Miten se loru meni: kinkelade klot jotain....
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 01:58"]
Miten meni napitus-loru ? :D muistan kun äiti puki mua pienenä pihalle ja jos oli nappeja niin sano lorun. Meni jotenkin "talonpoika,kumppari(?),rikas,rakas,köyhä ,varas" :) ?
[/quote]
pappi, lukkari, talonpoika, kuppari
kuppari siis se, joka iskee selkään niitä sarvia millä verta kupataan
18
Mitä kieltä tuo on? En ymmärrä sanaakaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:03"]
Mitä kieltä tuo on? En ymmärrä sanaakaan.
[/quote]
Taas täällä joku persu avautumassa? Ehkä se kielten opiskelu ei olekaan ihan turhaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:15"]Hei ap, mä hain sulle loruja kun muakin jäi hämään, kas tässä:
http://gamma.nic.fi/~jjm/lasten.htm
[/quote]
Oho. Kiitos. Täältä löytyikin monta tuttua lorua. Tuota "abc kissa kävelee"- lorua on tullu vielä nykyäänkin loruiltua lapsen kanssa. Tosin ilman sitä "tikapuut katkes, kissan maha ratkes"-loppua. En edes tiennyt siinä sellaista loppua olevankaan. ;-) Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 02:15"]Hei ap, mä hain sulle loruja kun muakin jäi hämään, kas tässä: http://gamma.nic.fi/~jjm/lasten.htm [/quote] Oho. Kiitos. Täältä löytyikin monta tuttua lorua. Tuota "abc kissa kävelee"- lorua on tullu vielä nykyäänkin loruiltua lapsen kanssa. Tosin ilman sitä "tikapuut katkes, kissan maha ratkes"-loppua. En edes tiennyt siinä sellaista loppua olevankaan. ;-) Ap
[/quote]
Joo, ei mitään:) Mullakin tosiaan tais mennä 2 lorua keskenään iloisesti sekaisin ja googletin sitten kun hämäs. Mä olen lapseton, mutta muistan näitä omasta lapsuudestani yli 30 vuoden takaa.
18
*Ole, dole, doff*
Ole, dole, doff
Kinke, lane, koff
Koffe, lane, binke, bane
Ole, dole, doff!
Ruotsinkielinen laskentaloru (vast. Entten tentten...)
Viioosakke, sakke soo soo soo, sakke sii sii sii, sakke soo, sakke sii, sakke emppomppii, emppomppii ballerii balleruska, emppomppii ballerii, akadeemuska, vaapuska, pimpom.
19, en ollut, mutta se oli semmonen "hauska leikki" :)