Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastatteluun paikkaan, jota en oikeasti halua...vinkkejä?

Vierailija
13.09.2006 |

Mua on " headhuntattu" yhteen työpaikkaan aika sinnikkäästi jo muutama viikko, en ole siis itse hakenut tätä paikkaa vaan he ovat saaneet yhteystietoni muualta. Olen joskus aikaisemmin käynyt tässä firmassa työhaastattelussa ja olisin saanutkin paikan, mutta sanoin kiitos ei silloin sen takia, että nykyinen työpaikkani tarjosi mulle lisää paremman diilin siinä vaiheessa. No, joka tapauksessa, olen menossa käymään siellä ja keskustelemassa työpaikasta tänään kun niin sitkeästi soittelivat.

Tilanne on muuttunut sinänsä viime kertaan nähden sen takia, että mulla on 2,5-vuotias lapsi, joka menee prioriteeteissä työn ja rahan edelle tällä hetkellä, ja sen takia olen tehnyt töitä tällä hetkellä vain osa-aikaisesti lyhyttä päivää pari kertaa viikossa että just ja just ollaan

taloudellisesti pärjätty. Tällä hetkellä voisin hyvin ajatella tekeväni vähän enemmän osa-aikaistyötä, eli voisin hyvin vaihtaa firmaa, mutta täyttä päivää en halua vielä tällä hetkellä tehdä. Ajattelin eka, että käyn vain keskustelemassa työpaikasta ihan " harjoittelun" vuoksi, mutta nyt tuli mieleeni, että toisaalta tässä voisi olla neuvottelun paikka koska selkeästi ovat erittäin kiinnostuneita musta mahdollisena työntekijänä.

Mitä mieltä olette, antaakohan osa-aikatyön ehdottaminen naisesta " lällärin" ja saamattoman kotiäidin kuvan? Mietin tässä, että olisiko parempi vain sanoa kiitos ei ilman sen kummempia selityksiä, vai tosiaan yrittää neuvotella itselleen lapsiystävälliset työajat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lyhennetyn työajan toive on aivan legitiimi ja tuon ikäisten lasten vanhemmilla vieläpä hyvin yleinen toive.

Jos nykyäänkin teet tuollaista lyhyttä työviikkoa, niin tuskinpa he edes luulevat sinun siitä luopuvan työpaikan vaihdoksen yhteydessä. Ole siis tiukkana vain.

Vierailija
2/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muutaman vuoden päästä olisin varmasti ihan kiinnostunut työstä tässä firmassa. Itsekin henkilöstövalintoja tehneenä ja alan ihmisiä tuntevana TIEDÄN, että mielikuva ihmisestä on älyttömän tärkeä, se, että jättää positiivisen ja kiinnostavan kuvan itsestään. Se on tärkeämpää työhön valitsemisessa kuin mikä tahansa koulutus tai työkokemus, sillä henkilökemiat ovat edelleenkin tosi ratkaisevia juttuja. En siis halua, että muutaman vuoden kuluttua sama ihminen ajattelee mahdollisen hakemukseni nähdessään alitajuiseseti, että aha, tämä oli se hankala ihminen...ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin kiinnostunut yrityksestä ja tarjoamastanne paikasta. Tällä hetkellä kuitenkin pieni lapsesi on tärkein ja toivot että voisit yhdistää kodin ja työn parhaalla mahdollisella tavalla - mikä kohdallasi tarkoittaa että osa-aikainen olisi toivottavaa.

Vierailija
4/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellähän siis mulla ei ole mitään menetettävää, jos eivät lämpiäisi ehdotukselle niin mitäs sitten. Mutta mietin, että mikäli ajatus on täysin vieras heille, niin ajattelevatkohan, että siinäpä kunnianhimoton kotiäiti :-)

Vierailija
5/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kirjoita tuota työhakemukseesi.

Vierailija:

Paskanna housuus.

Vierailija
6/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan ap:n pointin asiassa, ja itse henkilöstöasioiden kanssa työskentelevänä allekirjoitan tuon, että jostain ihmisestä voi jäädä tosi positiivinen kuva, jostain ihmisestä negatiivinen kuva, ja se vaikuttaa usein paljon enemmän kuin sopiva tausta. Vaikea tietää, mitä haastattelija ajattelee, riippuu ihan ihmisestä ja sukupuolestakin, mutta oikeasti se kyllä menee niin, että joskus selkeä ei on parempi kuin mitkään selittelyt.

Vierailija
7/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että selität tilanteen rehellisesti. Hyvällä tuurilla saat osa-aikaisen työn.

Vierailija
8/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tee sitä 30 tuntia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän