot

Mitä lisäisit ja miksi?
[/quote]
Päivällinen pitäisi olla se energiapitoisin mutta nytcse koostuu lähinnä vedestä. (Kurkut, salaatit=käytännössä vettä, ei sisällä ravintoaineita hirveästi)
Lisäisin jotain lihaa, esim kanaa tai kalaa. Ne jäävät nyt pois tuosta ruokavaliosta mitä ei saisi tapahtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän