Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensiirto ja rautaa suoneen

Vierailija
08.03.2015 |

Minulle aiotaan tiputtaa sekä rautaa suoneen että tehdä verensiirto saman päivän aikana. En ole ikinä kuullut, että se olisi mahdollista, onko muka?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tuosta, että niitä laitetaan molempia samana päivänä, mutta miksi se ei olisi mahdollista? Rautaa voi antaa suoneen kyllä. Ehkä sinulla on hemoglobiini niin matalalla, että tarvitset ensin punasoluja ensiavuksi ja sitten rautaa, että omien punasolujen tuotanto kiihtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun mahdollista kieltäytyä raudasta? Ottaisin ensin vaan punasoluja ja myöhemmin rautaa jos tarvittaisiin. Tiistaina kuitenkin taas hb-tsekkauspäivä.

Vierailija
4/7 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et haluaisi ottaa rautaa? Ei tuollaisiin toimenpiteisiin varmastikaan ihan helposti lähdetä.

Vierailija
5/7 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista luulisi olevan että kieltäydyt raudasta, mutta varmasti myös lääkäri haluaa kuulla perusteet miksi siitä haluat kieltäytyä.

Vierailija
6/7 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hb tällä hetkellä 84 synnytyksen jälkeen (syntyi torstaina). Siksi laittaisivat nyt sekä rautaa että punasoluja, mut tuntuu jotenkin hurjalta molempia samana päivänä.

Vierailija
7/7 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin asiasta lääkärin tai mahdollisesti sairaanhoitajan kanssa ja kysyisin asiaa. Kertoisin varmasti myös siitä pelosta että kuulostaa hurjalta että molempia tiputetaan samana päivänä. (Sairaanhoitajana vaikka en työssäni osallistu verensiirtoihin asia tosin ei minusta kuulosta hurjalta, epäileväinen olisin ehkä siinä vaiheessa jos niitä jostakin syystä ajateltaisiin tiputtaa saman aikaisesti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi