Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa minua liikunnan suhteen

Vierailija
08.03.2015 |

Olen päässyt plösähtämään kunnolla, vaikka ikää on vasta 18 vuotta. Ylipainoinen en onneksi ole, BMI on noin 23. Ongelmana on siis huono kunto ja löysä keho. "Laihaläski" on varmaan paras termi kuvaamaan mua, huonokuntoinen laihaläski.

Mulla ei kuitenkaan motivaatiota ole liikunnan suhteen, saan vaivalla pakotettua itseni 10 min kävelylenkille, kuntosalikortti on mutta sitä en käytä koska en tykkää + ratsastuksenkin jouduin lopettamaan, koska yo-kokeet, vanhempien mielestä liian kallis harrastus enkä enää viihtynyt ko. tallilla.

Mistä saisin intoa liikkumiseen? Tiedän, että terveys vaatisi sitä + olishan kaunis ja kiinteä keho mahtava asia, mutta en saa liikunnasta juuri mitään iloa (paitsi siitä ratsastuksesta, jonka jouduin lopettamaan).

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää hankkia ap paremmat kuulokkeet, ei mulla ainakaan (ihan tavalliset) napit lähde korvista vaikka tekisin mitä!
Mä kuulun siihen ärsyttävään ihmistyyppiin, joka tykkää salilla tekemisestä tosi paljon ja sai sen kipinän tosta noin vaan ja on koukussa edelleen. Osaan ihmisistä se kärpänen ei taas ikinä pure, ja ymmärrän sen. En mäkään salille menemisestä tykkää yhtään, saan pakottaa itseni sinne, mutta treenaaminen on kivaa.

Jos kokeilist ap jotain ryhmäliikuntatunteja? Ne ei oo sellasta hc-punttitreeniä, ja saat monipuolisesti totutettua kroppaa eri liikkeisiin. Kotona voi tehdä itse lihaskuntoa, mutta mä oon ainakin tosi onneton tekemään kotona mitään, kun ei ole ryhmäpainetta tehdä asioita ja pysyä esim. lankussa vielä 10 sekuntia... sen takia siis suosittelen ryhmätunteja. Niitäkin on paljon erilaisia ja vähän vaihtelee paikkakunnittain.

Samoin ne pallopeliryhmät - ei ne kaikki vaadi kilpailua yms. :) Ainakin täällä toimii monta semmosta harrastelijaryhmää niin ns. vapaa-ajan kuin korkeakoulujenkin tahoilta. Niihin saa mennä pelailemaan esim. lentopalloa tai sählyä ja muitakin lajeja, eikä se edellytä mitään kilpailemista tai kisamatkoja tai mitään.
Nyt taitaa olla jo liian myöhäistä työ-ja kansalaisopistojen liikuntakursseille, mutta voit miettiä niitäkin yhtenä vaihtoehtona myöhemmin.

Se, että tulee samantien hiki, voi olla ikävää mut toisaalta siihen hikeen kannattaa tottua. Se "alkuhiki" poistuu sitäpaitsi nopeasti, eikä lopulta oo enä yhtään niin kuuma kuin alussa. :)

Vierailija
22/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aina nauti liikunnasta, mutta niinä hetkinä mietin liikunnan jälkeistä hyvää oloa. Ajattelen, että voin kärsiä sen hyvän olon takia esim. 30-60 minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:47"]

En minäkään aina nauti liikunnasta, mutta niinä hetkinä mietin liikunnan jälkeistä hyvää oloa. Ajattelen, että voin kärsiä sen hyvän olon takia esim. 30-60 minuuttia.

[/quote]

Mulle ei tuu mitään kivaa endorfiiniryöppyä juuri koskaan, se liikunnan jälkeinen tahmea olo ei ole kovin kiva. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi