Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla on vaatteita?

Vierailija
08.03.2015 |

Kiinnostaisi tietää, paljonko teillä on vaatteita.

Minä joskus mielenkiinnosta laskin vaatteni, ja nykyään pidän kirjaa vaatemäärästäni. Laskin, että minulla on nyt 113 vaatetta, mukaan on laskettu myös kengät, laukut, sukat, alusvaatteet sekä huivit, pipot ja lapaset. Olen ihan tietoisesti koettanut karsia vaatevaraston sellaiseksi, että pidän jokaisesta vaatteesta, ne ovat oikeankokoisia ja niille on kaikille käyttöä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joskus mielenkiinnosta laskin vaatteni, ja nykyään pidän kirjaa vaatemäärästäni. Laskin, että minulla on nyt 113 vaatetta, mukaan on laskettu myös kengät, laukut, sukat, alusvaatteet sekä huivit, pipot ja lapaset. Olen ihan tietoisesti koettanut karsia vaatevaraston sellaiseksi, että pidän jokaisesta vaatteesta, ne ovat oikeankokoisia ja niille on kaikille käyttöä.

Laskitko kengät pareittain vai kenkä kerrallaan? 

Minulla on ihan liikaa vaatteita eikä siltikään koskaan mitään päälle pantavaa. Tämä on kai aika yleistä?

Vierailija
22/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^vastaaja 20 vastaa: en ikinä koe, ettei minulla ole mitään päälle pantavaa. Nautin ihanista ja kauniista vaatteista, joita myönnän että on moninkertaisesti liikaa ;D

Mutta myös käytän niitä niin paljon kuin vain ehdin, enkä tosiaan valita, etten keksisi mitä päälle. Joka lähtöön ja joka tilaisuuteen löytyy - montakin vaihtoehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä noin 140. Siinä on kaikkien vuodenaikojen sisävaatteet, ulkovaatteet, kengät, alusvaatteet, sukat, laukut, asusteet. Käytössä kerrallaan siis ehkä alle 50. Tuossa siis myös harvoin käytettävät mekot, hautajaisvaatteet... Myyty ja lahjoitettu kaikki mitä voi, nyt vuorossa vaatteiden loppuunkäytön ansiosta vähentäminen. 

Vierailija
24/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta ei kauheasti. Pari vuotta sitten pistin kierrätykseen 2/3 vaatekaappini sisällöstä ja periaatteessa en osta mitään jos en voi toisesta päästä laittaa jotain pois.

Minulla on vaatekaapissa 4 hyllyä ja yksi tankokaappi, tanko on ehkä metrin mittainen. Näihin mahtuu kaikki.

25/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eräillä täytyy olla tosi suuri vaatehuone, että kaikki mainutut vaatteet ja kengät sinne mahtuvat. Minulla on esim.kenkiä n.10 paria ja tiukkaa tekee vaatehuoneessa, että saan ne pysymään järjestyksessä.Mutta että 50 paria!!

Vierailija
26/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Mulla on kaapissa ne mitä käytän ja niitä on jo ihan liikaa, noin 20 t-paitaa/toppia, 3 housut, 6 hupparia ja 5 neuletakkia + alusvaatteet ja niiden lisäksi on raskausajan vaatteet, kun toivottavasti saadaan vielä kolmas lähiaikoina, mutta jotka on nyt mallia puolijoukkueteltta (kaksosraskaus) ja on sinne kaappiin jäänyt nekin vaatteet joita käytin vielä muutama vuosi sitten mutta jotka kiristää nykyään rintojen kohdalta, mutta joihin toivon vielä joskus mahtuvani, kun ei ne oo pahasti pienet.

Vierailija
27/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ei oo kuin yhdet. Converset joilla meen kesät ja talvet.
-27

28/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi vaatemäärä nousee nopeasti ja helposti jo senkin vuoksi, että Suomessa on neljä vuodenaikaa. Minulla on listat vaatteistani. Poimin tähän ulkovaatteet esimerkiksi.

Takit, 18 kpl

Ulkoilu: lenkkeily, hiihto, pyöräily, koiran kanssa ulkoilu

- fleecepusakka

- sadeviitta

- hiihtotoppatakki

- reisimittainen untuvatakki, tosi kylmän sään takki

- musta parka, välikausitakki vähän kylmemmälle säälle, n. +5°...-7°

- kirkkaan värinen välikausiparka n. +8°...+15°, sateen kestävä (esim. tänä aamuna olisi ollut liian kylmä)

- lyhyt punainen tuulitakki (joka käy myös rönttävaatteeksi pihahommiin)

Työ, siistit talvitakit

- lyhyt villakangastakki, harmaa

- lyhyt villakangastakki, musta, juhliin ja jos täytyy edustaa töissä

- a-mallinen huppuvillakangastakki, musta (tämä on ns. ekstraa)

- kirkkaan punainen reisimittainen villakangastakki (tämäkin on vähän ekstraa)

- harmaa hupullinen polvimittainen villakangastakki (jokapäiväinen arkitakki)

Kesä ja välikaudet, siistit 
- musta ohut jakku

- lyhythihainen kesäjakku

- vaalea kevättrenssi

- musta lyhyt, joustavaa kangasta oleva takki, menee myös talvitakin alla ja käy jakusta

- musta syystrenssi

- mummon tosi vanha vintage-nahkatakki (aarre, jota en käytä, mutten aio hävittääkään)

Housut ulkoiluun, 5 kpl
- tuulipuvunhousut
- jumppahousut (käyvät siis myös jumppiin ja salille, mutta sopivat lenkillekin)
- verkkarit
- kollarit
- toiset tuulipuvunhousut toimineet toppiksina (on niin löysät, että mahtuu alle kerroksia)

Hupparit, 4 kpl
- harmaa pitkähkö
- musta tosi pitkä
- kirkkaan värinen lyhyt
- tumma isohko

Kesäiset t-paidat (urheilu: lenkkeily ja pyöräily, käyvät talvella jumpissa ja salilla), 6 kpl

- raidallinen lyhythihainen

- lyhythihainen huppari

- kaksi raidallista 3/4-hihaista

- kaksi yksiväristä kirkasta

Eli pelkästään säänmukaisesta päällysvaatekerroksesta tulee ulkoilua harrastavalle, mutta töissä siististi ja konservatiivisesti pukeutumaan joutuvalle ihmiselle yhteensä 33 vaatetta.

Tuota määrää kasvattaa välittömästi pakkassään ulkoilussa tarvittavat välikerrastot. Itse en käytä pitkiksiä vaan korvaan ne termosukkiksilla. Jos laskee töissä vaadittavat ohuet ihonväriset kesäsukkikset, eristävät termosukkikset, muut siistin työympäristön sukkikset yhteen, niin niitä on 53 paria.

Alusvaatteita on yhteensä n. 30 (rintaliivit ja alushousut yhteenlaskettuna).  Tässä kohtaa mennään jo yli 100 vaatteen, että heilahtaa.

t. numero 5

Teit oikein invertaarion😄

Vierailija
29/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tein. Samalla tavalla tunnistettavasti on listattu muut vaatekaapin yksilöt... Säästän tämän ketjun enkä jaa sitä tietomäärää täällä. Kun on niinkin massiivisen raivausoperaation tehnyt kuin tässä on nyt muutama kuukausi väännetty, niin paras olla perusteellinen ;) Tuota listaa vilkaisemalla voi esim. päätellä, että tarvisin oikeasti kunnolliset toppahousut, koska niitä ei ole. Siitä voi myös päätellä, etten todennäköisesti tarvitse poolo- tai pitkähihaisia trikoopaitoja ainakaan viiteen vuoteen. Niitä on paljon...

Vierailija
30/40 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitapuseroita n 25, pitkiä housuja jotain 10 ne teen itse useimmiten.  Talvitakkeja 3 kunnollista, lisäksi välikausitakkeja ja kuoritakki.  Kirppisvaatteita aika paljon ne samanarvoisia kuin muutkin.

Nuorena ei ollut varaa oikein mihinkään, eikä aikaa ajatella miltä näytti.  Vein kierrätykseen liian pieniä.

Vierailija
31/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon.

Vierailija
32/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hirveästi vaatteita, pelkkiä juhlamekkoja jo niin paljon ettei mun tarvitse enää ikinä ostaa uutta. Nopeasti laskettuna ehkä 30.

Ennen koronaa mulla oli paljon iltatilaisuuksia työn puolesta ja reilun 10 vuoden ajan keskimäärin viidet häät, plus useammat muut juhlat vuodessa, joten niitä on tullut hankittua, useimmiten alennusmyynneistä ja makuni on sen verran klassinen ja ajaton että kaikki ovat edelleen käyttökelpoisia.

Arkivaatteita uusin tarpeen mukaan, rennommat vapaa-ajan vaatteet, kuten farkut käytän yleensä loppuun, työvaatteita en, koska en halua näyttää töissä nuhjuiselta. Näissäkin on paljon karsittavaa, esim en usko että palaan enää ikinä täysipäiväisesti toimistolle joten esim housupukuja, kauluspaitoja ja bleisereitä tulee käytettyä paljon vähemmän. Koronan aikana en halunnut hirveästi karsia kun en tiennyt miltä arkeni näyttäisi sen jälkeen

Takkeja mulla on reilut parikymmentä, kenkiä ehkä 50 paria, mutta esim farkkuja omistan vain yhdet.

Vierailija
33/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella PALJON

Vierailija
34/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiiinnostunut enemmän asioista kuin vaaatteiista.

Vierailija
35/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki vaattteet ja aattteet.

Vierailija
36/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus " vaatehuone on täysi" eikä ole mitään päällepantavaa koskaan. pääsääntöisesti mustaa ja tummia värejä tällä hetkellä. joten synkkää on! en tykkää!

Vierailija
37/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiim japanisssa tokiiossa on hienosti jaoteltu 50 prossaa työtä ja 50 prossaa vapaaa aikaa. SIllon kun tehdään töitä ne hoidetaaan hyvin ja kun on vapaaa aikaa niin silloin irrotelllaan.

Vierailija
38/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiim japanisssa tokiiossa on hienosti jaoteltu 50 prossaa työtä ja 50 prossaa vapaaa aikaa. SIllon kun tehdään töitä ne hoidetaaan hyvin ja kun on vapaaa aikaa niin silloin irrotelllaan.

Kun tekee duunia niin osaa nautttiakin siitä vapaaa ajasta ihan eri tavalla.

Vierailija
39/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, veikkaan että osuu väliin 200 - 400 kpl.

Vierailija
40/40 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskitko kengät pareittain vai kenkä kerrallaan? 

Minulla on ihan liikaa vaatteita eikä siltikään koskaan mitään päälle pantavaa. Tämä on kai aika yleistä?

Kuka idiootti kysyy tälläistä?

Tottakai 1 pari on 1 kpl 🤦🏼🤦🏼🤦🏼