Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa minua liikunnan suhteen

Vierailija
08.03.2015 |

Olen päässyt plösähtämään kunnolla, vaikka ikää on vasta 18 vuotta. Ylipainoinen en onneksi ole, BMI on noin 23. Ongelmana on siis huono kunto ja löysä keho. "Laihaläski" on varmaan paras termi kuvaamaan mua, huonokuntoinen laihaläski.

Mulla ei kuitenkaan motivaatiota ole liikunnan suhteen, saan vaivalla pakotettua itseni 10 min kävelylenkille, kuntosalikortti on mutta sitä en käytä koska en tykkää + ratsastuksenkin jouduin lopettamaan, koska yo-kokeet, vanhempien mielestä liian kallis harrastus enkä enää viihtynyt ko. tallilla.

Mistä saisin intoa liikkumiseen? Tiedän, että terveys vaatisi sitä + olishan kaunis ja kiinteä keho mahtava asia, mutta en saa liikunnasta juuri mitään iloa (paitsi siitä ratsastuksesta, jonka jouduin lopettamaan).

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mullekaan aikoinaan, ja muutenkin ajatuksesi kuulostaa tutuilta. Mutta kun kunto kohenee, tulee endorfiinitkin. Joko hyväksyt sen ettet pidä liikunnasta ja olet löllykkä, tai sitten pakotat itsesi liikkumaan. Minä pakotan, mutta mukavemmaksi muuttuu kun kropassa tapahtuu muutoksia. Ja hyvän olon fiilistäkin alkanut löytyä urheilun jälkeen, varsinkin jos ylittää itsensä ;) Mutta lopeta tuo kitinä, se ei auta ketään eikä varsinkaan itseäsi! Nimim. Tiedän mistä puhun..

Vierailija
2/23 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pain no gain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuntonyrkkeilyyn, sielä on paljon nuoria naisia ja treeni on taatusti ihan sopivan raskas sulle.

Vierailija
4/23 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa! Mä oon koko elämäni inhonnut kaikenmaailman urheilua, paitsi ratsastusta. Ratsastus oli pakko lopettaa allergian takia ja sitten iskikin läski kylkiin, kun loppui kaikki liikunta (tallilla kuitenkin sai hyvin liikuntaa ja lihasta kaiken tekemisen muodossa) Tyydyin vaan omaan läskimpään vartalooni vaikka en pitänytkään siitä, mutta vaihtoehdot olisi ollut (mielestäni) kitudieetti tai liikunta, eikä kumpikaan huvittanut, joten mukavuudenhaluisena annoin vaan olla. Kunnes tulin raskaaksi, lihoin aivan liikaa ja lihaskunto putosi niin pohjalukemiin, etten päässyt edes kyykystä ylös ilman tukea. Eli oli pakko herätä todellisuuteen, että liikunta pitää terveenä vaikka se veemäistä onkin.

Ensimmäinen kuukausi salilla oli ahdistavaa, kävelylenkeillä mietin vain koska olen perillä ja kotona jumppaillessa yritin keksiä koko ajan tekosyitä miksi sitä ei tarvitsisi tehdä. Kunnes yksi päivä tapahtui Jotain: huomasin laihtuneeni, lihakset ja kunto oli kasvanut ja ensimmäisen kerran aloin saamaan sen kuuluisan endorfiinin liikunnasta! Siitä päivästä on nyt pari vuotta aikaa ja liikunta on nykyään osa arkirutiinejani ja mikä parasta, pidän siitä!

Eli siis lyhennettynä: pakota itsesi liikkumaan, lupaa vaikka joku palkinto (kun olen liikkunut 30h, ostan uuden laukun tms mikä se palkinto nyt olisikaan) Jospa sullekin toimisi tuo väkisin liikkuminen ja kohta huomaat liikkuvasi mielellään. Tai sitten et, mutta oletpa ainakin kokeillut ;)

Vierailija
5/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululiikuntatunneilla olen tietysti kokeillut erilaisia lajeja, mutta juuri mikään ei ole innostanut. Jooga, koripallo, spinning ja zumba ovat olleet kivoimpia, mutta nuokin tunnit voivat olla tosi kalliita, koripallojoukkueessa ollessa pitäis kisata enkä oo kovinkaan kilpailuhenkinen.

Vierailija
6/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn samaistumaan, niin se valitettavasti vaan on että jos liikunnasta ei mitään iloa saa, osa meistä ei itseään sellaiseen pysty pakottamaan. Toki tällainen "asenne" on nykyään huonossa huudossa, kun pitäisi kaikkien olla hurmiossa liikunnasta, tai vähintään sitten pakolla liikkua usean kerran viikossa vaikka sitä inhoaa (niin kuin moni täälläkin on kertonut tekevänsä).

Eli on vain löydettävä jotain sellaista mitä sietää tai josta jopa tykkää. Jos et halua kävellä kuin 10 min, saatko tehtyä useamman tällaisen lenkin? Kävele kauppaan, koululle, kirjastolle, jotain muuta tällaista mistä on oikeaa hyötyäkin sinulle eikä vain se liikunta. Tai tykkäisitkö esim kävelystä metsässä enemmän?

Vain kokeilemalla löydät onko muutakin kuin ratsastus josta oikeasti tykkäisitkin. Ja voisitko sen suhteen tehdä suunnitelmia, että vaikka et voi jatkaa ratsastusta nyt, entä vuoden tai parin päästä?

Vierailija
8/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa että jos aikomuksesi on muuttaa jonnekin opiskelemaan syksyllä (kun mainitsit yo-kokeet), niin sitten tietysti tsekkaat onko koululiikunnassa ihan kivoiksi huomaamasi lajeja saatavilla opiskelijaliikunnan kautta. Koripallollekin voisi olla jokin höntsyporukka.

Vierailija
9/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: "ihanaa" kuulla että on muitakin liikunnanvihaajia, jotka kehtaavat myöntää asian ääneen :D

Koululleni on matkaa noin 15 km ja ensi viikolla on kolme yo-koetta eikä sen jälkeen enää mitään, joten kävely/pyöräily sinne ei onnistu. Kaupassa en käy ikinä, ja kirjastossa käyn silloin kun on muutakin asiaa keskustassa, matkaa kotoani keskustaan ainakin 20 km joten bussilla kuljen. Ai kauhee, tää kuulostaa nyt siltä että yrittäisin väkisin keksiä tekosyitä :D Mutta kun ei vaan ole sillä tavalla "mahdollisuuksia" arkiliikuntaan. Mulle on ihan sama että kävelenkö pyörätiellä vai metsässä, tylsää se on silti.

Juu kyllä se ratsastuksen aloittaminen uudelleen myöhemmin on mahdollista, mutta toki kynnys siihen kasvaa mitä kauemmin menee. Tähtään lääkikseen ja sillä palkalla saa kyllä maksettua oman hevosen ylläpidon (pitkäaikainen haaveeni), mutta tämän hetken tilannetta ei auta se, että noin 10 vuoden päästä ois mahdollisuus päivittäin ratsastaa.

Vierailija
10/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Mistä te saatte motivaation kuntosalille? M21

Vierailija
11/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:03"]4 jatkaa että jos aikomuksesi on muuttaa jonnekin opiskelemaan syksyllä (kun mainitsit yo-kokeet), niin sitten tietysti tsekkaat onko koululiikunnassa ihan kivoiksi huomaamasi lajeja saatavilla opiskelijaliikunnan kautta. Koripallollekin voisi olla jokin höntsyporukka.
[/quote]
Nii, onneks opiskelujen kautta pääsee kokeilemaan eri lajeja halvalla

Vierailija
12/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:11"]Mulla on sama ongelma. Mistä te saatte motivaation kuntosalille? M21
[/quote]
Sosiaalinen paine? En tiedä, itse (ap täällä) hommasin kortin äitini painostuksesta

Vierailija
13/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:11"]Mulla on sama ongelma. Mistä te saatte motivaation kuntosalille? M21
[/quote]
Sosiaalinen paine? En tiedä, itse (ap täällä) hommasin kortin äitini painostuksesta
[/quote]

Joo ei vaan jotenki tykkää siitä ihmismassasta..

Vierailija
14/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on syytä tehdä sellaistakin, mikä ei paljon hotsita. Kuten liikkua. Ei aina tarvi olla "kivaa". 

Ota musiikkia mukaan, se helpottaa. Ja vinkkinä: jos et halua liikkua kauaa, juokse. Kymmenen minuuttia juoksua on paljon tehokkaampaa kuin sama aika kävelyä. Sitten viis minaa suihkussa. Vartissa olet takasin sohvalla, mutta parempikuntoisena kuin lähtiessäsi!

Vierailija
15/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea tuota "Onko 5 km kävelylenkki mielestäsi paljon vai vähän?" -ketjua :D Omat kävelylenkkini ovat sen 1-2 km, ja tuolla joku ketjussa joku kertoi juoksevansa 14 km lenkkejä. Joo tota, multa ei onnistuis :D -AP

Vierailija
16/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"]Joskus on syytä tehdä sellaistakin, mikä ei paljon hotsita. Kuten liikkua. Ei aina tarvi olla "kivaa". 

Ota musiikkia mukaan, se helpottaa. Ja vinkkinä: jos et halua liikkua kauaa, juokse. Kymmenen minuuttia juoksua on paljon tehokkaampaa kuin sama aika kävelyä. Sitten viis minaa suihkussa. Vartissa olet takasin sohvalla, mutta parempikuntoisena kuin lähtiessäsi!
[/quote]
En tykkää kuunnella musiikkia, ja kuulokkeet lentelevät korvista liikkuessa. Enkä tykkää juoksemisesta, penikat sattuu ja tulee saman tien hiki, koska mulla on sen verran huono kunto. -AP

Vierailija
17/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"]Joskus on syytä tehdä sellaistakin, mikä ei paljon hotsita. Kuten liikkua. Ei aina tarvi olla "kivaa".  Ota musiikkia mukaan, se helpottaa. Ja vinkkinä: jos et halua liikkua kauaa, juokse. Kymmenen minuuttia juoksua on paljon tehokkaampaa kuin sama aika kävelyä. Sitten viis minaa suihkussa. Vartissa olet takasin sohvalla, mutta parempikuntoisena kuin lähtiessäsi! [/quote] En tykkää kuunnella musiikkia, ja kuulokkeet lentelevät korvista liikkuessa. Enkä tykkää juoksemisesta, penikat sattuu ja tulee saman tien hiki, koska mulla on sen verran huono kunto. -AP

[/quote]

Vierailija
18/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi hyvä syitä ja rupea liikkumaan. Lisää arkiliikuntaa. Mene johonkin harrastelijaporukaan. Niitä koriksessa naisille ainakin on ja jalkapallossa. Ikäjakauma voi olla 15-50, on yleensä aika kivoja juttuja.

Vierailija
19/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"]Joskus on syytä tehdä sellaistakin, mikä ei paljon hotsita. Kuten liikkua. Ei aina tarvi olla "kivaa".  Ota musiikkia mukaan, se helpottaa. Ja vinkkinä: jos et halua liikkua kauaa, juokse. Kymmenen minuuttia juoksua on paljon tehokkaampaa kuin sama aika kävelyä. Sitten viis minaa suihkussa. Vartissa olet takasin sohvalla, mutta parempikuntoisena kuin lähtiessäsi! [/quote] En tykkää kuunnella musiikkia, ja kuulokkeet lentelevät korvista liikkuessa. Enkä tykkää juoksemisesta, penikat sattuu ja tulee saman tien hiki, koska mulla on sen verran huono kunto. -AP

[/quote]

[/quote]
Miksi pitäisi olla masokistinen itseään kohtaan? Äitinikin toitottaa aina tuota samaa, "ei kaiken tarvii olla kivaa". Haukkui mua paskapääksikin kerran kun sanoin etten halua lähteä kuntosalille.

Useimmiten sanotaan, että liikunnan pitäisi olla kivaa. Jos pelkkä ajatus juoksulenkistä vituttaa, miksi hitossa pitäisi lähteä? Jos miellyttävämpiäkin vaihtoehtoja on. -AP

Vierailija
20/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:23"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"]Joskus on syytä tehdä sellaistakin, mikä ei paljon hotsita. Kuten liikkua. Ei aina tarvi olla "kivaa".  Ota musiikkia mukaan, se helpottaa. Ja vinkkinä: jos et halua liikkua kauaa, juokse. Kymmenen minuuttia juoksua on paljon tehokkaampaa kuin sama aika kävelyä. Sitten viis minaa suihkussa. Vartissa olet takasin sohvalla, mutta parempikuntoisena kuin lähtiessäsi! [/quote] En tykkää kuunnella musiikkia, ja kuulokkeet lentelevät korvista liikkuessa. Enkä tykkää juoksemisesta, penikat sattuu ja tulee saman tien hiki, koska mulla on sen verran huono kunto. -AP [/quote]   [/quote] Miksi pitäisi olla masokistinen itseään kohtaan? Äitinikin toitottaa aina tuota samaa, "ei kaiken tarvii olla kivaa". Haukkui mua paskapääksikin kerran kun sanoin etten halua lähteä kuntosalille. Useimmiten sanotaan, että liikunnan pitäisi olla kivaa. Jos pelkkä ajatus juoksulenkistä vituttaa, miksi hitossa pitäisi lähteä? Jos miellyttävämpiäkin vaihtoehtoja on. -AP

[/quote]

tilitit alussa, että sua ei kiinnosta mikään liikunta, paitsi se ratsastus. Silti tunnut itse olevan sitä mieltä että sun olisi kunnon ja ehkä ulkonäönkin suhteen syytä liikkua. Sori, mutta en oikein näe tässä paljoa vaihtoehtoja. Jos et kerta löydä mukavaa lajia, mutta silti haluat liikkua, sinun on vaan harrastettava sitten epämukavaa lajia. comprendo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme